cbSdk 3D Ongelma...

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
Herra HoOpO
Newcomer
Posts: 36
Joined: Fri Mar 20, 2009 3:29 pm

cbSdk 3D Ongelma...

Post by Herra HoOpO »

Minulla on hieman ongelmia cbSDK:n 3d härpäkkeen kanssa.

Ongelma1:
Miten saa Heightmapeille ja 3DObjekteille texturen?

Ongelma2:
Millä saisi laskettua kahden objektin välisen etäisyyden X, Y, JA Z akseleissa?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: cbSdk 3D Ongelma...

Post by koodaaja »

Herra HoOpO wrote:Minulla on hieman ongelmia cbSDK:n 3d härpäkkeen kanssa.

Ongelma1:
Miten saa Heightmapeille ja 3DObjekteille texturen?

Ongelma2:
Millä saisi laskettua kahden objektin välisen etäisyyden X, Y, JA Z akseleissa?
Ensimmäiseen vastaus: teet funktion joka lataa ja venyttää tekstuurin. CoolBasicilla et tosin voi tehdä tätä reaaliajassa, ainakaan ilman Aavesoturin OpenGL-dll:ää.

Toiseen käy pythagoraan lause hieman laajennettuna.

Code: Select all

distance# = sqrt((x2-x1)^2+(y2-y1)^2+(z2-z1)^2)
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: cbSdk 3D Ongelma...

Post by Aavesoturi »

Joo ensimmäinen ei onnistu cbSDK:lla ja se ois sangen monimutkaista toteuttaakin (ja olisi siis hidaaaas). cbGL:llä onnistuu, eikä nopeus olisi ongelma (ainakaan ellei mennä kovin monimutkaisiin härpäkkeisiin), mutta siihen taas ei ole valmista objekti/heightmap lataajaa (jotka voisi kuitenkin vähäisellä OpenGL taidoilla modata SDK:n versioista).

SDK:ssa on valmiina Distance3d (joko cbMathissa tai cb3dObjectissa, en muista), joka tekee juuri tuon pythagoraan laajennuksen, minkä koodaaja postasi.
Herra HoOpO
Newcomer
Posts: 36
Joined: Fri Mar 20, 2009 3:29 pm

Re: cbSdk 3D Ongelma...

Post by Herra HoOpO »

Kiitos en tajunnut etsiä sitä etäisyys juttua muualta kuin 3d osiosta... :lol:
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
Herra HoOpO
Newcomer
Posts: 36
Joined: Fri Mar 20, 2009 3:29 pm

Re: cbSdk 3D Ongelma...

Post by Herra HoOpO »

Taas tuli ongelma... :oops:

Miten saisi cbSdk:n 3d objektien kulman tarksitettua?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: cbSdk 3D Ongelma...

Post by Viltzu »

Herra HoOpO wrote:Taas tuli ongelma... :oops:

Miten saisi cbSdk:n 3d objektien kulman tarksitettua?
Heitän vaan päästä mitä ekana tuli mieleen:
Eikös kulma kannattaisi olla aina jossakin muuttujassa, ja ohjelman aikana päivittää objektin kulma siihen mihin se on muuttujassa asetettu.
Näin muuttujassa olisi aina kulma, eikä tarvittaisi laskea mitään: Vähemmän vie resursseja. (No tuskin niin huomattavasti? Emt)
Herra HoOpO
Newcomer
Posts: 36
Joined: Fri Mar 20, 2009 3:29 pm

Re: cbSdk 3D Ongelma...

Post by Herra HoOpO »

no olen kokeillut mutta jonkun syyn takia se ei vaan onnistu... :?
Siis kun yrität asettaa kulmaksi sen muuttujan niin se alkaa vammaamaan...
(kulma ei tule kunnolla (toimii välillä mutta ei aina))
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
Post Reply