Tyhmät kysymykset (I/2010)
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Ei vaan:
Encrypt "Sinun tiedostosi jonka haluat salata","Sinun tiedostosi jonka haluat salata","Salasana_"
Encrypt "Sinun tiedostosi jonka haluat salata","Sinun tiedostosi jonka haluat salata","Salasana_"
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Lataat ne väärässä järjestyksessä. Ne kuuluu lukea siinä järjestyksessä kun ne on tallennettukin.Ilkka wrote:Kun tallentaa ja menee muualle lataa se aluksi pistää samaan paikkaan missä se tallennettiin, mutta kun sitä tekee vähän aikaa se alkaa heittään sitä ihan minne sattuu! Miten korjataan?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
muokkaaks tohon koodiin sen encrypt ja decryptin niin vilkasen et miten se tehdään
Code: Select all
Tallenna:
Tallennus = OpenToWrite("Tallennus1.dat")
WriteLine Tallennus, raha
CloseFile Tallennus
Return
Lataa:
Tallennus = OpenToRead("Tallennus1.dat")
raha = Int( Trim( ReadLine(Tallennus)))
CloseFile Tallennus
Return
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Code: Select all
Tallenna:
Tallennus = OpenToWrite("Tallennus1.dat")
WriteLine Tallennus, raha
CloseFile Tallennus
Encrypt "Tallennus1.dat" "Tallennus1.dat" "hienosalasana"
Return
Lataa:
Decrypt "Tallennus1.dat" "Tallennus2.dat" "hienosalasana"
Tallennus = OpenToRead("Tallennus2.dat")
raha = Int( Trim( ReadLine(Tallennus)))
CloseFile Tallennus
DeleteFile "Tallennus2.dat" // Tallennus2.dat tiedosto sisältää selkokielisen version. Sen voi poistaa.
Return
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
miks toi tallennus ei enää toimi jos teen siitä exen?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
No, mitä se sanoo? Memory.. vai Can't load vai mitä?jaahas wrote:miks toi tallennus ei enää toimi jos teen siitä exen?
Muuten on vaikea auttaa =)
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
se ei kirjota sitä tallennusta
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
olen tekemässä 4 pelaajan shakkia olen teny tälläsen siitä piirsin siihen miten ne jätkät liikkuu keskellä olevat linjat ovat erivärisiä ne merkitsee miten liikutaan toivottavasti siitä ymmärtää jotain mutta kuitenki ajattelin että miten saisin noi liikkumiset tehtyä. ajattelin sitä että kun omaa nappulaa painaa se asettaa ne liikkumis maikat siihen jollakin värillä jos klikkaa jotaki niistä se liikkuu siihen miten tälläsen sais toteutettua? täs olis kuva:
- Attachments
-
- shakkila.png (17.46 KiB) Viewed 11085 times
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
No siis tarvitset systeemin joka valaisee valitun ruudun valitulla värillä, systeemin joka osaa lukea nappulan sijainnin laudalla ja päätellä mihin nappulaa voi siirtää ja systeemin joka liikuttaa nappulaa. Ilmeisesti tavalliset shakkisäännöt eivät päde noin omituisenmuotoisella laudalla joten joudut myöskin laatimaan säännöt nappuloiden liikkumisesta.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
kyl ne pätee osaks pätee. ja olet oikeassa just tota tarkotin mitä sanoit joten miten sen teen?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
jaa-a, ensimmäisenä tulee mieleen sellainen että kun nappula on valittu, niin klikataan ruutua johon siirretään ja tarkistetaan onko siirto sallittu, jos ei, valitaan toinen ruutu, kunnes siirto on sallittu, ja siirretään valittuun ruutuun..
eli jokaisesta ruudusta (koska ei ole symmetrisiä) otetaan keskikoordinaatit ja positionobjectilla tuikataan oikeaan ruutuun, jos nappula siirtyy varattuun ruutuun, niin se syö ensimmäisenä tulleen nappulan..
ja jokaisessa ruudussa pitäisi katsoa uudestaan mahdolliset siirrot.. ja kun tarkemmin tuota tutkailin, niin ei tuosta toimivaa shakkia kyllä saa, koska siirrot menee aina yhtä tiettyä linjaa pitkin..
en varmastikkaan viestistäni voisi sekavampaa saada, enkä esimerkki koodiakaan nyt osaa pykätä, koska pitkän päivän jälkeen pää niin jumissa, mutta lopputulos on se että tuolla pöydällä shakki ole toteutuskelpoinen, tai ainakaan mitenkään järkevästi toteutettavissa.. korjatkaa toki, jos olen väärässä..
eli jokaisesta ruudusta (koska ei ole symmetrisiä) otetaan keskikoordinaatit ja positionobjectilla tuikataan oikeaan ruutuun, jos nappula siirtyy varattuun ruutuun, niin se syö ensimmäisenä tulleen nappulan..
ja jokaisessa ruudussa pitäisi katsoa uudestaan mahdolliset siirrot.. ja kun tarkemmin tuota tutkailin, niin ei tuosta toimivaa shakkia kyllä saa, koska siirrot menee aina yhtä tiettyä linjaa pitkin..
en varmastikkaan viestistäni voisi sekavampaa saada, enkä esimerkki koodiakaan nyt osaa pykätä, koska pitkän päivän jälkeen pää niin jumissa, mutta lopputulos on se että tuolla pöydällä shakki ole toteutuskelpoinen, tai ainakaan mitenkään järkevästi toteutettavissa.. korjatkaa toki, jos olen väärässä..
EDIT:
ja eiköhän tähän ollut jo vastattu, tosin sata sanaa lyhyemmin
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
miten ton tarkistuksen teen voiksiks väsätä esimerkin?MrMonday wrote:jaa-a, ensimmäisenä tulee mieleen sellainen että kun nappula on valittu, niin klikataan ruutua johon siirretään ja tarkistetaan onko siirto sallittu, jos ei, valitaan toinen ruutu, kunnes siirto on sallittu, ja siirretään valittuun ruutuun..
eli jokaisesta ruudusta (koska ei ole symmetrisiä) otetaan keskikoordinaatit ja positionobjectilla tuikataan oikeaan ruutuun, jos nappula siirtyy varattuun ruutuun, niin se syö ensimmäisenä tulleen nappulan..
ja jokaisessa ruudussa pitäisi katsoa uudestaan mahdolliset siirrot.. ja kun tarkemmin tuota tutkailin, niin ei tuosta toimivaa shakkia kyllä saa, koska siirrot menee aina yhtä tiettyä linjaa pitkin..
en varmastikkaan viestistäni voisi sekavampaa saada, enkä esimerkki koodiakaan nyt osaa pykätä, koska pitkän päivän jälkeen pää niin jumissa, mutta lopputulos on se että tuolla pöydällä shakki ole toteutuskelpoinen, tai ainakaan mitenkään järkevästi toteutettavissa.. korjatkaa toki, jos olen väärässä..
EDIT:ja eiköhän tähän ollut jo vastattu, tosin sata sanaa lyhyemmin
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
jaahas wrote:miten ton tarkistuksen teen voiksiks väsätä esimerkin?
Code: Select all
If Nappula_pystyy_liikkumaan_tähän_ruutuun() Then Nappula_liikkuu_tähän_ruuutuun()
-
- Newcomer
- Posts: 16
- Joined: Wed Oct 10, 2007 9:18 pm
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Miten saan piirrettyä kuvan ruudulle siten, että se menisi objektien ja tilemapin päälle? Kun pistää DrawImagella menemään niin se jää noiden alle. Tarkoituksena siis hiiren kursori saada näkyviin. (ShowMousella tietysti sen saisi päälimmäiseksi mutta ikkunoidusta räiskintäpelistä on kyse niin liimasin hiiren keskelle näyttöä ja liikkeillään se siis kontrolloi tota kuvaa joka ei näy tilemapin alta.)
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Code: Select all
Drawgame
// Kuvien piirtäminen tähän
Drawscreen
Hengität nyt manuaalisesti.
-
- Advanced Member
- Posts: 308
- Joined: Tue Nov 25, 2008 8:06 pm
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Kutsu DrawGamea ennen kuvan piirtoa.
EDIT:
Olin hidas...
a.k.a. Gehock
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Rand ja rnd antavat minulle paljon samoja arvoja esim. 45 vaikka arvonta haarukka on yli 200.
Mikä avuksi?
Mikä avuksi?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Kokeile Randomizea.N_S@koulu wrote:Rand ja rnd antavat minulle paljon samoja arvoja esim. 45 vaikka arvonta haarukka on yli 200.
Mikä avuksi?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
miks tää heittää mavia
Code: Select all
repeat
If ObjectsOverlap(hiiri,heppap) And MouseHit(1) Then
PositionObject boxi,ObjectX(heppap)-35,ObjectY(heppap)-75
objoverlap(boxi)
If iiiiii=1 Then
ShowObject boxi,ON
EndIf
EndIf
DrawScreen
Forever
Function objoverlap(NI_MI)
If ObjectsOverlap(NI_MI,joku1s1) Then
iiiiii=1
ElseIf ObjectsOverlap(NI_MI,joku1s2) Then
iiiiii=1
ElseIf ObjectsOverlap(NI_MI,joku1s3) Then
iiiiii=1
ElseIf ObjectsOverlap(NI_MI,joku1s4) Then
iiiiii=1
ElseIf ObjectsOverlap(NI_MI,joku1s5) Then
iiiiii=1
ElseIf ObjectsOverlap(NI_MI,joku1s6) Then
iiiiii=1
ElseIf ObjectsOverlap(NI_MI,joku3s1) Then
iiiiii=1
Else
iiiiii=0
EndIf
End Function
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Muuttujat eivät tavallisesti näy funktioihin, eli funktion ulkopuolella määriteltyjä muuttujia ei periaatteessa ole olemassa kun seikkailet funktion sisällä. Näin ollen et voi käyttää myöskään objekteja funktion sisällä, ellet ole:
1. Luonut objektia k.o. funktiossa. Huom: kun poistut funktiosta ja palaat takaisin, et enää voi käyttää edellisellä vierailukerralla luotua objektia.
2. Syöttänyt objektia parametrien kautta funktioon, kuten olet koodissasi syöttänyt objektin boxi (funktiossa k.o. objekti on siis NI_MI).
3. Tehnyt objektista globaalia komennolla Global.
Ongelma sinun koodissasi on siis se, että objektit joku1s1, joku1s2 jne. eivät ole olemassa, jolloin seuraa MAV. Ratkaisuna on joko syöttää nämä objektit funktioon tai tehdä niistä globaaleja. huomaa, että cb:ssä tyypit ja taulukot ovat automaattisesti globaaleja (tästä kuulee aina välillä narinaa), joten esim. objekteja joku1s1, jne. olisi erittäin käytännöllistä hallita tyyppikokoelmien avulla.
Edit. voisin vielä lisätä, että funktiosi ei taida muutenkaan toimia, ellei muuttuja iiiiiiii (vai mikä olikaan) ole globaali, tai jos sitä ei palauteta funktiosta Return-käskyn avulla.
1. Luonut objektia k.o. funktiossa. Huom: kun poistut funktiosta ja palaat takaisin, et enää voi käyttää edellisellä vierailukerralla luotua objektia.
2. Syöttänyt objektia parametrien kautta funktioon, kuten olet koodissasi syöttänyt objektin boxi (funktiossa k.o. objekti on siis NI_MI).
3. Tehnyt objektista globaalia komennolla Global.
Ongelma sinun koodissasi on siis se, että objektit joku1s1, joku1s2 jne. eivät ole olemassa, jolloin seuraa MAV. Ratkaisuna on joko syöttää nämä objektit funktioon tai tehdä niistä globaaleja. huomaa, että cb:ssä tyypit ja taulukot ovat automaattisesti globaaleja (tästä kuulee aina välillä narinaa), joten esim. objekteja joku1s1, jne. olisi erittäin käytännöllistä hallita tyyppikokoelmien avulla.
Edit. voisin vielä lisätä, että funktiosi ei taida muutenkaan toimia, ellei muuttuja iiiiiiii (vai mikä olikaan) ole globaali, tai jos sitä ei palauteta funktiosta Return-käskyn avulla.