Page 2 of 2

Re: kartta

Posted: Wed Sep 08, 2010 8:26 am
by Awaclus
loituma wrote:map= LoadMap("media\mygame.til","media\tileset.bmp")
PlayObject map,0,0,1

ukko= LoadObject ("C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\labyrintti-peli-ukko.png", 360)
Eikö olisi fiksumpaa, että kaikki tiedostot sijaitsevat samassa paikassa?

Re: kartta

Posted: Wed Sep 08, 2010 9:30 am
by TheFish
loituma wrote:

Code: Select all

FrameLimit 40

map= LoadMap("media\mygame.til","media\tileset.bmp")
PlayObject map,0,0,1

ukko= LoadObject ("C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\labyrintti-peli-ukko.png", 360)


Repeat
    
    If LeftKey() Then TurnObject ukko, 5
    If RightKey() Then TurnObject ukko, -5
    If UpKey() Then MoveObject ukko, 2
    If DownKey() Then MoveObject ukko, -2
    
    If ObjectX(ukko)<-200 Then PositionObject ukko,-200,ObjectY(ukko)
    If ObjectX(ukko)>200 Then PositionObject ukko,200,ObjectY(ukko)
    If ObjectY(ukko)<-150 Then PositionObject ukko,ObjectX(ukko),-150
    If ObjectY(ukko)>150 Then PositionObject ukko,ObjectX(ukko),150
    
    UpdateGame
    
    CloneCameraPosition ukko
    
    DrawScreen
    
Forever
Koodissa ei ole muuta vikaa kuin se, että myös ukko kannattaisi ladata media-hakemistosta. Eli ongelma on joko (1) se, että koodi on tallennettu väärään paikkaan tai (2) kartta on tallennettu väärässä muodossa.

Ratkaisu:
1. Avaa hakemisto johon koodisi on tallennettu -> valitse koodin sisältävä tiedosto -> paina ctrl+c -> avaa hakemisto johon karttasi on tallennettu -> mene sen ylähakemistoon painamalla yläpalkista ylöspäin osoittavaa nuolta (XP) tai klikkaamalla ylhäällä näkyvästä tiedostopolusta media-hakemiston vasemmalla puolella olevaa kansion nimeä (vista, 7) -> paina ctrl+v -> avaa tiedosto cb-editorissa ja aja se.
2. Avaa kartta tilesterissä ja tallenna se käyttäen 1.3 muotoa.

Mikäli nämä ohjeet eivät toimi, tee lähdekoodin sisältävästä hakemistosta paketti (käyttäen esim. 7-zip ohjelmaa) ja lähetä se tänne viestin liitteenä.

Re: kartta

Posted: Thu Sep 16, 2010 3:24 pm
by Walty
Mulla on sellanen ongelma et jos laitan omaan karttaan hit tilejä niin cb valittaa että can't load munmap.til. Olen aloittelia enkä tiedä mitä pitää tehdä.

Re: kartta

Posted: Sat Sep 18, 2010 7:49 pm
by valscion
Walty wrote:Mulla on sellanen ongelma et jos laitan omaan karttaan hit tilejä niin cb valittaa että can't load munmap.til. Olen aloittelia enkä tiedä mitä pitää tehdä.
Oletko tallentanut karttasi tilesterillä 1.3 muodossa? Tarkista ettei ongelmasi ole viewtopic.php?f=10&t=1920 topikin neljäs kohta.

Re: kartta

Posted: Sat Sep 18, 2010 8:01 pm
by Walty
VesQ wrote:
Walty wrote:Mulla on sellanen ongelma et jos laitan omaan karttaan hit tilejä niin cb valittaa että can't load munmap.til. Olen aloittelia enkä tiedä mitä pitää tehdä.
Oletko tallentanut karttasi tilesterillä 1.3 muodossa? Tarkista ettei ongelmasi ole viewtopic.php?f=10&t=1920 topikin neljäs kohta.
Tallennan aina sen 1.0 muodossa. Se coolbasicin testmap toimii hit tileillä mutta kun yritän esim laajentaa sitä samalla tavalla kun se on tehty, heittää cb erroria :cry: laitoin mapin lataukseksi polun Media\munmap.til, mutta ei toimi vaikka se munmap.til on siellä Media kansiossa. Voiko johtua siitä, että olen kopioinut cbn toiselta koneelta, mutta ainakin kaikki muu toimii.

Re: kartta

Posted: Sat Sep 18, 2010 9:20 pm
by Kille
minun tietääkseni se pitää aina tallentaa 1.3-formaatissa.

Re: kartta

Posted: Sat Sep 18, 2010 9:44 pm
by Awaclus
Walty wrote:Tallennan aina sen 1.0 muodossa.
Yup, vika on tässä. Tallenna 1.3-muodossa, niin pitäisi toimia.

Re: kartta

Posted: Sun Sep 19, 2010 10:32 pm
by Walty
Pitää koittaa sitä 1.3 muotoa. :)

Re: kartta

Posted: Tue Sep 21, 2010 3:19 pm
by Walty
Toimii kun tallennan 1.3 muodossa. Kiitos kaikille avusta! :D