Tutka

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
ggg

Tutka

Post by ggg »

Miten saan tehtyä tutkan, jonka keskipiste on pelaaja ja jossa viholliset näkyvät pisteinä?

Code: Select all

For vihu.VIHUT = EACH VIHUT
     If distance2(vihu\obj, ukko) < 1000 then 
          distanceX = objectx(vihu\obj) - objectx(ukko)
          distanceY = objectY(vihu\obj) - objectY(ukko)

          Box TUTKA_X + TUTKA_KOKO / 2 + distanceX * 0.1, TUTKA_Y + TUTKA_KOKO / 2 + distanceY * 0.1, 2, 2
     endif 
NEXT vihu
TUTKA_X ja TUTKA_Y -vakioissa on siis se kohta johon tutka piirretään. Tällä tavalla tehtynä pisteet menevät ihan minne sattuu, ja jonkun ajan kuluttua tulee MAV.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Tutka

Post by MaGetzUb »

en nyt oo iha varma mite sää sen haluat mutta ne distanssit pittää jakaa että ne pisteet pysyy siin laatikos (kai.) ;) .
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Guest

Re: Tutka

Post by Guest »

Ne kerrotaan 0.1:llä, mikä on sama kuin ne jakaisi kymmenellä.
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Tutka

Post by TheFish »

ggg wrote:Miten saan tehtyä tutkan, jonka keskipiste on pelaaja ja jossa viholliset näkyvät pisteinä?

Code: Select all

For vihu.VIHUT = EACH VIHUT
     If distance2(vihu\obj, ukko) < 1000 then 
          distanceX = objectx(vihu\obj) - objectx(ukko)
          distanceY = objectY(vihu\obj) - objectY(ukko)

          Box TUTKA_X + TUTKA_KOKO / 2 + distanceX * 0.1, TUTKA_Y + TUTKA_KOKO / 2 + distanceY * 0.1, 2, 2
     endif 
NEXT vihu
TUTKA_X ja TUTKA_Y -vakioissa on siis se kohta johon tutka piirretään. Tällä tavalla tehtynä pisteet menevät ihan minne sattuu, ja jonkun ajan kuluttua tulee MAV.

Code: Select all

   For vihu.VIHUT = EACH VIHUT
      If distance2(vihu\obj, ukko) < 1000 Then
          distanceX = objectx(vihu\obj) - objectx(ukko)
          distanceY = objectY(vihu\obj) - objectY(ukko)
    
          Box TUTKA_X + TUTKA_KOKO / 2 + distanceX * 0.1, TUTKA_Y + TUTKA_KOKO / 2 + distanceY * -0.1, 2, 2
      EndIf
   Next vihu
Näin pitäisi toimia.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Post Reply