Tilester...
-
- Newcomer
- Posts: 12
- Joined: Sun May 23, 2010 7:39 pm
Tilester...
Eli onko minun pakko tehdä kartat Tilesterillä, jos haluan hyvän pelin. Sitä olen kauan miettinyt. Miten on?
Re: Tilester...
Ei... Voit tehdä omiakin karttoja kuvilla ja muilla tavoilla, mutta Tilester on könkkö ohjelma, joten käytäppä TileGeniä. viewtopic.php?f=10&t=1499&p=25308
Re: Tilester...
A Stigmator on kanssa hyvä ohjelma (löytyy haulla tai googlella ainakin). Ja ei, tehdäksesi hyvän pelin sinun ei tarvitse käyttää karttaa ollenkaan.
Re: Tilester...
Yleensäkin omasta mielestäni tilekartoilla varustetut pelit eivät ole kovin erikoisia, ellei ole jotakin nerokasta ideaa siihen tukena. Ylhäältä päin kuvatut räiskinnät on niin ikiwanhoja.
Itse en ole käyttänyt tilekarttoja ainoassakaan julkaisemassani pelissä :P
Itse en ole käyttänyt tilekarttoja ainoassakaan julkaisemassani pelissä :P
Re: Tilester...
tilekartoista voi tehdä väin ylhäältäkuvattuja pelejä ja tasohyppelyitä, ei oikeenkaan muuta!
Re: Tilester...
Mielikuvitus asettaa ne todelliset rajat, liiaksi ei kannata miettiä mitä tilekartoista yleensä on tehty.3JJKP wrote:tilekartoista voi tehdä väin ylhäältäkuvattuja pelejä ja tasohyppelyitä, ei oikeenkaan muuta!
-
- Newcomer
- Posts: 12
- Joined: Sun May 23, 2010 7:39 pm
Re: Tilester...
Voinko siis tehdä peliin kartan vaikka paintilla, ja ladata sen sitten CoolBasic lähdekoodiin?
Re: Tilester...
Kyllä. Törmäyskin onnistuu erillisen törmäyskuvan avulla.
-
- Newcomer
- Posts: 12
- Joined: Sun May 23, 2010 7:39 pm
Re: Tilester...
Mutta pystyykö paint kartalla rajoittamaan rajat?
Re: Tilester...
wtf...?EnergyCode wrote:Mutta pystyykö paint kartalla rajoittamaan rajat?
Mitkä rajat? Seinät? Joko teet erillisen kuvan joka piilotetaan ja siitä luetaan esim. GetPixelillä tai PickImageColorilla että osutaanko johonkin. Tai sitten teet seinät tietyn värisiksi ja tarkistat toisella noista komennoista onko se väri se johon törmätään.