Grafiikan pehmennys

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Grafiikan pehmennys

Post by Timblex »

Kokeilin tehdä itse tuon battle zonen alku screengamma jutun mutta kävi niin että kuva muuttui ks. kuva1
mutta silti battle zonessa on oikean näköinen ks. kuva2 mikä on vikana?
kuva1:
Image
kuva2:
Image
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Grafiikan pehmennys

Post by SPuntte »

Vaikka kuvat ovat saman kokoiset, ylemmässä kuvassa on vähemmän dataa, joten se ei kykene esittämään kaikkia alemman kuvan värisävyjä. Tallentaessasi kuvaa, voit valita (ainakin vähän monipuolisemmissa kuvankäsittelysoftissa) pikseliä kohti tallennettavien bittien määrän. Kyseisen arvon tulisi olla 24 bittiä (RGB) tai 32 bittiä, jos mukaan tallennetaan myös alpha-kanava (RGBA).
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: Grafiikan pehmennys

Post by Timblex »

Sain ongelman korjattua:
koodissa oli SCREEN 0,0,0,0
laitoin siihen SCREEN 0,0,32,0 niin sitten toimi!
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Grafiikan pehmennys

Post by temu92 »

Öö miks luot ruudun jonka koko on 0x0?
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Grafiikan pehmennys

Post by Awaclus »

temu92 wrote:Öö miks luot ruudun jonka koko on 0x0?
Jos laittaa 0x0 fullscreenin kooksi, se ottaa automaattisesti korkeimman mahdollisen resoluution. Siten 0x0-fullscreen toimii kaikilla tietokoneilla, jollain toisella resolla saattaa tulla ongelmia joko siksi, että se on liian suuri, tai siksi, että se on liian pieni. Ongelmana 0x0-resossa on sitten se, että ei pysty mitoittamaan grafiikkaa ja tapahtumia ruudun kokoon ilman monimutkaisia laskukaavoja.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Grafiikan pehmennys

Post by esa94 »

Chaosworm wrote:— —monimutkaisia laskukaavoja.
ScreenHeight() ja ScreenWidth() ovat selvästi monimutkaisia funktioita. .1*ScreenWidth() on kymmenesosa ikkunan (ja tässä tapauksessa näytön) leveydestä.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Grafiikan pehmennys

Post by Awaclus »

esa94 wrote:
Chaosworm wrote:— —monimutkaisia laskukaavoja.
ScreenHeight() ja ScreenWidth() ovat selvästi monimutkaisia funktioita. .1*ScreenWidth() on kymmenesosa ikkunan (ja tässä tapauksessa näytön) leveydestä.
Toki tuollainen on helppoa. Mutta etenkin objektien osalta koodiriveistä voi tulla hyvinkin monimutkaisia, kun kuvan koko on ensin skaalattu sopivaksi resoluutioon nähden ja sen jälkeen pitää ihmetellä myös, minkä kokoisia objektit ovat etc.

Ja karttaa ei taidakaan saada suurennettua tai pienennettyä?
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Grafiikan pehmennys

Post by esa94 »

Chaosworm wrote:
esa94 wrote:
Chaosworm wrote:— —monimutkaisia laskukaavoja.
ScreenHeight() ja ScreenWidth() ovat selvästi monimutkaisia funktioita. .1*ScreenWidth() on kymmenesosa ikkunan (ja tässä tapauksessa näytön) leveydestä.
Toki tuollainen on helppoa. Mutta etenkin objektien osalta koodiriveistä voi tulla hyvinkin monimutkaisia, kun kuvan koko on ensin skaalattu sopivaksi resoluutioon nähden ja sen jälkeen pitää ihmetellä myös, minkä kokoisia objektit ovat etc.

Ja karttaa ei taidakaan saada suurennettua tai pienennettyä?
Voihan aina tehdä apufunktiot.

Sisäänrakennettuja tilekarttoja tämä ei toki tue.
Post Reply