Minulla on hieman ongelmia cbSDK:n 3d härpäkkeen kanssa.
Ongelma1:
Miten saa Heightmapeille ja 3DObjekteille texturen?
Ongelma2:
Millä saisi laskettua kahden objektin välisen etäisyyden X, Y, JA Z akseleissa?
cbSdk 3D Ongelma...
-
- Newcomer
- Posts: 36
- Joined: Fri Mar 20, 2009 3:29 pm
cbSdk 3D Ongelma...
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: cbSdk 3D Ongelma...
Ensimmäiseen vastaus: teet funktion joka lataa ja venyttää tekstuurin. CoolBasicilla et tosin voi tehdä tätä reaaliajassa, ainakaan ilman Aavesoturin OpenGL-dll:ää.Herra HoOpO wrote:Minulla on hieman ongelmia cbSDK:n 3d härpäkkeen kanssa.
Ongelma1:
Miten saa Heightmapeille ja 3DObjekteille texturen?
Ongelma2:
Millä saisi laskettua kahden objektin välisen etäisyyden X, Y, JA Z akseleissa?
Toiseen käy pythagoraan lause hieman laajennettuna.
Code: Select all
distance# = sqrt((x2-x1)^2+(y2-y1)^2+(z2-z1)^2)
-
- Active Member
- Posts: 163
- Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: cbSdk 3D Ongelma...
Joo ensimmäinen ei onnistu cbSDK:lla ja se ois sangen monimutkaista toteuttaakin (ja olisi siis hidaaaas). cbGL:llä onnistuu, eikä nopeus olisi ongelma (ainakaan ellei mennä kovin monimutkaisiin härpäkkeisiin), mutta siihen taas ei ole valmista objekti/heightmap lataajaa (jotka voisi kuitenkin vähäisellä OpenGL taidoilla modata SDK:n versioista).
SDK:ssa on valmiina Distance3d (joko cbMathissa tai cb3dObjectissa, en muista), joka tekee juuri tuon pythagoraan laajennuksen, minkä koodaaja postasi.
SDK:ssa on valmiina Distance3d (joko cbMathissa tai cb3dObjectissa, en muista), joka tekee juuri tuon pythagoraan laajennuksen, minkä koodaaja postasi.
-
- Newcomer
- Posts: 36
- Joined: Fri Mar 20, 2009 3:29 pm
Re: cbSdk 3D Ongelma...
Kiitos en tajunnut etsiä sitä etäisyys juttua muualta kuin 3d osiosta...
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
-
- Newcomer
- Posts: 36
- Joined: Fri Mar 20, 2009 3:29 pm
Re: cbSdk 3D Ongelma...
Taas tuli ongelma...
Miten saisi cbSdk:n 3d objektien kulman tarksitettua?
Miten saisi cbSdk:n 3d objektien kulman tarksitettua?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
Re: cbSdk 3D Ongelma...
Heitän vaan päästä mitä ekana tuli mieleen:Herra HoOpO wrote:Taas tuli ongelma...
Miten saisi cbSdk:n 3d objektien kulman tarksitettua?
Eikös kulma kannattaisi olla aina jossakin muuttujassa, ja ohjelman aikana päivittää objektin kulma siihen mihin se on muuttujassa asetettu.
Näin muuttujassa olisi aina kulma, eikä tarvittaisi laskea mitään: Vähemmän vie resursseja. (No tuskin niin huomattavasti? Emt)
-
- Newcomer
- Posts: 36
- Joined: Fri Mar 20, 2009 3:29 pm
Re: cbSdk 3D Ongelma...
no olen kokeillut mutta jonkun syyn takia se ei vaan onnistu...
Siis kun yrität asettaa kulmaksi sen muuttujan niin se alkaa vammaamaan...
(kulma ei tule kunnolla (toimii välillä mutta ei aina))
Siis kun yrität asettaa kulmaksi sen muuttujan niin se alkaa vammaamaan...
(kulma ei tule kunnolla (toimii välillä mutta ei aina))
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")