Kokeilin tehdä itse tuon battle zonen alku screengamma jutun mutta kävi niin että kuva muuttui ks. kuva1
mutta silti battle zonessa on oikean näköinen ks. kuva2 mikä on vikana?
kuva1:
kuva2:
Grafiikan pehmennys
-
- Tech Developer
- Posts: 650
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: Grafiikan pehmennys
Vaikka kuvat ovat saman kokoiset, ylemmässä kuvassa on vähemmän dataa, joten se ei kykene esittämään kaikkia alemman kuvan värisävyjä. Tallentaessasi kuvaa, voit valita (ainakin vähän monipuolisemmissa kuvankäsittelysoftissa) pikseliä kohti tallennettavien bittien määrän. Kyseisen arvon tulisi olla 24 bittiä (RGB) tai 32 bittiä, jos mukaan tallennetaan myös alpha-kanava (RGBA).
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Re: Grafiikan pehmennys
Sain ongelman korjattua:
koodissa oli SCREEN 0,0,0,0
laitoin siihen SCREEN 0,0,32,0 niin sitten toimi!
koodissa oli SCREEN 0,0,0,0
laitoin siihen SCREEN 0,0,32,0 niin sitten toimi!
Re: Grafiikan pehmennys
Jos laittaa 0x0 fullscreenin kooksi, se ottaa automaattisesti korkeimman mahdollisen resoluution. Siten 0x0-fullscreen toimii kaikilla tietokoneilla, jollain toisella resolla saattaa tulla ongelmia joko siksi, että se on liian suuri, tai siksi, että se on liian pieni. Ongelmana 0x0-resossa on sitten se, että ei pysty mitoittamaan grafiikkaa ja tapahtumia ruudun kokoon ilman monimutkaisia laskukaavoja.temu92 wrote:Öö miks luot ruudun jonka koko on 0x0?
Re: Grafiikan pehmennys
ScreenHeight() ja ScreenWidth() ovat selvästi monimutkaisia funktioita. .1*ScreenWidth() on kymmenesosa ikkunan (ja tässä tapauksessa näytön) leveydestä.Chaosworm wrote:— —monimutkaisia laskukaavoja.
Re: Grafiikan pehmennys
Toki tuollainen on helppoa. Mutta etenkin objektien osalta koodiriveistä voi tulla hyvinkin monimutkaisia, kun kuvan koko on ensin skaalattu sopivaksi resoluutioon nähden ja sen jälkeen pitää ihmetellä myös, minkä kokoisia objektit ovat etc.esa94 wrote:ScreenHeight() ja ScreenWidth() ovat selvästi monimutkaisia funktioita. .1*ScreenWidth() on kymmenesosa ikkunan (ja tässä tapauksessa näytön) leveydestä.Chaosworm wrote:— —monimutkaisia laskukaavoja.
Ja karttaa ei taidakaan saada suurennettua tai pienennettyä?
Re: Grafiikan pehmennys
Voihan aina tehdä apufunktiot.Chaosworm wrote:Toki tuollainen on helppoa. Mutta etenkin objektien osalta koodiriveistä voi tulla hyvinkin monimutkaisia, kun kuvan koko on ensin skaalattu sopivaksi resoluutioon nähden ja sen jälkeen pitää ihmetellä myös, minkä kokoisia objektit ovat etc.esa94 wrote:ScreenHeight() ja ScreenWidth() ovat selvästi monimutkaisia funktioita. .1*ScreenWidth() on kymmenesosa ikkunan (ja tässä tapauksessa näytön) leveydestä.Chaosworm wrote:— —monimutkaisia laskukaavoja.
Ja karttaa ei taidakaan saada suurennettua tai pienennettyä?
Sisäänrakennettuja tilekarttoja tämä ei toki tue.