Tyhmät kysymykset (I/2010)
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Mitenkähän voin - kun kysyn koodiin neuvoa - liittää koodin mukaan omatekoisen Media tiedoston,jotta minun ohjelmasta saisi selkoa paremmin kun siinä on oikeat kuvat mukana. Olen Noob.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Öö jos tajusin oikein niin pakkaappas tarvittavat kuvat vaan mukaan pakettiin kun sitä jaat muille.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
No, tota...Mitenköhän ne pakataan koodiin mukaan.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
temu tarkoitti että kuljetat koodia/exeä ja kuvia yhdessä ja samassa zipissä/rarissa.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Ja mitenkähän edit huomautuksen saa omaan aikaisempaan tämmöseen ikkunaan laitettua. :
EDIT:
Selvä,kiitos...
Last edited by sankja on Wed Apr 14, 2010 10:46 pm, edited 2 times in total.
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Kun katsot viestiäsi, siellä on liuta nappuloit. Huutomerkki viestin ilmoittamista varten, joissain tapauksissa rasti viestin poistamiseksi, lainaa-nappi ja edit-nappi.sankja wrote:Ja mitenkähän edit huomautuksen saa omaan aikaisempaan tämmöseen ikkunaan laitettua. :|
Tämä alue on oikeastaan tarkoitettu CB:tä koskeville kysymyksille, fyi.
I see the rainbow rising
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Pitäisi rakentaa seuraavanlainen ohjelma erääseen valokuvientunnistus-systeemiin.
*=Itse toteuttaisin kutakuinkin tyyliin "Pituus/2, korkeus/2, niistä suorat viivat ja leikkauskohdassa on keskipiste".
Toivottavasti joku ymmärtää juttuni pointin, saattaapi olla hieman sekava kofeiinihöyryjen takia.
Code: Select all
Lataakuva xxx.jpg
Laske kuvan keskipiste*
Piirrä keskipisteen ympärille ympyrä
Toivottavasti joku ymmärtää juttuni pointin, saattaapi olla hieman sekava kofeiinihöyryjen takia.
"Baby," I said. "I'm a genius but nobody knows it but me."
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Code: Select all
SCREEN 800, 600
img = MakeImage(800, 600)
w = ImageWidth(img)
h = ImageHeight(img)
r = 250
DrawToImage img
Circle w/2-r/2, h/2-r/2, r, False
DrawToScreen
Repeat
DrawImage img, 0, 0
DrawScreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Miten saisin laskettua viikonpäivän päivämäärän avulla?
-
- Tech Developer
- Posts: 650
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
En ole mikään alan ex-pertti, mutta sen verran osaan auttaa, että tässä saattaisi olla sopiva algoritmi.buke44 wrote:Miten saisin laskettua viikonpäivän päivämäärän avulla?
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Ikuisen kalenterin käyttö mahtaa olla nopeampaa. Tarvitset vain muutaman taulukon, josta kurkit arvoja ja lasket yhteen.buke44 wrote:Miten saisin laskettua viikonpäivän päivämäärän avulla?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Kiitti vastauksista, mutta löysin paljon yksinkertaisemman tavan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Zellerin_s ... A4nt%C3%B6
Code: Select all
Function viikonpaiva (vuosi, kk, pv)
h=(pv+(((kk+1)*26)/10)+(vuosi Mod 100)+((vuosi Mod 100)/4)+((vuosi/100)/4)-(2*(vuosi/100)))Mod 7
Return h
EndFunction
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Ota kuitenkin huomioon, että koska nykyisen CB:n suorituskyky on varsin aanuksesta, tuo voi olla hyvinkin hitaampi kuin ikuinen kalenteri. Todennäköisesti paljonkin.buke44 wrote:Kiitti vastauksista, mutta löysin paljon yksinkertaisemman tavan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Zellerin_s ... A4nt%C3%B6Code: Select all
Function viikonpaiva (vuosi, kk, pv) h=(pv+(((kk+1)*26)/10)+(vuosi Mod 100)+((vuosi Mod 100)/4)+((vuosi/100)/4)-(2*(vuosi/100)))Mod 7 Return h EndFunction
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Tuo on vähän epäselvähkö funktio? Eikös vielä pitäisi muuttaa numero viikonpäiväksi :#
- Attachments
-
- Ööh 0?
- nimetön.PNG (14.28 KiB) Viewed 11300 times
I see the rainbow rising
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
No eihän sen välttämättä tarvitse. Jos käyttäjä haluaa se saa muuttaa sen. (0 = La, 1 = Su, 2 = Ma... jne)
Mutta funktiohan näyttäisi toimivan loistavasti. Hienoa.
Mutta funktiohan näyttäisi toimivan loistavasti. Hienoa.
EDIT:
Hetkonen, funktio palautti -2. hmm
Näyttää antavan negatiivisia lukuja, jos päivä on kahta lukua pienempi kuin kuukausi. (Esim. kk = 4 ja päivä = 2 palauttaa -1 ja kk=4, päivä = 3 palauttaa 0. [Joka on vielä oikein])
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Code: Select all
Function zeller(d, m ,y)
If m < 3 Then
m = m + 12
y = y - 1
EndIf
K = y Mod 100
J = RoundDown(y / 100.0)
Return (d + RoundDown(((m + 1) * 26) / 10.0) + K + RoundDown(K / 4.0) + RoundDown(J / 4.0) + 5 * J) Mod 7
End Function
Ja esan pelko hitaudesta: kaava on puhdasta matematiikkaa, josta cbkin suoriutuu tässä tapauksessa aivan tarpeellisella nopeudella. Missään käytännön tapauksessa tuskin tarvitsee laskea kymmeniätuhansia sattumanvaraisten päivämäärien viikonpäiviä sekunnissa. Esim kalenteriohjelmassa kannattanee laskea kuukauden ensimmäinen päivä ja sitä seuraavat päivät 7:n jakojäännöksen avulla..
-
- Newcomer
- Posts: 7
- Joined: Sat Apr 17, 2010 6:22 pm
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Miten tehdä strategiapeliin "Attack-Move"?
Eli käsky, jolla joukot lähtevät liikkumaan valittuun pisteeseen, ja ampuvat lähintä vihollista joka tulee vastaan - jos sellaista tulee.
Ja tähän samaan, miten etsin tiettyä objektia lähinnä olevan objektin, jolle on annettu tietty arvo (on vihollinen). TS, miten etsin lähimmän vihollisen?
Eli käsky, jolla joukot lähtevät liikkumaan valittuun pisteeseen, ja ampuvat lähintä vihollista joka tulee vastaan - jos sellaista tulee.
Ja tähän samaan, miten etsin tiettyä objektia lähinnä olevan objektin, jolle on annettu tietty arvo (on vihollinen). TS, miten etsin lähimmän vihollisen?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Örh? Liität vain liikkumiskoodiisi pätkän, jossa tarkistetaan missä on lähin vihollinen (Looppaat kaikkien vihollisten läpi ja tarkistat mihin niistä on lyhin välimatka) ja sitten laitat joukkosi tähtäämään ja ampumaan. Olettaen tietysti, että liikkumiskoodi ja ampumiskoodi on jo valmiina.TheLostWayfarer wrote:Miten tehdä strategiapeliin "Attack-Move"?
Eli käsky, jolla joukot lähtevät liikkumaan valittuun pisteeseen, ja ampuvat lähintä vihollista joka tulee vastaan - jos sellaista tulee.
Ja tähän samaan, miten etsin tiettyä objektia lähinnä olevan objektin, jolle on annettu tietty arvo (on vihollinen). TS, miten etsin lähimmän vihollisen?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Eli käyt kaikki viholliset läpi ja lasket objektien etäisyyden esimerkiksi distance2-funktiolla ja tallennat pienimmän arvon muuttujaan ja pienimmän arvon omaavan vihollisen muuttujaan. Läpikäymisen tekniikka riippuu siitä miten olet toteuttanut viholliset, taulukoilla ja tyyppikokoelmilla vihollisten läpikäynti on verrattain helppoa. Voit katsoa esimerkkiä taulukko ja tyyppikokoelma esimerkeistä jotka löytyvät editorista F8-näppäintä painamalla ja valitsemalla ammukset tai ammukset 2 esimerkkitunnin. Tai sitten voit lukea ezbe:n oppaan tyyppikokoelmista.TheLostWayfarer wrote:miten etsin tiettyä objektia lähinnä olevan objektin, jolle on annettu tietty arvo (on vihollinen). TS, miten etsin lähimmän vihollisen?
Tämä on nopeampaa mitä vähemmän vihollisia on. Eli voit esimerkiksi jakaa pelialueen pienemmiksi alueiksi ja kertoa kullekin viholliselle millä alueella ne ovat. Näin kaikkien vihollisten kohdalla ei tarvitse suorittaa verraittain raskasta etäisyydenmittausta vaan ainoastaan niille vihollisille jotka ovat samalla alueella tarkistettavan objektin kanssa.
-
- Newcomer
- Posts: 7
- Joined: Sat Apr 17, 2010 6:22 pm
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Kaikki hallussa, paitsi tämä.MetalRain wrote:....ja pienimmän arvon omaavan vihollisen muuttujaan.