Tyhmät kysymykset (I/2011)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
DumBasZ
Newcomer
Posts: 20
Joined: Fri Aug 29, 2008 7:52 am

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by DumBasZ »

Laurenzo wrote:Pisteet eli maalit ei näy.Fontin väri: Kokeilin kaikenlaisia värejä mitä päähän juolahti.Kentän väri valkoinen. :?: :!: :ugeek:
Katso manuaalista kohta Värivakiot.
User avatar
Rohmu
Newcomer
Posts: 29
Joined: Fri Apr 15, 2011 12:48 pm
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Rohmu »

Laurenzo wrote:Pisteet eli maalit ei näy.Fontin väri: Kokeilin kaikenlaisia värejä mitä päähän juolahti.Kentän väri valkoinen. :?: :!: :ugeek:
Uskon että piirrät kentän vain tekstin päälle, koita kutsua 'drawgame' loopin alussa
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548
Ihminen
Newcomer
Posts: 34
Joined: Tue Jun 14, 2011 9:13 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Ihminen »

Oisko mahdollista tehdä niin, että kun näytän animaation, ja jos painaa jotain nappulaa esim. vaikka 3 sekunnin sisällä se alkaisi näyttämään eri animaatiota?
Ja jos on mahdollista miten ihmeessä?
User avatar
Laurenzo
Member
Posts: 85
Joined: Mon Apr 25, 2011 8:28 am
Location: Tampere
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Laurenzo »

kuinka saisin syöttelyn toteutettua järkevästi? Ajattelin sen sillain että kun painaa esim.F10-näppäintä niin syöttö lähtee ylöspäin oli sielä pelaaja tai ei...Oikeastaan suurin ongelma on siinä että Kun pelaaja1 joka syötti esim pelaajalle2 niin pelaaja 1:sellä ei voi enää tehdä mitään mutta pelaaja 2:kkosella pystyy? (tajusikohan kukaan?)
Aloittelija koodari joka
osaa jo jotain (ehkä) :)
KOTISIVU
User avatar
Peltsi
Active Member
Posts: 121
Joined: Thu Sep 30, 2010 12:16 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Peltsi »

Ihminen wrote:Oisko mahdollista tehdä niin, että kun näytän animaation, ja jos painaa jotain nappulaa esim. vaikka 3 sekunnin sisällä se alkaisi näyttämään eri animaatiota?
Ja jos on mahdollista miten ihmeessä?

Code: Select all

	SCREEN 900,900
	
	painettu = 0
	
	aika = Timer()
	
	video = PlayAnimation ("video.wmv") 'aloitetaan video
	
	Repeat
		
		If Timer () < aika + 3000 And KeyHit (cbkeyc) And painettu = 0 Then 'jos ei ole kulunut kolmea sekuntia ja näppäintä painetaan, soitetaan video
			StopAnimation video 'pysäytetään edellinen
			video = PlayAnimation ("video2.wmv") 'aloitetaan soittamaan toinen video
			painettu = 1 'estää että samaa videota ei toisteta uudelleen
		EndIf
		
		DrawAnimation video 'piirtää kummatkin videot
		
		DrawScreen
		
	Until EscapeKey()

Toivottavasti toimii, en mene takuuseen kun ei oikein voinut testata kunnolla. Perehdy Timer () komentoon, helpottaa tälläisiä asioita. ;)
qwer

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by qwer »

Teen tyypillä 100kappaletta ankkoja.Niin miten saan metsästäjän kääntymään aina lähimpänä olevaa ankkaa päin?Jos joku lähettäis esimerkin millä voi tarkistaa lähimpänä olevan objektin :roll:
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Latexi95 »

qwer wrote:Teen tyypillä 100kappaletta ankkoja.Niin miten saan metsästäjän kääntymään aina lähimpänä olevaa ankkaa päin?Jos joku lähettäis esimerkin millä voi tarkistaa lähimpänä olevan objektin :roll:
Tässä:

Code: Select all

Type Ankat
   Field obj
EndType

pieninMatka = 9051515 //Tosi suuri numero...
lähinAnkka.Ankat = NULL
For ankka.Ankat = Each Ankat
    matka = Distance2(ukkeliObjekti,ankka\obj)
    If matka < pieninMatka Then
        pieninMatka = matka
        lähinAnkka.Ankat = ankka
    EndIf
Next ankka

// lähinAnkka on lähin ankka... :D
Kumiankka
Member
Posts: 65
Joined: Wed May 18, 2011 5:17 pm
Location: Artjärvi

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Kumiankka »

Tuossa olisi. Lähimmän ankan sijainti on (lähinankkaX, lähinankkaY) ja "pelaajan" sijainti (ukkox, ukkoy)

Code: Select all

Tässä oli koodia...
EDIT:

Latexi ehti ensin...

Kumiankka
Member
Posts: 65
Joined: Wed May 18, 2011 5:17 pm
Location: Artjärvi

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Kumiankka »

Pahoittelen tuplapostia...
Jos Typen Fieldille antaa tyypin As komennolla, vaikuttaako se suurikokoisten kokoelmien kanssa pelin nopeuteen tai muistin käyttöön merkittävällä tavalla?
Eli siis:

Code: Select all

Type ISOKOKOELMA
    Field muuttuja1 As Byte
    Field muuttuja2 As Integer
    Field muuttuja3 As Float
EndType 
Jos eri tyypit vaikuttavat pelin nopeuteen, niin miten mitkäkin niistä vaikuttavat?
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Latexi95 »

Kumiankka wrote:Pahoittelen tuplapostia...
Jos Typen Fieldille antaa tyypin As komennolla, vaikuttaako se suurikokoisten kokoelmien kanssa pelin nopeuteen tai muistin käyttöön merkittävällä tavalla?
Eli siis:

Code: Select all

Type ISOKOKOELMA
    Field muuttuja1 As Byte
    Field muuttuja2 As Integer
    Field muuttuja3 As Float
EndType 
Jos eri tyypit vaikuttavat pelin nopeuteen, niin miten mitkäkin niistä vaikuttavat?
No Byte eli tavu on siis yhden tavun ja Integer on 4 tavua ja Float on myös 4 tavua. Short on 2 tavua. Eli jos käytät Integerin sijasta Byteä niin säästyy 3 tavua per jäsen. Käytännössä tyyppi kokoelman täytyisi olla todella suuri ennenkuin sillä olisi merkitystä. Samoin nopeus ero on niin mitätön, kun suurin osa ajasta kuluu kaikkeen muuhun kuin varsinaiseen laskemiseen. Mutta itse ainakin silti tykkään käyttää tavua aina kun on mahdollista.
User avatar
Execute
Active Member
Posts: 110
Joined: Fri Feb 11, 2011 6:41 pm

Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Execute »

Tulipa vastaan niinkin helppo pulma c++an kanssa että... Miten saada tämä:

Code: Select all

#include <stdio.h>

int main(void) {
    /* tulostetaan tekstiä näytölle */
    printf("C-ohjelmointi on kivaa!\n");

    return 0;
}
..Toimimaan?

Latasin eilen ohjelmointiputkan suositteleman Dev-C++an ja samaan pukettiin kuuluvan kääntäjän.
Jos joku viitsisi vastata niin pääsisin alkeissa, alkuun. :D
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
Herra Siili
Advanced Member
Posts: 308
Joined: Tue Nov 25, 2008 8:06 pm
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Herra Siili »

Tämä ketju on tarkoitettu cb-kysymyksille, C++ kysymyksille on oma ketjunsa.
a.k.a. Gehock
User avatar
Execute
Active Member
Posts: 110
Joined: Fri Feb 11, 2011 6:41 pm

Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Execute »

Juttu ei ole enää ajankohtainen. Ongelma ratkesi...
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
User avatar
Laurenzo
Member
Posts: 85
Joined: Mon Apr 25, 2011 8:28 am
Location: Tampere
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Laurenzo »

Code: Select all

addtext "tämä on LHL LaurenzoHockeyLeague"
'koodia
Syöttö:
'koodia
Kuinka onnistuu se että jos painaa esim. näppäintä:SPACE niin silloin toteutuu alueella Syöttö olevat toiminnot (tai mitä aluella Syöttö nyt onkaan.)?????
Aloittelija koodari joka
osaa jo jotain (ehkä) :)
KOTISIVU
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Latexi95 »

Laurenzo wrote:

Code: Select all

addtext "tämä on LHL LaurenzoHockeyLeague"
'koodia
Syöttö:
'koodia
Kuinka onnistuu se että jos painaa esim. näppäintä:SPACE niin silloin toteutuu alueella Syöttö olevat toiminnot (tai mitä aluella Syöttö nyt onkaan.)?????

Code: Select all

If KeyHit(cbKeySpace) then Gosub syöttö




//__________________________________________

syöttö:


//Tähän "syöttö" koodi.

return
User avatar
Laurenzo
Member
Posts: 85
Joined: Mon Apr 25, 2011 8:28 am
Location: Tampere
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Laurenzo »

Kiitti Latexi 95
Seuraava ongelma:
(ladatkaa kehitysversio niin tajuatte paremmin)
kehitysversio (latelätkä).zip
(3.28 MiB) Downloaded 291 times
Jos kiekko on pelaajalla Grogy joka liikkuu nuolinäppäimillä ja painaa näppäintä:I jolloin pelaaja:Muthu liikkuu alaspäin niin silloin myös kiekko liikkuu alaspäin.Eli voitte kokeilla seuraavaa:kun kiekko pelaajalla:Grogy niin painakaa näppäintä:I
Jolloin pelaaja Muthu liikkuu.

Laitoin ZIP-pakettiin myös koodin.
Aloittelija koodari joka
osaa jo jotain (ehkä) :)
KOTISIVU
User avatar
Juholei1
Newcomer
Posts: 1
Joined: Mon May 30, 2011 4:33 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Juholei1 »

Laurenzo wrote:Kiitti Latexi 95
Seuraava ongelma:
(ladatkaa kehitysversio niin tajuatte paremmin)
kehitysversio (latelätkä).zip
Jos kiekko on pelaajalla Grogy joka liikkuu nuolinäppäimillä ja painaa näppäintä:I jolloin pelaaja:Muthu liikkuu alaspäin niin silloin myös kiekko liikkuu alaspäin.Eli voitte kokeilla seuraavaa:kun kiekko pelaajalla:Grogy niin painakaa näppäintä:I
Jolloin pelaaja Muthu liikkuu.

Laitoin ZIP-pakettiin myös koodin.
En tarkoita pahaa, mutta lähdekoodi oli vähän copypasten näköistä, sekavaa ja niukasti kommentoitua. Kannattaisi aloittaa jostain "tankki vs. tankki2" tyylisestä kahden pelaajan pelistä, eikä jääkiekkopelistä. Ja kontrollit eivät olleet pahimmat joita olen nähnyt, mutta ne olisi parempi tehdä tyylin "paina nappia 1, ja ohjaat pelaaja yhtä".

Code: Select all

HUOM! TESTAAMATON!

Repeat
    If KeyHit(cbkey1) Then valittu_pelaaja = uk1
    elseif keyhit(cbkey2) then valittu_pelaaja = uk2
    endif

    if upkey() then moveobject valittu_pelaaja, 4

    'muuta koodia
Forever
Tai vielä parempi olisi laittaa pelaajan vaihto niin, että vaihdetaan nappia painamalla pelaajaan, joka on länimpänä kiekkoa.

Mutta jätä tämä projekti nyt, tee joku yksinkertaisempi peli, ja yritä sitten tätä.


-Juholei1-




( P.S: Unohdit liittää "I.bmp" -nimisen kuvan zippiin )
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by legend »

Juholei1 wrote:Jotatin tekstiä...
Itse suosittelen jatkamaan peliä. En suosittele tekemään mitään tankki vs tankki peliä, koska se on mielestäni hankala ja tylsä tehdä. Itse pidin pelistä! Jatka pelin parantamista ja kysy rohkeasti apua!
Juholei1 onko sinulla toinen account, koska tunnut hyvin "oppineelta" foorumin jäseneltä... onkohan tämä trollimis account... ;)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by Awaclus »

legend wrote:
Juholei1 wrote:Jotatin tekstiä...
Juholei1 onko sinulla toinen account, koska tunnut hyvin "oppineelta" foorumin jäseneltä... onkohan tämä trollimis account... ;)
Tuo account on jo melkein kuukauden wanha, vaikka vasta tuossa olikin ensimmäinen viesti, ja kyllähän kuukaudessa jo aika hyvin oppii jos kiinnostusta riittää ja foorumeita seurailee.
saamari

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Post by saamari »

Ongelmana on siis se, että miten saan haulikon latauksen toimimaan tyyliin: 2sec -> +1 hauli -> 2sec -> +1 hauli eli kahden sekunnin välein lisätään yksi hauli niin kauan, että niitä on kasassa kaksitoista kun on painettu R näppäintä. Myöskin, että jos tulee kiire tappaa niin latauksen voi keskeyttää vaikka yhden haulin lisäyksen jälkeen ja ampua sen?

Tällä hetkellä hoidan latauksen näin, joka siis "laittaa" kaikki kaksitoista haulia kerralla:

Code: Select all

    If haulikkoluodit=0 And KeyHit(cbKeyR) Then haulikkoluodit=haulikkoluodit+12
Ja toinen ongelma on se, että miten saisin "elämäpalkin" vähenemään aina tietyn verran kun törmää zombieen.

Tällä hetkellä energiapalkin teko menee näin koodissani:

Code: Select all

'Luodaan energiapalkki
    energia = ObjectFloat(player)
    DrawImageBox imgenergia, 10, 540, 0, 0, Float(ImageWidth(imgenergia))/(100.0)*energia, 20
Locked