Mysteerimavin metsästys

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Mysteerimavin metsästys

Post by skinkken »

Taas tässä näitä ärsyttäviä mysteerimaveja tulee :( . Tällä kertaa on kuitenkin niin iso/hyvä (oma kehu haisee) projekti että haluaisin saada sen toimimaan.
Itselläni ei mavaa, mutta CCE:llä kyllä:
Peli mavaa joissakin kentissä heti alussa jos tuhoan räjähtävän palikan, tavallisista palikoista ei mavia aiheudu.
Nyt laitan pelin tänne testattavaksi. Haluaisin mahdollisimman tarkkoja tietoja maveista ja olen laittanut koodiin setwindow "<1:stä eteenpäin>" aika runsaasti, ja pelin lagi siis johtuu siitä.
Kertokaa käyttis, numero mikä näkyy ikkunassa kun peli tilttaa. Voit myös lisäillä ja poistella setwindoweita ongelmarivin löytämiseksi, tai yrittää muokata koodia jotta ei mavaisi. CCE:n mukaan peli siis mavaa kun ampuu räjähtävän palikan, setwindowit ovat jossain niillä paikkeilla.

Kertokaa myös jos peli toimii, jotta saan jonkinlaista tietoa että kuinka monella toimii ja kuinka monella ei!
EDIT:

peli+exe.zip
Nyt on exe mukana ja setwindowit poistettu (paitsi setwindow FPS()).
Jos mavasi aikaisemmin, kokeile exeä. Voit myös kokeilla kääntää koodin itse exeksi.
pssst, CCE, toimiiko nyt?
[/edit]
Last edited by skinkken on Tue Nov 09, 2010 4:22 pm, edited 2 times in total.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Mysteerimavin metsästys

Post by -Z- »

Mavia ei tullut mutta isommissa kentissä lagi oli aivan järjetön. fps normisti 10 ja pienissäkin ketjuräjähdyksissä se laski 0.2-0.3:en luokkaan.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Mysteerimavin metsästys

Post by skinkken »

-Z- wrote:Mavia ei tullut mutta isommissa kentissä lagi oli aivan järjetön. fps normisti 10 ja pienissäkin ketjuräjähdyksissä se laski 0.2-0.3:en luokkaan.
skinkken wrote:olen laittanut koodiin setwindow "<1:stä eteenpäin>" aika runsaasti, ja pelin lagi siis johtuu siitä.
Ilman niitä ei lagi melkein yhtään.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Kasp3r
Newcomer
Posts: 23
Joined: Fri Jun 04, 2010 10:34 am

Re: Mysteerimavin metsästys

Post by Kasp3r »

Ei tullut mavia, mutta lagia kylläkin.

Ja ainakin sellanen bugi löyty että kun meni lvl 11 niin tuli vaan missoncopleted ja sitten aukes seuraava lvl jne..
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Mysteerimavin metsästys

Post by -Z- »

skinkken wrote:
-Z- wrote:Mavia ei tullut mutta isommissa kentissä lagi oli aivan järjetön. fps normisti 10 ja pienissäkin ketjuräjähdyksissä se laski 0.2-0.3:en luokkaan.
skinkken wrote:olen laittanut koodiin setwindow "<1:stä eteenpäin>" aika runsaasti, ja pelin lagi siis johtuu siitä.
Ilman niitä ei lagi melkein yhtään.
Aivan. Kannattaisi vissiin lukea viesti ennen vastausta : >
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Mysteerimavin metsästys

Post by naputtelija »

Toimi hyvin, en kerjennyt kuin kenttään 7 ku lagitti niin pahasti. Päivitä latauslinkin koodi, niin ei tarvitse joka kerta etsiä sitä FPS-Riviä.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Mysteerimavin metsästys

Post by SPuntte »

Tulipas mieleen kysyä, onko CCE kokeillut, MAVaako softa myös sorsasta käännettynä? Itse nimittäin muistan joskus törmänneeni kääntöalustasta riippuvaan MAViin. Kannattaa myös mahdollisesti kokeilla ajaa eri alustoilla käännettyjä binäärejä.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Mysteerimavin metsästys

Post by CCE »

SPuntte wrote:Tulipas mieleen kysyä, onko CCE kokeillut, MAVaako softa myös sorsasta käännettynä? Itse nimittäin muistan joskus törmänneeni kääntöalustasta riippuvaan MAViin. Kannattaa myös mahdollisesti kokeilla ajaa eri alustoilla käännettyjä binäärejä.
Tein tarkempia testejä ja totesin ettei ongelma olekaan niin kriittinen kuin luulin, mavi kun aiheutuu ainoastaan kokoruudun tilassa :o
Ongelma ei poistunut vaikka käänsin ohjelman sorsasta, mutta taidanpa tästä lähin vain sitten pelailla peliä ikkunoituna, CoolBasicin mysteeribugit kunniaan!
Post Reply