Page 1 of 1

Tilesterin datatilet

Posted: Mon Oct 04, 2010 6:32 pm
by Walty
Elikkä kysyisin että miten voin käyttää tilesterin datatilejä? Ja miten tekisin niin, että vaikka laavasta menettää hp?

Re: Tilesterin datatilet

Posted: Mon Oct 04, 2010 7:37 pm
by Awaclus
Oletan, että osaat jo vaihtaa datakerroksen numeroita Tilesterissä (tosin tilekarttojen tekemiseen suosittelen kyllä TileGeniä, se on parempi). Sitten käytät funktioita GetMap, ObjectX ja ObjectY.

Re: Tilesterin datatilet

Posted: Mon Oct 04, 2010 7:48 pm
by Frozen
Chaosworm wrote:Oletan, että osaat jo vaihtaa datakerroksen numeroita Tilesterissä (tosin tilekarttojen tekemiseen suosittelen kyllä TileGeniä, se on parempi). Sitten käytät funktioita GetMap, ObjectX ja ObjectY.
niin, toisin sanoen vaikka näin:

Code: Select all

tile=getmap(3,objectX(pelaaja),objectY(pelaaja))
if tile=selaavaruutujuttutile then life=life-1
Tilegen ei ainakaan mun koneella ole koskaan toiminut (ei hajua miksei), itse käytän ainakin a stigmatoria.
EDIT:

Tämä topic kuuluisi olla muuten ongelmat alueella


Re: Tilesterin datatilet

Posted: Mon Oct 04, 2010 9:01 pm
by Jare
Siirsin aiheen.

Btw, suosittelen tunnistamaan laava-tilen ihan back-kerrosta lukemalla: (kerroksen 3 sijasta kerros 4)

Code: Select all

tile=getmap(0,objectX(pelaaja),objectY(pelaaja))
if tile=selaavaruutujuttutile then life=life-1
Näin voit säästää data-kerroksen johonkin toiseen asiaan, esimerkiksi näkymättömien objektien tai triggerien tekemiseen.
EDIT:

Näppiksestä loppui paristot juuri kun sain viestin kirjoitettua tähän saakka. Asiaan: selaavaruutujuttutile olisi siis järjestysnumero, joka sinun pitää katsoa tilesetistä. Avaa siis tileset johonkin ohjelmaan ja katso, monesko tile kyseinen laava-tile on järjestyksessä vasemmalta oikealle ja ylhäältä alas.


Re: Tilesterin datatilet

Posted: Tue Nov 09, 2010 8:58 pm
by Walty
Pitää koittaa jos saisin jotain aikaiseksi. Koneesta hajosi kovalevy ja en siksi ole päädyt vastaamaan.