Tyhmät kysymykset (I/2011)
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Ja vielä, miten voisi pirtää Text -tekstiä maailman koordinaatteihin?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Katso komento DrawToWorldMinecrafter wrote:Ja vielä, miten voisi pirtää Text -tekstiä maailman koordinaatteihin?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Se kun vaikuttaa vain piirtokomentoihin, ei tekstiin.Viltzu wrote:Katso komento DrawToWorldMinecrafter wrote:Ja vielä, miten voisi pirtää Text -tekstiä maailman koordinaatteihin?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Sille voi antaa 3 eri parametriä: DrawtoWorld OFF, OFF, ON
1. Perus piirtokomennot (Line, Box, Circle, Dot)
2. Kuvat
3. Teksti
1. Perus piirtokomennot (Line, Box, Circle, Dot)
2. Kuvat
3. Teksti
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Miksiköhän tähtäin jää kartan alle? Näkyy vain kohdissa joissa ei ole "maata".
Niin ja liikkuminen helpottuisi, jos esim. d - näppäintä painettaessa pelaaja liikkuisi koko ajan sivulle, vaikka hiirtä liikuttamalla kääntää pelaajaa. Tässä tapauksessa pelaaja liikkuu aina d- näppäintä painettaessa oikean olkapäänsä suuntaan aina silloinkin, kun käännän sitä. Tämä ei mielestäni ole kovin hyvä tapa liikuttaa pelaajaa.
Code: Select all
Repeat
Gosub CheckButtons
Gosub EnemyAI
Gosub CheckBullets
Gosub DrawGUI
// Siirretään kameraa pelaajan mukana
CloneCameraPosition player
PositionObject crosshair, mousewx(),mousewy()
PointObject player, crosshair
If playerhealth=<0 Then
playerhealth=0
EndIf
If suit=<0 Then
suit=0
EndIf
If clip=<0 Then
clip=0
EndIf
Color cbBlackSkin
Text 280,564,"FPS:"+FPS()
Color cbBlackSkin : Text 280,468, playerpoints
Color cbBlackSkin : Text 560,468,"Health: "+playerhealth
Color cbBlackSkin : Text 560,500,"Suit: "+suit
Color cbBlackSkin : Text 450,564,"Clip: "+clip
Color cbMagenta : Text 0,0, playermoving
Color cbMagenta : Text 0,20, ObjectX(player)
Color cbMagenta : Text 0,40, ObjectY(player)
DrawScreen
Until EscapeKey()
/////// ALIOHJELMAT ///////
// Aliohjelma jossa ladataan pelissä tarvittava media
LoadMedia:
// Ladataan kartta ja animoidaan se
crosshair = LoadObject("media/crosshair.bmp")
ShowMouse OFF
map = LoadMap("media/finalbeta.til", "media/Tileset.bmp")
colt = LoadImage("media/colt.bmp")
screenbox = LoadImage("media/screenbox.bmp")
// Ladataan panosobjektin grafiikat ja piilotetaan objekti
bulletobject = LoadObject("Media\bullet.bmp", 360)
ShowObject bulletobject, OFF
// Ladataan pelaaja ja asetetaan törmäyksentunnistus kartan seinien ja pelaaja välille
player = LoadObject("Media\Player_Colt.bmp", 360)
SetupCollision player,map,2,4,2
PositionObject player, 120,30
PointObject player,crosshair
// Ladataan vihollinen ja piilotetaan objekti
enemyobject = LoadObject("Media\Enemy_Bar1918.bmp", 360)
ShowObject enemyobject, OFF
coltreload = LoadSound ("media\Colt_reload.wav")
shot = LoadSound("Media\colt_shot.wav")
scream = LoadSound("Media\scream1.wav")
Return
Code: Select all
PointObject player,crosshair
CheckButtons:
If KeyDown(17) Then
MoveObject player,2
playermoving = True
EndIf
If KeyDown(31) Then
MoveObject player,-2
playermoving = True
EndIf
If KeyDown(30) Then
MoveObject player,0,-2
playermoving = True
EndIf
If KeyDown(32) Then
MoveObject player,0,2
playermoving = True
EndIf
Last edited by ItzRaines on Sun May 29, 2011 7:37 pm, edited 1 time in total.
-
- Advanced Member
- Posts: 308
- Joined: Tue Nov 25, 2008 8:06 pm
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
ItzRaines,
Lataat kartan tähtäimen jälkeen, jolloin kartta tulee tähtäimen päälle. Siirrä tähtäimen lataus kartan latauksen jälkeen tai käytä ObjectOrder-komentoa.
Lataat kartan tähtäimen jälkeen, jolloin kartta tulee tähtäimen päälle. Siirrä tähtäimen lataus kartan latauksen jälkeen tai käytä ObjectOrder-komentoa.
a.k.a. Gehock
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Katsoppa komento TranslateObject manuaalista.ItzRaines wrote:Niin ja liikkuminen helpottuisi, jos esim. d - näppäintä painettaessa pelaaja liikkuisi koko ajan sivulle, vaikka hiirtä liikuttamalla kääntää pelaajaa. Tässä tapauksessa pelaaja liikkuu aina d- näppäintä painettaessa oikean olkapäänsä suuntaan aina silloinkin, kun käännän sitä. Tämä ei mielestäni ole kovin hyvä tapa liikuttaa pelaajaa.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Niin voiko joku auttaa
Koneeeni sanoo edlleen Can't load map: Rata.til.
Voiko se johtua siitä että koneella millä koodieditori on EIole internetyhteyttä.
voiko joku siis auttaa
Koneeeni sanoo edlleen Can't load map: Rata.til.
Voiko se johtua siitä että koneella millä koodieditori on EIole internetyhteyttä.
voiko joku siis auttaa
Aloittelija koodari joka
KOTISIVU
-
- Devoted Member
- Posts: 594
- Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
- Location: Ruudun toisella puolella
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Ei, se ei voi johtua nettiyhteyden puutteesta. Kannattaa tarkistaa että cb saa lukea kansiosta jossa kartta on. Sen lisäksi koodissa pitää olla oikea polku.Laurenzo wrote:Niin voiko joku auttaa
Koneeeni sanoo edlleen Can't load map: Rata.til.
Voiko se johtua siitä että koneella millä koodieditori on EIole internetyhteyttä.
voiko joku siis auttaa
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Kiitti kokeilen.Wingman wrote:Ei, se ei voi johtua nettiyhteyden puutteesta. Kannattaa tarkistaa että cb saa lukea kansiosta jossa kartta on. Sen lisäksi koodissa pitää olla oikea polku.Laurenzo wrote:Niin voiko joku auttaa
Koneeeni sanoo edlleen Can't load map: Rata.til.
Voiko se johtua siitä että koneella millä koodieditori on EIole internetyhteyttä.
voiko joku siis auttaa
Aloittelija koodari joka
KOTISIVU
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Vaihdoin tilekarttaa A stigmatoriin.Ei sanonut enään Can't Load Map Tausta.til(vaihdoin kartan nimen)
MUTTA pelkkä ohjaamo näkyi.Eli karttaa ei näy mutta ei sano Can't Load Map Tausta.til pelkkä ohjaamo
siis näkyy.
MUTTA pelkkä ohjaamo näkyi.Eli karttaa ei näy mutta ei sano Can't Load Map Tausta.til pelkkä ohjaamo
siis näkyy.
Aloittelija koodari joka
KOTISIVU
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Ilmeisesti tallensit aiemmin tilesterillä väärään, eli 1.0 muotoon. Ohjaamo-ongelman ratkaisuun voisi auttaa lähdekoodin näkeminen.Laurenzo wrote:Vaihdoin tilekarttaa A stigmatoriin.Ei sanonut enään Can't Load Map Tausta.til(vaihdoin kartan nimen)
MUTTA pelkkä ohjaamo näkyi.Eli karttaa ei näy mutta ei sano Can't Load Map Tausta.til pelkkä ohjaamo
siis näkyy.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Jos haluat nähdä koodin niin tutki vanhoja viestejäni koodi on jo ainakin kahdessa viestissä näkyvillä.Kille wrote:Ilmeisesti tallensit aiemmin tilesterillä väärään, eli 1.0 muotoon. Ohjaamo-ongelman ratkaisuun voisi auttaa lähdekoodin näkeminen.Laurenzo wrote:Vaihdoin tilekarttaa A stigmatoriin.Ei sanonut enään Can't Load Map Tausta.til(vaihdoin kartan nimen)
MUTTA pelkkä ohjaamo näkyi.Eli karttaa ei näy mutta ei sano Can't Load Map Tausta.til pelkkä ohjaamo
siis näkyy.
Aloittelija koodari joka
KOTISIVU
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Korjasitko koodiasi ohjeiden mukaan? Jos korjasit, niin laitappa se korjattu lähdekoodi esille. Sait ongelmaasi jo aikaisemmin vastauksia nimittäin.Laurenzo wrote:Jos haluat nähdä koodin niin tutki vanhoja viestejäni koodi on jo ainakin kahdessa viestissä näkyvillä.Kille wrote:Ilmeisesti tallensit aiemmin tilesterillä väärään, eli 1.0 muotoon. Ohjaamo-ongelman ratkaisuun voisi auttaa lähdekoodin näkeminen.Laurenzo wrote:Vaihdoin tilekarttaa A stigmatoriin.Ei sanonut enään Can't Load Map Tausta.til(vaihdoin kartan nimen)
MUTTA pelkkä ohjaamo näkyi.Eli karttaa ei näy mutta ei sano Can't Load Map Tausta.til pelkkä ohjaamo
siis näkyy.
EDIT: Eikä kannata olettaa, että me jaksaisimme kaivaa monia sivuja tätä topikkia taaksepäin vain jotta näkisimme sinun rikkinäisen koodisi. Voit aina liittää koodin uudelleen viestiisi tai jos se tuntuu turhalta, niin voit linkittää siihen, vaikkapa näin: viewtopic.php?f=10&t=2448&p=53712#p53712
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Eli se koodi jonka PITI toimia ei toiminut.Korjasitko koodiasi ohjeiden mukaan? Jos korjasit, niin laitappa se korjattu lähdekoodi esille. Sait ongelmaasi jo aikaisemmin vastauksia nimittäin.
EDIT: Eikä kannata olettaa, että me jaksaisimme kaivaa monia sivuja tätä topikkia taaksepäin vain jotta näkisimme sinun rikkinäisen koodisi.
Eikä se minun alkuperäinen.
Alkuperäinen koodi:
Code: Select all
Repeat
DrawScreen LoadMap ("Rata.Til","Default.bmp")
DrawScreen Ohjaamo= LoadObject("uko.bmp",5)
Forever
koodi jonka PITI toimia:(mutta ei toiminut)Älä koskaan lataa mitään silmukassa!
Code: Select all
map = LoadMap("Rata.til","Default.bmp")
ohjaamo = LoadObject("uko.bmp",5)
Repeat
DrawScreen
Forever
Aloittelija koodari joka
KOTISIVU
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
...Sehän toimii, jos Rata.til on tallennettu oikeassa formaatissa ja Default.bmp sekä uko.bmp ovat olemassa.Laurenzo wrote:koodi jonka PITI toimia:(mutta ei toiminut)Code: Select all
map = LoadMap("Rata.til","Default.bmp") ohjaamo = LoadObject("uko.bmp",5) Repeat DrawScreen Forever
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Laurenzo, kannattaa myös käyttää hyödyksi erittäin tärkeä vinkki Jonezilta:
Ennen tuota on hyvinkin mahdollista ettemme voi auttaa ongelmissasi.Jonez wrote:Laurenzo, suosittelen käymään kaikki oppitunnit (paina f8) läpi järjestyksessä, ja lukemaan ne huolella.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
pitäisikö uko.bmp:n olla ukko.bmp?
-
- Devoted Member
- Posts: 594
- Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
- Location: Ruudun toisella puolella
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
se on varmaankin seuraava virhe mihin kääntäjä törmää, ellei sitä korjaa. Voihan tekijä tietysti käyttää minkä nimisiä kuvia haluaa, kunhan ne ovat oikeassa paikassaKille wrote:pitäisikö uko.bmp:n olla ukko.bmp?