Reitin löytäminen
-
- Active Member
- Posts: 106
- Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm
Reitin löytäminen
Jo toinen projektini kaatuu siihen, että en saa tehtyä tekoälylle sellaista funktiota joka ratkaisisi nopeimman reitin A:sta B:hen. Kartta on tallennettuna esimerkiksi taulukkoon map(19,19) jossa arvo 1 tarkoittaa estettä. Ihan missä kunnossa vain oleva esimerkki kelpaa.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Reitin löytäminen
Tällaisen funktion tekeminen ei ole aivan simppeli homma, onneksipa Jare on väsännyt cbAStarin, joka on siis melko käytetyn A* -algoritmin toteutus coolbasicilla. Se on varsin mukava, löytää aina nopeimman reitin ja voi muokata huomioimaan esimerkiksi hidasteet tai vastaavat.
-
- Active Member
- Posts: 106
- Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm
Re: Reitin löytäminen
Kiitän! Sitten vain väsäämään rts peliäni loppuun.