Hahmon luominen

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
AllAh
Newcomer
Posts: 33
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:37 am
Location: Muhos

Hahmon luominen

Post by AllAh »

Aloittelen uutta RPG-peliä taas.Aluksi teen siihen sen että voi luoda oman hahmon valitsemalla ruumiinrakenteen,sukupuolen,nimen,vaatteet ym. mut ois yks ongelma. :roll:
Jos kenkiä,housuja,paitoja ja lakkeja on esim. 5 erilaista niin onko minun pakko piirtää hahmoni 5x5x5x5 kertaa?
Ainiin,teen alaosan ja yläosan objekteista erillisinä(yläosalla ei saa olla törmäystä(peli on yläviistosta))Mut kumminkin pitää tehdä noin 100000 piirrustusta kun kaikki animaatiotkin pitää tehdä:(
Vai onko vain pakko piirtää sillai et niillä ei näy erillisiä vaatteita ym. vaan yksi ja sama objekti?
Valmiita:
Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Hahmon luominen

Post by Harakka »

Voisit piirtää erikseen eri kuviin hatut ja housut ja muut vaatekappaleet ja tehdä animaation liikuttamalla niitä vaikka cos():illa ja sin():illä pienessä ympyrässä ylös ja alas. Jonkinlaisen kävelynkin voisi niillä saada viritettyä. Luonnollisimman näköinen lopputulos tulisi kyllä piirtämällä kaikki yhdistelmät ja niiden animaatiot, mutta se ei taida olla vaihtoehto.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
AllAh
Newcomer
Posts: 33
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:37 am
Location: Muhos

Re: Hahmon luominen

Post by AllAh »

Niin luultavasti teenkin(piirrän erikseen)
Yritän tehdä ne Gimpillä jos ensin opin käyttämään sitä :lol:
Niin miten kiinnitän ne toisiinsa?
Valmiita:
Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Hahmon luominen

Post by esa94 »

Eikö olisi järkevää vaikkapa tehdä ne kaikki vaatteet animoituina (esim. paita: käsien animointi, housut: jalkojen animointi) , yhdistää ne coolbasic-sovelluksessa, vaikkapa erillisessä hahmoeditorissa ja tallentaa johonkin kansioon, josta se sitten ladattaisiin valmiina, animoituna objektina. Erillinen sovellus olisi siitä hyvä, että sillä voisi luoda itselleen vaikka useammalle pelikerralle/tallennukselle kerralla hahmot. Vaikka kaverit ja kauppiaatkin. :D
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Hahmon luominen

Post by Sami The Great »

AllAh wrote:Niin luultavasti teenkin(piirrän erikseen)
Yritän tehdä ne Gimpillä jos ensin opin käyttämään sitä :lol:
Niin miten kiinnitän ne toisiinsa?
Itse tekisin paintilla... Osien kiinnityksessä käyttäisin jotain sellaista tsydeemiä, että: Pohjalla olisi ukon vartalo. Sitten siihen läntättäisiin ne osat ja koko homma tallennettaisiin kuvaan. Tämän jälkeen "teksturoidaan" päähahmosi tällä kuvalla.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Post Reply