Tyhmät kysymykset (I/2011)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
User avatar
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Feuer » Tue Mar 22, 2011 5:43 pm

Javaa ja flässiä nuo halpispuhelimet yleensä syövät, .swf on muistaakseni juuri flash-koodia.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1588
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by valscion » Tue Mar 22, 2011 5:47 pm

sebsu123 wrote:mul on nokian 3120 classic ja käyttö järjestelmää en muist mut pelien muoto on .swf
Et pysty millään saamaan CoolBasicilla tekemääsi peliä toimimaan tuolla kännykällä. Sinun täytyy tehdä pelisi Javalla ja katsoa että mitä osia Javasta voit käyttää ja millä kirjastoilla. (Tämä näyttää lupaavalta.) Luulenpa kuitenkin että tuossa on sinulle liikaa hommaa että parempi taitaa vain olla jättää väliin.

EDIT: Aivan niin, voit tietysti myös koodata pelin Flashilla, erityisellä "Flash Lite"-versiolla. Sanoisin jopa että tätä sivustoa tulet tarvitsemaan, jos haluat Flash-polulle lähteä. Tällä pääset alkuun. Englannin kielen taito pakollista.

EDIT2: Niin, ja itse ohjelma sitten Flashien tekemiseen on mm. Adobe Flex.

Huom: En sitten ole itse kertaakaan tehnyt omia ohjelmia/pelejä Flashilla ja edelliset linkitkin olen löytänyt googletuksella ja pienellä sivujen selailulle.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

sebsu123
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Mar 22, 2011 4:19 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by sebsu123 » Tue Mar 22, 2011 6:12 pm

kiiti vinkistä sitte niihi menee varmaanki avr studio 4 tehdyt ohjelmat mulla on semmone se on tarkotettu ohjaamaan perus keskus yksikköö mutta se tuottaa myös ulos .hex ja muita muotoja liitteenä on mun koodin murto. kirjautumis nimi on 7322
sala sana taas 726852 mukana myös .cb muoto siitä :lol:

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by esa94 » Tue Mar 22, 2011 7:06 pm

sebsu123 wrote:kiiti vinkistä sitte niihi menee varmaanki avr studio 4 tehdyt ohjelmat mulla on semmone se on tarkotettu ohjaamaan perus keskus yksikköö mutta se tuottaa myös ulos .hex ja muita muotoja liitteenä on mun koodin murto. kirjautumis nimi on 7322
sala sana taas 726852 mukana myös .cb muoto siitä :lol:
Tuskinpa puhelin tukee AVR-arkkitehtuurin binäärejä...

sebsu123
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Mar 22, 2011 4:19 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by sebsu123 » Tue Mar 22, 2011 7:35 pm

esa94 wrote:
sebsu123 wrote:kiiti vinkistä sitte niihi menee varmaanki avr studio 4 tehdyt ohjelmat mulla on semmone se on tarkotettu ohjaamaan perus keskus yksikköö mutta se tuottaa myös ulos .hex ja muita muotoja liitteenä on mun koodin murto. kirjautumis nimi on 7322
sala sana taas 726852 mukana myös .cb muoto siitä :lol:
Tuskinpa puhelin tukee AVR-arkkitehtuurin binäärejä...
en mä sitä ihan tarkottanu mut kato on olemassa konverttereita kuten fbx converter mutta sillä konvertataan rakennuksia (3d)

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by esa94 » Tue Mar 22, 2011 7:42 pm

sebsu123 wrote:
esa94 wrote:
sebsu123 wrote:kiiti vinkistä sitte niihi menee varmaanki avr studio 4 tehdyt ohjelmat mulla on semmone se on tarkotettu ohjaamaan perus keskus yksikköö mutta se tuottaa myös ulos .hex ja muita muotoja liitteenä on mun koodin murto. kirjautumis nimi on 7322
sala sana taas 726852 mukana myös .cb muoto siitä :lol:
Tuskinpa puhelin tukee AVR-arkkitehtuurin binäärejä...
en mä sitä ihan tarkottanu mut kato on olemassa konverttereita kuten fbx converter mutta sillä konvertataan rakennuksia (3d)
No jos kerran haluat välttämättä tehdä binäärejä niin mikset vain suoraan kääntäisi niitä natiiveiksi?

Pakko olla rölli, ei kukaan tunge AVR:ia puhelimeen kuudelta illalla.
EDIT:

Also kappas mulla on näemmä myös 3120 classic :v


User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 7:59 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by ItzRaines » Tue Mar 22, 2011 8:49 pm

Tällä kertaa yritin tähdellisen huolellisesti tehdä tilesterillä karttani uudestaan, mutta ongelma esiintyy samoin kuin edellisissäkin.
Image
Mustien seinien tilalla pitäisi olla harmaata tileä, mutta eipä ole.
Myös törmäys puuttuu. Tilesterillä katseltessa eri kerroksia yksitellen
kaikki näyttää OK.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1588
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by valscion » Tue Mar 22, 2011 9:12 pm

ItzRaines wrote:Tällä kertaa yritin tähdellisen huolellisesti tehdä tilesterillä karttani uudestaan, mutta ongelma esiintyy samoin kuin edellisissäkin.
<kuva>
Mustien seinien tilalla pitäisi olla harmaata tileä, mutta eipä ole.
Myös törmäys puuttuu. Tilesterillä katseltessa eri kerroksia yksitellen
kaikki näyttää OK.
Nyt alkaa menemään jo sen verran mystiseksi että mitäpäs jos laittaisit tänne topikkiin tai vaikkapa jollekulle auttajalle YV:nä sen kartan .til tiedoston ja tilesetin niin voisi olla helpompi auttaa.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 6:43 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Dimple » Tue Mar 22, 2011 9:33 pm

ItzRaines wrote:Tällä kertaa yritin tähdellisen huolellisesti tehdä tilesterillä karttani uudestaan, mutta ongelma esiintyy samoin kuin edellisissäkin.

Mustien seinien tilalla pitäisi olla harmaata tileä, mutta eipä ole.
Myös törmäys puuttuu. Tilesterillä katseltessa eri kerroksia yksitellen
kaikki näyttää OK.
Ettet vaan piirtänyt sitä seinää hit-kerrokseen (muuta selitystä en enää keksi)? Se piirtyy Tilesterissä mutta CB ei sitä piirrä. Tile siis piirretään ihan tavallisesti ja sen jälkeen valitaan hit-kerros ja maalataan siihen seinän päälle.

Mutta törmäyksen kyllä pitäisi toimia jos käytit oikeaa tileä piirtämiseen.

User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 7:59 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by ItzRaines » Tue Mar 22, 2011 10:28 pm

Dimple wrote:
ItzRaines wrote:Tällä kertaa yritin tähdellisen huolellisesti tehdä tilesterillä karttani uudestaan, mutta ongelma esiintyy samoin kuin edellisissäkin.

Mustien seinien tilalla pitäisi olla harmaata tileä, mutta eipä ole.
Myös törmäys puuttuu. Tilesterillä katseltessa eri kerroksia yksitellen
kaikki näyttää OK.
Ettet vaan piirtänyt sitä seinää hit-kerrokseen (muuta selitystä en enää keksi)? Se piirtyy Tilesterissä mutta CB ei sitä piirrä. Tile siis piirretään ihan tavallisesti ja sen jälkeen valitaan hit-kerros ja maalataan siihen seinän päälle.

Mutta törmäyksen kyllä pitäisi toimia jos käytit oikeaa tileä piirtämiseen.
Normaalit tausta tilet toimii ihan hyvin. Hit kerroksessa taas on jotain häikkää. Kokeilen nyt vielä kerran ja katsotaan sitten.

User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 7:59 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by ItzRaines » Tue Mar 22, 2011 10:37 pm

Ei ei onnistu vieläkään. Jos nyt käsitin kaiken oikein niin väritin aluksi 'hit' kohdat valkoiseksi ja 'back' kohdat ilmeisesti siniseksi, jolloin loin pohjan kentälle. Tämän jälkeen täytin tilet haluamillani grafiikoilla. Taitaa olla tilesterin ohjeiden luku paikallaan :? ?
Jos jollain on hyviä neuvoja taikka voisi vaikka tehdä kartan puolestani olisin hyvin kiitollinen. Lähetän kaiken tarvittavan YV.nä.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by koodaaja » Tue Mar 22, 2011 11:09 pm

Täytit tilet, kai kuitenkin back- tai over-kerrokseen?

User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 7:59 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by ItzRaines » Wed Mar 23, 2011 5:16 pm

koodaaja wrote:Täytit tilet, kai kuitenkin back- tai over-kerrokseen?
Joo nyt rupee menemään ohi. Katsastan nuo ohjeet ja kokeilen sitten. :arrow:

sebsu123
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Mar 22, 2011 4:19 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by sebsu123 » Wed Mar 23, 2011 7:04 pm

mulla on ongelma mun koodi pelin kannssa. mä lisäsin siihen tasoja yhdellä tasolla se toimii ok mutta kaksikin niin valittaa että lopetus komento täytyy olla ongelma johtuu varmaan goto käskystä vai mistä osaatteko auttaa :?: :?: :?:
koodin selvitys parempi.rar
siinä on se peli josta kerroin
(629 Bytes) Downloaded 130 times
koodi kokeilu.rar
(586.82 KiB) Downloaded 114 times

TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by TheFish » Wed Mar 23, 2011 7:24 pm

sebsu123 wrote:mulla on ongelma mun koodi pelin kannssa. mä lisäsin siihen tasoja yhdellä tasolla se toimii ok mutta kaksikin niin valittaa että lopetus komento täytyy olla ongelma johtuu varmaan goto käskystä vai mistä osaatteko auttaa :?: :?: :?:
koodin selvitys parempi.rar
koodi kokeilu.rar
Ongelma on siinä, että sinulta puuttuu lopetus ("endif") kaikista muista paitsi viimeisestä "if name... and pass..." lauseesta.

Suosittelen muuten lisäämään ne tasot funktioilla copy/pasten sijasta.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

sebsu123
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Mar 22, 2011 4:19 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by sebsu123 » Wed Mar 23, 2011 8:06 pm

eli siis mun pitäis laittaa kaikkien if name... andpassin jälkeen end if

sebsu123
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Mar 22, 2011 4:19 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by sebsu123 » Wed Mar 23, 2011 8:19 pm

mä hokasin jo sen

MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by MrMonday » Thu Mar 24, 2011 4:29 pm

Enpä sitten löytänyt haulla apua ongelmaani, niin kysyn sitten tässä, eli miten nämä "3D"-kartat saisi toimimaan kunnolla, kun nyt talot jäävät maan alle :roll:
Eli siis käytän tätä cbMap-kirjastoa ja käsittääkseni vielä ihan oikein, että onko tässä sitten jotain tunnettuja bugeja, mitkä aiheuttavat ongelman?
ongelma.png

Code: Select all

Include "cbMap.cb" 
SCREEN 1920,1080
    
    kartta= MapLoad("kartat/tilekartta.til","kuvat/tilesetti.png")
    seinä= LoadImage("kuvat/seinä.png")
    katto= LoadImage("kuvat/katto.png")
    
        talo = CreateBuilding(20,20,0,5,6,4)

        SetTexture(talo,TX_ROOF,katto)
        SetTexture(talo,TX_FRONT,seinä)
        SetTexture(talo,TX_LEFT,seinä)
        SetTexture(talo,TX_RIGHT,seinä)
        SetTexture(talo,TX_BACK,seinä)

    Repeat
    
        If KeyDown(200) Then MoveCamera 0,3
        If KeyDown(208) Then MoveCamera 0,-3
        If KeyDown(203) Then MoveCamera -3,0
        If KeyDown(205) Then MoveCamera 3,0
        
        Draw3DMap()
        DrawScreen
        
    Until KeyHit(1)

User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Jonez » Thu Mar 24, 2011 4:37 pm

Kokeile laittaa DrawGame ennen piirtokomentoja. Objektit piirretään oletuksena kuvien päälle.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War

MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by MrMonday » Thu Mar 24, 2011 4:46 pm

Jonez wrote:Kokeile laittaa DrawGame ennen piirtokomentoja. Objektit piirretään oletuksena kuvien päälle.
Tuhannet kiitokset nopeasta avusta, nyt toimii hyvin :) Miten sitä pärjäisikään ilman teitä...

Locked