Aloittelen uutta RPG-peliä taas.Aluksi teen siihen sen että voi luoda oman hahmon valitsemalla ruumiinrakenteen,sukupuolen,nimen,vaatteet ym. mut ois yks ongelma.
Jos kenkiä,housuja,paitoja ja lakkeja on esim. 5 erilaista niin onko minun pakko piirtää hahmoni 5x5x5x5 kertaa?
Ainiin,teen alaosan ja yläosan objekteista erillisinä(yläosalla ei saa olla törmäystä(peli on yläviistosta))Mut kumminkin pitää tehdä noin 100000 piirrustusta kun kaikki animaatiotkin pitää tehdä:(
Vai onko vain pakko piirtää sillai et niillä ei näy erillisiä vaatteita ym. vaan yksi ja sama objekti?
Hahmon luominen
Hahmon luominen
Valmiita:
Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
Re: Hahmon luominen
Voisit piirtää erikseen eri kuviin hatut ja housut ja muut vaatekappaleet ja tehdä animaation liikuttamalla niitä vaikka cos():illa ja sin():illä pienessä ympyrässä ylös ja alas. Jonkinlaisen kävelynkin voisi niillä saada viritettyä. Luonnollisimman näköinen lopputulos tulisi kyllä piirtämällä kaikki yhdistelmät ja niiden animaatiot, mutta se ei taida olla vaihtoehto.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Re: Hahmon luominen
Niin luultavasti teenkin(piirrän erikseen)
Yritän tehdä ne Gimpillä jos ensin opin käyttämään sitä
Niin miten kiinnitän ne toisiinsa?
Yritän tehdä ne Gimpillä jos ensin opin käyttämään sitä
Niin miten kiinnitän ne toisiinsa?
Valmiita:
Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
Re: Hahmon luominen
Eikö olisi järkevää vaikkapa tehdä ne kaikki vaatteet animoituina (esim. paita: käsien animointi, housut: jalkojen animointi) , yhdistää ne coolbasic-sovelluksessa, vaikkapa erillisessä hahmoeditorissa ja tallentaa johonkin kansioon, josta se sitten ladattaisiin valmiina, animoituna objektina. Erillinen sovellus olisi siitä hyvä, että sillä voisi luoda itselleen vaikka useammalle pelikerralle/tallennukselle kerralla hahmot. Vaikka kaverit ja kauppiaatkin.
- Sami The Great
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
- Contact:
Re: Hahmon luominen
Itse tekisin paintilla... Osien kiinnityksessä käyttäisin jotain sellaista tsydeemiä, että: Pohjalla olisi ukon vartalo. Sitten siihen läntättäisiin ne osat ja koko homma tallennettaisiin kuvaan. Tämän jälkeen "teksturoidaan" päähahmosi tällä kuvalla.AllAh wrote:Niin luultavasti teenkin(piirrän erikseen)
Yritän tehdä ne Gimpillä jos ensin opin käyttämään sitä
Niin miten kiinnitän ne toisiinsa?
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.