Katso manuaalista kohta Värivakiot.Laurenzo wrote:Pisteet eli maalit ei näy.Fontin väri: Kokeilin kaikenlaisia värejä mitä päähän juolahti.Kentän väri valkoinen.
Tyhmät kysymykset (I/2011)
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Uskon että piirrät kentän vain tekstin päälle, koita kutsua 'drawgame' loopin alussaLaurenzo wrote:Pisteet eli maalit ei näy.Fontin väri: Kokeilin kaikenlaisia värejä mitä päähän juolahti.Kentän väri valkoinen.
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548
viewtopic.php?t=2548
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Oisko mahdollista tehdä niin, että kun näytän animaation, ja jos painaa jotain nappulaa esim. vaikka 3 sekunnin sisällä se alkaisi näyttämään eri animaatiota?
Ja jos on mahdollista miten ihmeessä?
Ja jos on mahdollista miten ihmeessä?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
kuinka saisin syöttelyn toteutettua järkevästi? Ajattelin sen sillain että kun painaa esim.F10-näppäintä niin syöttö lähtee ylöspäin oli sielä pelaaja tai ei...Oikeastaan suurin ongelma on siinä että Kun pelaaja1 joka syötti esim pelaajalle2 niin pelaaja 1:sellä ei voi enää tehdä mitään mutta pelaaja 2:kkosella pystyy? (tajusikohan kukaan?)
Aloittelija koodari joka
KOTISIVU
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Ihminen wrote:Oisko mahdollista tehdä niin, että kun näytän animaation, ja jos painaa jotain nappulaa esim. vaikka 3 sekunnin sisällä se alkaisi näyttämään eri animaatiota?
Ja jos on mahdollista miten ihmeessä?
Code: Select all
SCREEN 900,900
painettu = 0
aika = Timer()
video = PlayAnimation ("video.wmv") 'aloitetaan video
Repeat
If Timer () < aika + 3000 And KeyHit (cbkeyc) And painettu = 0 Then 'jos ei ole kulunut kolmea sekuntia ja näppäintä painetaan, soitetaan video
StopAnimation video 'pysäytetään edellinen
video = PlayAnimation ("video2.wmv") 'aloitetaan soittamaan toinen video
painettu = 1 'estää että samaa videota ei toisteta uudelleen
EndIf
DrawAnimation video 'piirtää kummatkin videot
DrawScreen
Until EscapeKey()
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Teen tyypillä 100kappaletta ankkoja.Niin miten saan metsästäjän kääntymään aina lähimpänä olevaa ankkaa päin?Jos joku lähettäis esimerkin millä voi tarkistaa lähimpänä olevan objektin
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Tässä:qwer wrote:Teen tyypillä 100kappaletta ankkoja.Niin miten saan metsästäjän kääntymään aina lähimpänä olevaa ankkaa päin?Jos joku lähettäis esimerkin millä voi tarkistaa lähimpänä olevan objektin
Code: Select all
Type Ankat
Field obj
EndType
pieninMatka = 9051515 //Tosi suuri numero...
lähinAnkka.Ankat = NULL
For ankka.Ankat = Each Ankat
matka = Distance2(ukkeliObjekti,ankka\obj)
If matka < pieninMatka Then
pieninMatka = matka
lähinAnkka.Ankat = ankka
EndIf
Next ankka
// lähinAnkka on lähin ankka... :D
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Tuossa olisi. Lähimmän ankan sijainti on (lähinankkaX, lähinankkaY) ja "pelaajan" sijainti (ukkox, ukkoy)
Code: Select all
Tässä oli koodia...
EDIT:
Latexi ehti ensin...
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Pahoittelen tuplapostia...
Jos Typen Fieldille antaa tyypin As komennolla, vaikuttaako se suurikokoisten kokoelmien kanssa pelin nopeuteen tai muistin käyttöön merkittävällä tavalla?
Eli siis:
Jos eri tyypit vaikuttavat pelin nopeuteen, niin miten mitkäkin niistä vaikuttavat?
Jos Typen Fieldille antaa tyypin As komennolla, vaikuttaako se suurikokoisten kokoelmien kanssa pelin nopeuteen tai muistin käyttöön merkittävällä tavalla?
Eli siis:
Code: Select all
Type ISOKOKOELMA
Field muuttuja1 As Byte
Field muuttuja2 As Integer
Field muuttuja3 As Float
EndType
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
No Byte eli tavu on siis yhden tavun ja Integer on 4 tavua ja Float on myös 4 tavua. Short on 2 tavua. Eli jos käytät Integerin sijasta Byteä niin säästyy 3 tavua per jäsen. Käytännössä tyyppi kokoelman täytyisi olla todella suuri ennenkuin sillä olisi merkitystä. Samoin nopeus ero on niin mitätön, kun suurin osa ajasta kuluu kaikkeen muuhun kuin varsinaiseen laskemiseen. Mutta itse ainakin silti tykkään käyttää tavua aina kun on mahdollista.Kumiankka wrote:Pahoittelen tuplapostia...
Jos Typen Fieldille antaa tyypin As komennolla, vaikuttaako se suurikokoisten kokoelmien kanssa pelin nopeuteen tai muistin käyttöön merkittävällä tavalla?
Eli siis:Jos eri tyypit vaikuttavat pelin nopeuteen, niin miten mitkäkin niistä vaikuttavat?Code: Select all
Type ISOKOKOELMA Field muuttuja1 As Byte Field muuttuja2 As Integer Field muuttuja3 As Float EndType
Tyhmät kysymykset (I/2011)
Tulipa vastaan niinkin helppo pulma c++an kanssa että... Miten saada tämä:
..Toimimaan?
Latasin eilen ohjelmointiputkan suositteleman Dev-C++an ja samaan pukettiin kuuluvan kääntäjän.
Jos joku viitsisi vastata niin pääsisin alkeissa, alkuun.
Code: Select all
#include <stdio.h>
int main(void) {
/* tulostetaan tekstiä näytölle */
printf("C-ohjelmointi on kivaa!\n");
return 0;
}
Latasin eilen ohjelmointiputkan suositteleman Dev-C++an ja samaan pukettiin kuuluvan kääntäjän.
Jos joku viitsisi vastata niin pääsisin alkeissa, alkuun.
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
-
- Advanced Member
- Posts: 308
- Joined: Tue Nov 25, 2008 8:06 pm
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Tämä ketju on tarkoitettu cb-kysymyksille, C++ kysymyksille on oma ketjunsa.
a.k.a. Gehock
Tyhmät kysymykset (I/2011)
Juttu ei ole enää ajankohtainen. Ongelma ratkesi...
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Code: Select all
addtext "tämä on LHL LaurenzoHockeyLeague"
'koodia
Syöttö:
'koodia
Aloittelija koodari joka
KOTISIVU
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Laurenzo wrote:Kuinka onnistuu se että jos painaa esim. näppäintä:SPACE niin silloin toteutuu alueella Syöttö olevat toiminnot (tai mitä aluella Syöttö nyt onkaan.)?????Code: Select all
addtext "tämä on LHL LaurenzoHockeyLeague" 'koodia Syöttö: 'koodia
Code: Select all
If KeyHit(cbKeySpace) then Gosub syöttö
//__________________________________________
syöttö:
//Tähän "syöttö" koodi.
return
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Kiitti Latexi 95
Seuraava ongelma:
(ladatkaa kehitysversio niin tajuatte paremmin) Jos kiekko on pelaajalla Grogy joka liikkuu nuolinäppäimillä ja painaa näppäintä:I jolloin pelaaja:Muthu liikkuu alaspäin niin silloin myös kiekko liikkuu alaspäin.Eli voitte kokeilla seuraavaa:kun kiekko pelaajalla:Grogy niin painakaa näppäintä:I
Jolloin pelaaja Muthu liikkuu.
Laitoin ZIP-pakettiin myös koodin.
Seuraava ongelma:
(ladatkaa kehitysversio niin tajuatte paremmin) Jos kiekko on pelaajalla Grogy joka liikkuu nuolinäppäimillä ja painaa näppäintä:I jolloin pelaaja:Muthu liikkuu alaspäin niin silloin myös kiekko liikkuu alaspäin.Eli voitte kokeilla seuraavaa:kun kiekko pelaajalla:Grogy niin painakaa näppäintä:I
Jolloin pelaaja Muthu liikkuu.
Laitoin ZIP-pakettiin myös koodin.
Aloittelija koodari joka
KOTISIVU
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
En tarkoita pahaa, mutta lähdekoodi oli vähän copypasten näköistä, sekavaa ja niukasti kommentoitua. Kannattaisi aloittaa jostain "tankki vs. tankki2" tyylisestä kahden pelaajan pelistä, eikä jääkiekkopelistä. Ja kontrollit eivät olleet pahimmat joita olen nähnyt, mutta ne olisi parempi tehdä tyylin "paina nappia 1, ja ohjaat pelaaja yhtä".Laurenzo wrote:Kiitti Latexi 95
Seuraava ongelma:
(ladatkaa kehitysversio niin tajuatte paremmin) Jos kiekko on pelaajalla Grogy joka liikkuu nuolinäppäimillä ja painaa näppäintä:I jolloin pelaaja:Muthu liikkuu alaspäin niin silloin myös kiekko liikkuu alaspäin.Eli voitte kokeilla seuraavaa:kun kiekko pelaajalla:Grogy niin painakaa näppäintä:I
Jolloin pelaaja Muthu liikkuu.
Laitoin ZIP-pakettiin myös koodin.
Code: Select all
HUOM! TESTAAMATON!
Repeat
If KeyHit(cbkey1) Then valittu_pelaaja = uk1
elseif keyhit(cbkey2) then valittu_pelaaja = uk2
endif
if upkey() then moveobject valittu_pelaaja, 4
'muuta koodia
Forever
Mutta jätä tämä projekti nyt, tee joku yksinkertaisempi peli, ja yritä sitten tätä.
-Juholei1-
( P.S: Unohdit liittää "I.bmp" -nimisen kuvan zippiin )
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Itse suosittelen jatkamaan peliä. En suosittele tekemään mitään tankki vs tankki peliä, koska se on mielestäni hankala ja tylsä tehdä. Itse pidin pelistä! Jatka pelin parantamista ja kysy rohkeasti apua!Juholei1 wrote:Jotatin tekstiä...
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Tuo account on jo melkein kuukauden wanha, vaikka vasta tuossa olikin ensimmäinen viesti, ja kyllähän kuukaudessa jo aika hyvin oppii jos kiinnostusta riittää ja foorumeita seurailee.legend wrote:Juholei1 wrote:Jotatin tekstiä...
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Ongelmana on siis se, että miten saan haulikon latauksen toimimaan tyyliin: 2sec -> +1 hauli -> 2sec -> +1 hauli eli kahden sekunnin välein lisätään yksi hauli niin kauan, että niitä on kasassa kaksitoista kun on painettu R näppäintä. Myöskin, että jos tulee kiire tappaa niin latauksen voi keskeyttää vaikka yhden haulin lisäyksen jälkeen ja ampua sen?
Tällä hetkellä hoidan latauksen näin, joka siis "laittaa" kaikki kaksitoista haulia kerralla:
Ja toinen ongelma on se, että miten saisin "elämäpalkin" vähenemään aina tietyn verran kun törmää zombieen.
Tällä hetkellä energiapalkin teko menee näin koodissani:
Tällä hetkellä hoidan latauksen näin, joka siis "laittaa" kaikki kaksitoista haulia kerralla:
Code: Select all
If haulikkoluodit=0 And KeyHit(cbKeyR) Then haulikkoluodit=haulikkoluodit+12
Tällä hetkellä energiapalkin teko menee näin koodissani:
Code: Select all
'Luodaan energiapalkki
energia = ObjectFloat(player)
DrawImageBox imgenergia, 10, 540, 0, 0, Float(ImageWidth(imgenergia))/(100.0)*energia, 20