2d-rotaatiomatriisilla onnistuu tuo. Ulkomuistista heittelisin jotain tällaista:MrMonday wrote:Osaako kukaan kertoa, miten teen funktion rotaatiolle 2D-Avaruudessa,
eli esimerkiksi olisi neljästä pisteestä muodostettu neliö(Piste1X, Piste1Y, Piste2X, Piste2Y, Piste3X, Piste3Y, Piste4X, Piste4Y), jota pitäisi pystyä kääntämään..
Eli voisiko joku osaava henkilö kirjoittaa koodinpätkän, jossa on funktio, jolla pystyy kääntämään, tai oikeammin kaiketi kiertämään edellä mainittua neliötä..
Toivottavasti ymmärsitte mitä haen takaa, olisi suuri apu päästä näkemään esimerkki kyseisestä operaatiosta
Code: Select all
// [ cos(a) , sin(a) ] * [x]
// [ -sin(a) , cos(a) ] [y]
uusix = cos(kulma) * x + sin(kulma) * y
uusiy = -sin(kulma) * x + cos(kulma) * y