Page 1 of 1

CbGL

Posted: Wed Feb 17, 2010 10:28 pm
by Quru3
Miten saan tehtyy näytönohjainta rasittavan testin,kun käytän cbgl nii fps on kokoajan jotain 1000-infinity -.-Ja pitäs saada se fps johonki 40-20 :D Vaikka laittaa mitä pyörimää ja heilumaa näytölle nii fps yli 1000.Saako cb nii raskasta ohjelmaa?

Re: CbGL

Posted: Wed Feb 17, 2010 10:44 pm
by koodaaja
Quru3 wrote:Miten saan tehtyy näytönohjainta rasittavan testin,kun käytän cbgl nii fps on kokoajan jotain 1000-infinity -.-Ja pitäs saada se fps johonki 40-20 :D Vaikka laittaa mitä pyörimää ja heilumaa näytölle nii fps yli 1000.Saako cb nii raskasta ohjelmaa?
Toki, tee esimerkiksi valtavan suuri display list (muutama miljoona kolmiota alkaa hidastua koneella kuin koneella alle tuhanteen).

Vaihtoehtoisesti voit tehdä testin joka pyörii hyvin nopeasti tietyn määrän frameja ja mitata paljonko aikaa siihen meni - kuitenkin muutama kymmentä tuhatta framea lienee hyvästä käydä että pienet satunnaisuudet (taustalla hyppii muu prosessi yms) vaikuta liikaa.

Re: CbGL

Posted: Thu Feb 18, 2010 8:39 pm
by Quru3
No nyt laitoin että tuo piirtää joku 200 kolmiota,Fps on nyt jotai 80,mutta kun Ati CCC kattoo nii Gpu käyttö jotai 2-5%.Ne Alkuperäset gpu testit rasitti enemmän

Re: CbGL

Posted: Fri Feb 19, 2010 12:02 am
by Aavesoturi
Quru3 wrote:No nyt laitoin että tuo piirtää joku 200 kolmiota,Fps on nyt jotai 80,mutta kun Ati CCC kattoo nii Gpu käyttö jotai 2-5%.Ne Alkuperäset gpu testit rasitti enemmän
Eipä parilla sadalla kolmiolla vielä saa näyttistä kyykkyyn, huono FPS johtuu tod. näk. cb:n yleisestä hitaudesta ja siitä, että OpenGL kutsut joudutaan välittämään DLL:lle, jossa ne vielä joudutaan parsimaan ja sitten vasta lähettämään GPU:lle. Tämä korostuu jos ei käytä display listejä (tai muita, modernimpia tekniikoita) OpenGL kutsujen määrän minimointiin. Taas tulee esille se fakta, ettei cb:tä kannata oikein käyttää benchmark ohjelmien tekemiseen.