Kyllä sen pitäisi toimia.CB-Nero wrote:Moi! Tein valikon tämän koodin pohjalta:
Koodi by GrandiKäsittääkseni tuo ei Chaoswormin esimerkillä toimi...Code: Select all
repeat Button(100,100,100,20,"Pelaa") Button(100,130,100,20,"Asetukset") if Button(100,160,100,20,"Poistu") then end // kun painetaan nappulaa endif drawscreen forever // x, y koordinaatit // w,h koko // t painikkeen teksti // s painikkeen pyöreys Function Button(x,y,w,h,t$,s=5) If MouseX()>x And MouseY()>y And MouseX()<x+w And MouseY()<y+h Then If MouseDown(1) Then Color 180,180,180 Else Color 240,240,240 If MouseUp(1) Then Return True Else Color 200,200,200 EndIf Box x+s,y,w-(s*2),h Box x,y+s,w,h-(s*2) Circle x,y,s*2 Circle x+w-s*2,y,s*2 Circle x+w-s*2,y+h-s*2,s*2 Circle x,y+h-s*2,s*2 Color cbblack CenterText x+w/2,y+h/2-TextHeight(t)/2,t$ EndFunction
Code: Select all
repeat
Button(100,100,100,20,"Pelaa")
If Button(100,130,100,20,"Lataa peli") Then Gosub lataapeli
if Button(100,160,100,20,"Poistu") then
end // kun painetaan nappulaa
endif
drawscreen
forever
lataapeli:
ClearMouse
Repeat
If Button (100,100,100,20,"Level 1") Then Gosub peli
If Button (100,130,100,20,"Päävalikkoon") Then ClearMouse: Return
DrawScreen
Forever
peli:
MakeError "Hieno peli, eikös vain"
// x, y koordinaatit
// w,h koko
// t painikkeen teksti
// s painikkeen pyöreys
Function Button(x,y,w,h,t$,s=5)
If MouseX()>x And MouseY()>y And MouseX()<x+w And MouseY()<y+h Then
If MouseDown(1) Then Color 180,180,180 Else Color 240,240,240
If MouseUp(1) Then Return True
Else
Color 200,200,200
EndIf
Box x+s,y,w-(s*2),h
Box x,y+s,w,h-(s*2)
Circle x,y,s*2
Circle x+w-s*2,y,s*2
Circle x+w-s*2,y+h-s*2,s*2
Circle x,y+h-s*2,s*2
Color cbblack
CenterText x+w/2,y+h/2-TextHeight(t)/2,t$
EndFunction
Pientä hienosäätöä.