CbGL

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
Quru3
Newcomer
Posts: 16
Joined: Tue Feb 16, 2010 10:54 pm

CbGL

Post by Quru3 » Wed Feb 17, 2010 11:28 pm

Miten saan tehtyy näytönohjainta rasittavan testin,kun käytän cbgl nii fps on kokoajan jotain 1000-infinity -.-Ja pitäs saada se fps johonki 40-20 :D Vaikka laittaa mitä pyörimää ja heilumaa näytölle nii fps yli 1000.Saako cb nii raskasta ohjelmaa?

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: CbGL

Post by koodaaja » Wed Feb 17, 2010 11:44 pm

Quru3 wrote:Miten saan tehtyy näytönohjainta rasittavan testin,kun käytän cbgl nii fps on kokoajan jotain 1000-infinity -.-Ja pitäs saada se fps johonki 40-20 :D Vaikka laittaa mitä pyörimää ja heilumaa näytölle nii fps yli 1000.Saako cb nii raskasta ohjelmaa?
Toki, tee esimerkiksi valtavan suuri display list (muutama miljoona kolmiota alkaa hidastua koneella kuin koneella alle tuhanteen).

Vaihtoehtoisesti voit tehdä testin joka pyörii hyvin nopeasti tietyn määrän frameja ja mitata paljonko aikaa siihen meni - kuitenkin muutama kymmentä tuhatta framea lienee hyvästä käydä että pienet satunnaisuudet (taustalla hyppii muu prosessi yms) vaikuta liikaa.

Quru3
Newcomer
Posts: 16
Joined: Tue Feb 16, 2010 10:54 pm

Re: CbGL

Post by Quru3 » Thu Feb 18, 2010 9:39 pm

No nyt laitoin että tuo piirtää joku 200 kolmiota,Fps on nyt jotai 80,mutta kun Ati CCC kattoo nii Gpu käyttö jotai 2-5%.Ne Alkuperäset gpu testit rasitti enemmän

User avatar
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: CbGL

Post by Aavesoturi » Fri Feb 19, 2010 1:02 am

Quru3 wrote:No nyt laitoin että tuo piirtää joku 200 kolmiota,Fps on nyt jotai 80,mutta kun Ati CCC kattoo nii Gpu käyttö jotai 2-5%.Ne Alkuperäset gpu testit rasitti enemmän
Eipä parilla sadalla kolmiolla vielä saa näyttistä kyykkyyn, huono FPS johtuu tod. näk. cb:n yleisestä hitaudesta ja siitä, että OpenGL kutsut joudutaan välittämään DLL:lle, jossa ne vielä joudutaan parsimaan ja sitten vasta lähettämään GPU:lle. Tämä korostuu jos ei käytä display listejä (tai muita, modernimpia tekniikoita) OpenGL kutsujen määrän minimointiin. Taas tulee esille se fakta, ettei cb:tä kannata oikein käyttää benchmark ohjelmien tekemiseen.

Post Reply