Tuossa on ainakin se ongelma että kun kerran olet saanut vihulta hp:n alle yhden, niin joka ikisellä looppauskierroksella päällystät sen uudelleen dead_human-objektilla.Ihminen wrote:Kun mulla on tollanen niin, kun on "tappanut" yhden "vihollisen" ja kun "tapan" seuraavan tulee Memory access violation! Miksi?Code: Select all
If enemy\enemy_hp < 1 Then PaintObject pahis\obj, dead_human EndIf Next pahis
Jos laitan tuon "paintObjektin" tilalle "deleteobject pahis\obj, silloin ei tule mitään ongelmia.
Kaikki for, ja each hommat pitäisi olla ihan "oikein". (Tuossa koodinpätkässä ei niitä näy, mutta kyllä ne minulla on siellä).
Kannattaisi ehkä mielummin tehdä erillinen type kuolleita vihuja varten, jolloin voisit poistaa tuon juuri tapetun vihun elävien vihujen type-kokoelmasta ja luoda uuden kuolleen vihun siihen kuolleiden typeen komennoilla CloneObject, CloneObjectPosition ja ehkä CloneObjectOrientation.