Page 1 of 1

Tutka

Posted: Tue Oct 16, 2007 6:32 pm
by ggg
Miten saan tehtyä tutkan, jonka keskipiste on pelaaja ja jossa viholliset näkyvät pisteinä?

Code: Select all

For vihu.VIHUT = EACH VIHUT
     If distance2(vihu\obj, ukko) < 1000 then 
          distanceX = objectx(vihu\obj) - objectx(ukko)
          distanceY = objectY(vihu\obj) - objectY(ukko)

          Box TUTKA_X + TUTKA_KOKO / 2 + distanceX * 0.1, TUTKA_Y + TUTKA_KOKO / 2 + distanceY * 0.1, 2, 2
     endif 
NEXT vihu
TUTKA_X ja TUTKA_Y -vakioissa on siis se kohta johon tutka piirretään. Tällä tavalla tehtynä pisteet menevät ihan minne sattuu, ja jonkun ajan kuluttua tulee MAV.

Re: Tutka

Posted: Tue Oct 16, 2007 10:41 pm
by MaGetzUb
en nyt oo iha varma mite sää sen haluat mutta ne distanssit pittää jakaa että ne pisteet pysyy siin laatikos (kai.) ;) .

Re: Tutka

Posted: Wed Oct 17, 2007 2:57 pm
by Guest
Ne kerrotaan 0.1:llä, mikä on sama kuin ne jakaisi kymmenellä.

Re: Tutka

Posted: Wed Oct 17, 2007 3:33 pm
by TheFish
ggg wrote:Miten saan tehtyä tutkan, jonka keskipiste on pelaaja ja jossa viholliset näkyvät pisteinä?

Code: Select all

For vihu.VIHUT = EACH VIHUT
     If distance2(vihu\obj, ukko) < 1000 then 
          distanceX = objectx(vihu\obj) - objectx(ukko)
          distanceY = objectY(vihu\obj) - objectY(ukko)

          Box TUTKA_X + TUTKA_KOKO / 2 + distanceX * 0.1, TUTKA_Y + TUTKA_KOKO / 2 + distanceY * 0.1, 2, 2
     endif 
NEXT vihu
TUTKA_X ja TUTKA_Y -vakioissa on siis se kohta johon tutka piirretään. Tällä tavalla tehtynä pisteet menevät ihan minne sattuu, ja jonkun ajan kuluttua tulee MAV.

Code: Select all

   For vihu.VIHUT = EACH VIHUT
      If distance2(vihu\obj, ukko) < 1000 Then
          distanceX = objectx(vihu\obj) - objectx(ukko)
          distanceY = objectY(vihu\obj) - objectY(ukko)
    
          Box TUTKA_X + TUTKA_KOKO / 2 + distanceX * 0.1, TUTKA_Y + TUTKA_KOKO / 2 + distanceY * -0.1, 2, 2
      EndIf
   Next vihu
Näin pitäisi toimia.