Jahas, näköjään jouluserver on tilapäisesti poissa käytöstä. Pistin SDK:n väliaikasesti servut.us:n dropboxiin: http://up.servut.us/24291. Pura siis tuo paketti suoraan CoolBasic:n hakemistoon (eli esim. C:/Program Files/CoolBasic) ja jos kysytään vahvistusta index.html ylikirjoittamiselle niin laita kyllä. Silloin SDK integroi itsensä manuaaliinrpgmaker wrote:Juu sanoin että en pääse sivulle.Nii aattelin,että jos joku vois upata sen tai tietäis toisen sivun millä ois ollu
Tyhmät kysymykset (I/2010)
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Hei vaan foorumilaiset,
olen tässä nyt puuhaillut CB:n kanssa pari päivää, ja yleensä olen manuaalista tai täältä palstalta löytänyt apua ongelmiin, mutta nyt loppuu aloittelijalta ymmärrys. Ohjelmassa on siis äijä, joka kerää kartalle satunnaisesti luotuja puita, kun hahmo on puun päällä ja käyttäjä painaa enteriä. Homma toimii, osittain: ongelma on siinä, että vain uudemmat luodut puuobjektit katoavat, vanhemmat jäävät kartalle. Siis jos ensimmäinen välilyönti luo puut 1,2,3,4, ne ovat vielä 'poimittavissa', mutta kun seuraavaksi ohjelma luo puut 5,6,7,8, neljän ensimmäisen hävittäminen ei enää onnistukaan.
Haeskelin apua sanalla DeleteObject, mutta ainakaan sillä ei löytynyt vastaavaa pulmaa ja/tai ratkaisua. Voiko tässä olla kyseessä jonkinlaiset 'haamuobjektit', eli siis häviämättömät puut ovatkin oikeasti jossain näkymättömissä, tms.??
Olen yrittänyt vaihdella koodirivien paikkaa, jos se olisi jotenkin ratkaissut tämän, ilman tulosta. Kokeilin myös sijoittaa tuon puiden siirtämiskäskyn For/Next -loopin ulkopuolelle, tuloksena villisti liikkuvia enttejä ympäri karttaa Puiden luominen Repeat-silmukan ulkopuolella ei myöskään tunnu onnistuvan...(tosin uskoisin kyllä löytäväni tähän viimeiseen ratkaisun, jos haluaisin puiden ilmestyvän kartalle ilman käyttäjän inputtia, tällä hetkellä se ei ole olennaista)
Osaisiko joku kertoa, mikä aiheuttaa nämä sitkeät ikihongat, ja miten ne poistuisivat kiltisti pelistä?
Tässäpä sitä koodia:
olen tässä nyt puuhaillut CB:n kanssa pari päivää, ja yleensä olen manuaalista tai täältä palstalta löytänyt apua ongelmiin, mutta nyt loppuu aloittelijalta ymmärrys. Ohjelmassa on siis äijä, joka kerää kartalle satunnaisesti luotuja puita, kun hahmo on puun päällä ja käyttäjä painaa enteriä. Homma toimii, osittain: ongelma on siinä, että vain uudemmat luodut puuobjektit katoavat, vanhemmat jäävät kartalle. Siis jos ensimmäinen välilyönti luo puut 1,2,3,4, ne ovat vielä 'poimittavissa', mutta kun seuraavaksi ohjelma luo puut 5,6,7,8, neljän ensimmäisen hävittäminen ei enää onnistukaan.
Haeskelin apua sanalla DeleteObject, mutta ainakaan sillä ei löytynyt vastaavaa pulmaa ja/tai ratkaisua. Voiko tässä olla kyseessä jonkinlaiset 'haamuobjektit', eli siis häviämättömät puut ovatkin oikeasti jossain näkymättömissä, tms.??
Olen yrittänyt vaihdella koodirivien paikkaa, jos se olisi jotenkin ratkaissut tämän, ilman tulosta. Kokeilin myös sijoittaa tuon puiden siirtämiskäskyn For/Next -loopin ulkopuolelle, tuloksena villisti liikkuvia enttejä ympäri karttaa Puiden luominen Repeat-silmukan ulkopuolella ei myöskään tunnu onnistuvan...(tosin uskoisin kyllä löytäväni tähän viimeiseen ratkaisun, jos haluaisin puiden ilmestyvän kartalle ilman käyttäjän inputtia, tällä hetkellä se ei ole olennaista)
Osaisiko joku kertoa, mikä aiheuttaa nämä sitkeät ikihongat, ja miten ne poistuisivat kiltisti pelistä?
Tässäpä sitä koodia:
Code: Select all
FrameLimit 60
robomaa=LoadMap ("robotcity","default.bmp")
PlayObject robomaa
palikka = LoadObject ("punanelio.bmp",360)
palikkaX = ObjectX(palikka)
palikkaY = ObjectY(palikka)
puu=LoadObject("puu.bmp")
ShowObject puu, OFF
kivi=LoadObject("kivi.bmp")
ShowObject kivi, OFF
Global ukko
ukko = LoadObject ("guy.bmp",72)
SetupCollision ukko,robomaa, 1, 4, 2
CameraFollow ukko, 1,45
Type RESURSSIT
Field obj
End Type
Global Onkopuita
Onkopuita = 0
Repeat
If RightKey() Then MoveObject ukko,4
If LeftKey() Then MoveObject ukko,-4
If UpKey() Then MoveObject ukko,0,-4
If DownKey() Then MoveObject ukko,0,4
If KeyUp(cbkeyspace)
For i=1 To 4
uusiPuu.RESURSSIT=New(RESURSSIT)
Next i
For uusiPuu.RESURSSIT = Each RESURSSIT
uusiPuu\obj=CloneObject(puu)
PositionObject uusiPuu\obj, Rand(-100,100), Rand(-100,100)
Next uusiPuu
EndIf
Function HaePuita()
For uusiPuu.RESURSSIT = Each RESURSSIT
If ObjectsOverlap(ukko,uusiPuu\obj) Then
DeleteObject uusiPuu\obj
Delete uusiPuu
EndIf
Next uusiPuu
EndFunction
If KeyUp(cbkeyreturn) Then HaePuita()
DrawScreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Tässä kohtaa koodia sinulla on virhe. Kommentoin virheen syyt.kikherne wrote:Hei vaan foorumilaiset,
olen tässä nyt puuhaillut CB:n kanssa pari päivää, ja yleensä olen manuaalista tai täältä palstalta löytänyt apua ongelmiin, mutta nyt loppuu aloittelijalta ymmärrys. Ohjelmassa on siis äijä, joka kerää kartalle satunnaisesti luotuja puita, kun hahmo on puun päällä ja käyttäjä painaa enteriä. Homma toimii, osittain: ongelma on siinä, että vain uudemmat luodut puuobjektit katoavat, vanhemmat jäävät kartalle. Siis jos ensimmäinen välilyönti luo puut 1,2,3,4, ne ovat vielä 'poimittavissa', mutta kun seuraavaksi ohjelma luo puut 5,6,7,8, neljän ensimmäisen hävittäminen ei enää onnistukaan.
Haeskelin apua sanalla DeleteObject, mutta ainakaan sillä ei löytynyt vastaavaa pulmaa ja/tai ratkaisua. Voiko tässä olla kyseessä jonkinlaiset 'haamuobjektit', eli siis häviämättömät puut ovatkin oikeasti jossain näkymättömissä, tms.??
Code: Select all
If KeyUp(cbkeyspace)
For i=1 To 4
// Nyt tässä luodaan neljä uutta jäsentä
// RESURSSIT -kokoelmaan. uusiPuu.RESURSSIT
// muuttuja muuttuu aina sisältämään uuden
// jäsenen, jolle ei sitten tehdä tässä
// vaiheessa vielä mitään.
uusiPuu.RESURSSIT=New(RESURSSIT)
Next i
For uusiPuu.RESURSSIT = Each RESURSSIT
// Tässä vaiheessa käyt läpi KAIKKI "RESURSSIT"
// kokoelman jäsenet! Siis myös ne vanhat, jotka on
// luotu jo aikoja sitten. Sitten teetkin niin, että
// asetat sen vanhan jäsenen "obj" fieldin tilalle
// kokonaan uuden objektin, jolloin vanhaa objektia
// EI VOIDA ENÄÄ HALLITA. Siksi niitä puita lisätessä
// et enää onnistu poistamaan vanhoja ;).
uusiPuu\obj=CloneObject(puu)
PositionObject uusiPuu\obj, Rand(-100,100), Rand(-100,100)
Next uusiPuu
// Ratkaisu..? Siirrä tuo uusien objektien kloonaaminen ja
// niiden sijainnin asettaminen tuohon For i=1 To 4...Next i
// -loopin sisään. Silloin asetat jokaiselle uudelle jäsenelle
// heti objektin ja sijainnin, etkä ylikirjoita jo olemassa
// olevien objektien muuttujia.
EndIf
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Kiitos ja kumarrus nopeasta vastauksesta Usein omat ongelmani taitavatkin olla juuri noita koodinpätkä väärässä paikassa -tyyppisiä. Oikeastaan ihan looginen ratkaisu, enpähän hoksannut, vaikka pitkään ohjelmaa katselin ja pyörittelin.
*palaa harjoittelemaan typejä ja funktioita*
*palaa harjoittelemaan typejä ja funktioita*
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Code: Select all
t = Timer()
Repeat
Text 0,0,Str(FPS()) // 50-60
a = FPS()
DrawScreen
Until t < Timer()-3000
FrameLimit 60 // Kokeiltu myös 40
Repeat
Text 0,0,Str(a) // 50-60
Text 0,10,Str(FPS()) // 30 ??
DrawScreen
Forever
Voisiko joku muuten antaa sen CB:llä tehdyn FPS:n rajoittimen, kun CBKK on alhaalla?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Miksiköhän kuvaan piirtämisessä , kun tekstiä asettaa kuvaan , niin täytyy käyttää miinus merkkistä koordinaattia textin y koordinaatissa, että saa sen paikalleen. kokeilin text komennollakin centertextin sijaan - tulos oli sama.
Code: Select all
imguusipeli=MakeImage(200,20)
DrawToImage imguusipeli
Color 192,192,192
Box 0,0,200,20
Color 0,0,0
CenterText 100,-3,"UusiPeli"
DrawToScreen
objuusipeli=MakeObject()
PaintObject objuusipeli,-imguusipeli
PositionObject objuusipeli,0,40
imgasetukset=MakeImage(200,20)
DrawToImage imgasetukset
Color 192,192,192
Box 0,0,200,20
Color 0,0,0
CenterText 100,-3,"Asetukset"
DrawToScreen
objasetukset=MakeObject()
PaintObject objasetukset,-imgasetukset
PositionObject objasetukset,0,0
Repeat
DrawScreen
Until EscapeKey()
WaitKey:ClearKeys
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Mikä on kun editori ei enää värjää, tarkista tai suorita koodia? Tikulla olleesta cb:stä hävisi kerran osa tiedostoista, mutta koneella ollut, varmaan vuoden käyttämättä ollut cb ei myöskään toimi. Onko lisäksi IDE:n backup-kansion olla yli megan kokoinen ja täynnä ihmeellisiä bak-tiedostoja?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Ensimmäiseksi ehkä kannattaa uudelleenasentaa IDE, jos vaikka ongelmat häviäisivät.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
f-secure ei anna eikä sitä saa suljettua kun se on jotenkin rajoitettu.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Onko kysymys lisenssikoodin puuttumisesta? Voit saada F-Securen lisenssiavaimen ilmaiseksi koska vain kaivamalla Program files -kansiosta F-Securen asennuskansion ja kaivamalla sieltä XML -tiedoston (en muista tähän hätään tarkkaa tiedoston nimeä. XML-tiedosto on kuitenkin heti asennuskansion sisällä, eikä noita tiedostoja ole siellä kuin pari). Sieltä tuo lisenssiavain löytyy <Product Key> tagin ja </Product Key> -tagin välistä, avaat XML-tiedoston vaikkapa Notepadiin.Kille wrote:f-secure ei anna eikä sitä saa suljettua kun se on jotenkin rajoitettu.
Jos ei vörkkaa, lataa ja asenna F-Secure uudestaan, etsi lisenssiavain yllämainitulla tavalla ja tadaa, sinulla on ilmainen F-Securen virusturva. Ongelmasi pitäisi ratketa tällä.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Älä ainakaan rupea asenteleen F-Securea uudelleen. Vaan poista se ja asenna avast!DJ-Nerd wrote:Jos ei vörkkaa, lataa ja asenna F-Secure uudestaan, etsi lisenssiavain yllämainitulla tavalla ja tadaa, sinulla on ilmainen F-Securen virusturva. Ongelmasi pitäisi ratketa tällä.Kille wrote:f-secure ei anna eikä sitä saa suljettua kun se on jotenkin rajoitettu.
Joku kylläkin on sanonut että F-Securea ei saa poistettua kokonaan :/
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
kyse ei ole siitä, vaan minun pitäisi saada vain käytönaikainen tarkistus pois päältä. Tähän se vaatii kuitenkin järjestelmänvalvojan kirjautumisen. Koneessa on vain kaksi profiilia, ja molemmilla yritin, vaan ei toimi. Kone on iskän vanha työkone ja se on yli vuosi sitten kaatuneen stromsdal-nimisen firman aloilta. Lisäksi siitä puuttuu biosin salasana.
-
- Tech Developer
- Posts: 545
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
- Location: Liminka
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Biosin salasana voisi kadota jos nappaat biosin pariston irti hetkeksi.Kille wrote:kyse ei ole siitä, vaan minun pitäisi saada vain käytönaikainen tarkistus pois päältä. Tähän se vaatii kuitenkin järjestelmänvalvojan kirjautumisen. Koneessa on vain kaksi profiilia, ja molemmilla yritin, vaan ei toimi. Kone on iskän vanha työkone ja se on yli vuosi sitten kaatuneen stromsdal-nimisen firman aloilta. Lisäksi siitä puuttuu biosin salasana.
Ainakin winxp salasanat murtuvat nopeaa ophcrackilla jonka löytää vaikka googlailemalla.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Ja jos ei murru niin ne voi nollata ainakin Offline NT Password and Registry editor:lla. Käynistää koneen millä tahansa live linux:lla ja asentaa tuon siihen.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Minulla taas on tällainen jännä kapistus CD-levyllä. Sisältää tuon salasanatyökalun lisäksi kourallisen muutakin hyödyllistä.Henkru wrote:Käynistää koneen millä tahansa live linux:lla ja asentaa tuon siihen.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Puut aiheuttavat taas päänvaivaa...
Ohjelmassa siis valitut hahmot(palikat) valitsevat yhden puun, alkavat kulkea sitä kohti, ja perille päästyään tuhoavat puun. Sen jälkeen valitaan uusi puu, ja homma toistuu. Kun puita on alle tietty määrä, kaikki 'metsurit' palaavat kotipesään. Kaikki toimii teoriassa ja *melkein* käytännössäkin. Joskus jokin hahmo jumiutuu puun päälle; epäilen, että tämä johtuu siitä, etteivät vaaditut koordinaatit ole aivan tasan päällekkäin, joten ehto 'Jos hahmo on puun kohdalla' ei pääse koskaan toteutumaan. Olisiko kellään vinkkiä siihen, miten tämän ongelman voisi ratkaista? Jokin keino, jolla riittäisi, että hahmo on 'suunnilleen' oikeassa kohdassa?
Kokeilin foorumin neuvoja noudattaen tehdä eräänlaisen ajastimen, joka tuhoaisi kohdepuun tietyssä ajassa, mikäli hahmo itse ei saa sitä tehtyä. Tämä aiheutti enemmän ongelmia kuin ratkaisi :-p Puut sijaitsevat eri etäisyydellä, eli joskus ne tuhoutuivat jo ennen kuin hahmo itse ehti paikalle. Lisäksi hahmot jumiutuivat muihinkin paikkoihin kuin puiden päälle, syytä en tiedä. Kaikki hahmot eivät myöskään palanneet kiltisti kotiin, vaikka osa tekikin niin.
Kokeilin myös ObjectsOverlap-käskyä, mutta se taas ei toimi, koska silloin metsurit jyräävät puut pienestäkin hipaisusta sen sijaan, että kävelisivät aivan perille asti.
Kokoilin varmuuden vuoksi alle oleelliset osat koodista. Tattis jos joku jaksoi lukea tämän selostuksen
Ohjelmassa siis valitut hahmot(palikat) valitsevat yhden puun, alkavat kulkea sitä kohti, ja perille päästyään tuhoavat puun. Sen jälkeen valitaan uusi puu, ja homma toistuu. Kun puita on alle tietty määrä, kaikki 'metsurit' palaavat kotipesään. Kaikki toimii teoriassa ja *melkein* käytännössäkin. Joskus jokin hahmo jumiutuu puun päälle; epäilen, että tämä johtuu siitä, etteivät vaaditut koordinaatit ole aivan tasan päällekkäin, joten ehto 'Jos hahmo on puun kohdalla' ei pääse koskaan toteutumaan. Olisiko kellään vinkkiä siihen, miten tämän ongelman voisi ratkaista? Jokin keino, jolla riittäisi, että hahmo on 'suunnilleen' oikeassa kohdassa?
Kokeilin foorumin neuvoja noudattaen tehdä eräänlaisen ajastimen, joka tuhoaisi kohdepuun tietyssä ajassa, mikäli hahmo itse ei saa sitä tehtyä. Tämä aiheutti enemmän ongelmia kuin ratkaisi :-p Puut sijaitsevat eri etäisyydellä, eli joskus ne tuhoutuivat jo ennen kuin hahmo itse ehti paikalle. Lisäksi hahmot jumiutuivat muihinkin paikkoihin kuin puiden päälle, syytä en tiedä. Kaikki hahmot eivät myöskään palanneet kiltisti kotiin, vaikka osa tekikin niin.
Kokeilin myös ObjectsOverlap-käskyä, mutta se taas ei toimi, koska silloin metsurit jyräävät puut pienestäkin hipaisusta sen sijaan, että kävelisivät aivan perille asti.
Kokoilin varmuuden vuoksi alle oleelliset osat koodista. Tattis jos joku jaksoi lukea tämän selostuksen
Code: Select all
'Alkusepustukset
Global MaaraPuut
MaaraPuut=0
Type RESURSSIT
Field obj
Field varattu
Field elama
Field tuhoa
EndType
Type HAHMOT
Field obj
Field juuei
Field KohdeX
Field KohdeY
Field KohdeOn
Field tyo
'(Yms. fieldejä)
EndType
If valittu\tyo=2 And MaaraPuut>0 Then
For otapuu.RESURSSIT=Each RESURSSIT
If valittu\KohdeOn=False And otapuu\varattu=False Then
valittu\KohdeX=ObjectX(otapuu\obj)
valittu\KohdeY=ObjectY(otapuu\obj)
otapuu\varattu=True
valittu\KohdeOn=True
EndIf
'If ObjectsOverlap (valittu\obj, otapuu\obj, 2) Then
'otapuu\tuhoa=True
'EndIf
'Tässä olisi se ajastettu tuhoaminen, jos saisin sen toimimaan.
If ObjectX(otapuu\obj)=ObjectX(valittu\obj) And ObjectY(otapuu\obj)=ObjectY(valittu\obj) Then
DeleteObject otapuu\obj
Delete otapuu
MaaraPuut=MaaraPuut-1
valittu\KohdeOn=False
EndIf
Next otapuu
EndIf
MoveObject(valittu\obj), valittu\PaaSuunta,valittu\SivuSuunta
If valittu\tyo=2 And MaaraPuut<4 Then
valittu\KohdeX=ObjectX(koti)
valittu\KohdeY=ObjectY(koti)
EndIf
Next valittu
'Ajastin puiden tuhoamiselle
'For poppeli.RESURSSIT=Each Resurssit
'If poppeli\tuhoa=True
'poppeli\elama=poppeli\elama-1
'EndIf
'If poppeli\elama<0
'DeleteObject poppeli\obj
'Delete poppeli
'MaaraPuut= MaaraPuut-1
'EndIf
'Next poppeli
EDIT:
Kiitoksia, homma toimii
Last edited by kikherne on Tue Jul 13, 2010 6:38 pm, edited 1 time in total.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Käytä Distance2-funktiota ja laita vaadittavaksi etäisyydeksi vaikkapa 2 pikseliä. Eiköhän se oo tarpeeks hyvä.kikherne wrote:Puut aiheuttavat taas päänvaivaa...
EDIT: Eli muokkaa näin:
Code: Select all
If ObjectX(otapuu\obj)=ObjectX(valittu\obj) And ObjectY(otapuu\obj)=ObjectY(valittu\obj) Then
// Vaihda tähän:
If Distance2( otapuu\obj, valittu\obj ) <= 2.0 Then
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Mites kikkailen seuraavan koodin:
niin että nuo 2 komentoa suoritetaan peräkkäin. Kun yritän tuota, toinen cb-ohjelma (ohjelma.exe) ei käynnisty, eikä edellinen ohjelma lopu Endillä, paitsi jos ikkunaa klikkaa kerran noiden komentojen suorittamisen jälkeen.
Toinen kysymys taas olisi, miten luodaan piilotiedostoja / -kansioita CB:llä? Pitääkö käyttää komentorivikomentoja Executen kautta? Ja millä koodilla?
Code: Select all
Execute "ohjelma.exe"
End
Toinen kysymys taas olisi, miten luodaan piilotiedostoja / -kansioita CB:llä? Pitääkö käyttää komentorivikomentoja Executen kautta? Ja millä koodilla?
-
- Tech Developer
- Posts: 545
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
- Location: Liminka
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Piilotiedostoon voisit Executella hyödyntää wintöötin ATTRIB-komentoa, jolla saat tiedoston vielä kirjoitussuojatuksiksin. Google kertonee lisää.DJ-Nerd wrote:Mites kikkailen seuraavan koodin:niin että nuo 2 komentoa suoritetaan peräkkäin. Kun yritän tuota, toinen cb-ohjelma (ohjelma.exe) ei käynnisty, eikä edellinen ohjelma lopu Endillä, paitsi jos ikkunaa klikkaa kerran noiden komentojen suorittamisen jälkeen.Code: Select all
Execute "ohjelma.exe" End
Toinen kysymys taas olisi, miten luodaan piilotiedostoja / -kansioita CB:llä? Pitääkö käyttää komentorivikomentoja Executen kautta? Ja millä koodilla?
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Teeppä CB-ohjelmalla pikainen BAT-tiedosto ja aja se executella (alla oleva koodi siihen bat-tiedostoon). Tällöin se edelline cb-ohjelma sammuu nopsaan, eikä se kovinkaan hankalaa oo.DJ-Nerd wrote:Mites kikkailen seuraavan koodin:niin että nuo 2 komentoa suoritetaan peräkkäin. Kun yritän tuota, toinen cb-ohjelma (ohjelma.exe) ei käynnisty, eikä edellinen ohjelma lopu Endillä, paitsi jos ikkunaa klikkaa kerran noiden komentojen suorittamisen jälkeen.Code: Select all
Execute "ohjelma.exe" End
Toinen kysymys taas olisi, miten luodaan piilotiedostoja / -kansioita CB:llä? Pitääkö käyttää komentorivikomentoja Executen kautta? Ja millä koodilla?
Code: Select all
start ohjelma.exe
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com