Tyhmät kysymykset (I/2010)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by Kille »

Onko muita uppimispaikkoja kuin K-pelit tai dropbox? K-pelit ei minulla jostain syystä toimi ja dropboxissa on 30MB kokoraja.
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by Ilkka »

Kille wrote:Onko muita uppimispaikkoja kuin K-pelit tai dropbox? K-pelit ei minulla jostain syystä toimi ja dropboxissa on 30MB kokoraja.
Laita liitteenä foorumille samalla tavalla kuin kuvat. Tai, http://up.servut.us/ toimii hyvin.
Image
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by Kille »

Servut.us:sää tarkoitin tuolla dropboxilla. Voiko tännekin uppia isoja tiedostoja? (38Mb)
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by valscion »

Kille wrote:Servut.us:sää tarkoitin tuolla dropboxilla. Voiko tännekin uppia isoja tiedostoja? (38Mb)
Miksi haluat uppia niin isoa tiedostoa? Voiko tiedoston kokoa jotenkin pienentää, esim. vaihtamalla mahdollisten äänitiedostojen formaatin OGG-muotoon?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by Ilkka »

Kille wrote:Servut.us:sää tarkoitin tuolla dropboxilla. Voiko tännekin uppia isoja tiedostoja? (38Mb)
Oho. Enpä lukenu tarkkaa. En tiiä mikä on foorumin tiedosto koko-raja.
Image
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by Awaclus »

Ilkka wrote:
Kille wrote:Servut.us:sää tarkoitin tuolla dropboxilla. Voiko tännekin uppia isoja tiedostoja? (38Mb)
Oho. Enpä lukenu tarkkaa. En tiiä mikä on foorumin tiedosto koko-raja.
Tiedostokokoraja, ei tiedosto koko-raja.

Anywayz, itse suosittelisin esimerkiksi FileFronttia.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by Jare »

Kille wrote:Onko muita uppimispaikkoja kuin K-pelit tai dropbox? K-pelit ei minulla jostain syystä toimi ja dropboxissa on 30MB kokoraja.
K-peleissä raja on 16mb, joka on Arkku.netin asettama rajoitus. Lähetä tiedosto mulle vaikka sähköpostilla jare1(miuku)mbnet(piste)fi niin lisään sen K-peleissä laittamaasi peliin.
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by jaahas »

miten lataan 3d kuvan?
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by Awaclus »

jaahas wrote:miten lataan 3d kuvan?
Et voi.

EDIT: Niin tämähän ei tarkoittanut sitä, etteikö niin voisi tehdä. Tämä tarkoitti sitä, että se on ihan liian monimutkaista aloittelijalle, kuten allakin näkyy.
Last edited by Awaclus on Sun Feb 21, 2010 10:51 pm, edited 2 times in total.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by koodaaja »

jaahas wrote:miten lataan 3d kuvan?
Mikäli tarkoitat tekstuuria (eli 3D-esineen pinnalla olevaa kuvaa) niin samalla tavalla kuin kaksiulotteisen.

Mikäli taas tarkoitat 3D-mallia, joudut kirjoittamaan lataajan itse. Formaatista riippuen internetissä on yleensä hyvää ohjetta, .obj -lataajan Aavesoturi on kirjoittanut valmiiksi ja se löytyy mm. CB SDK:sta.

EDIT: Mjaa, tuo voisi periaatteessa tarkoittaa myös kolmiulotteista tekstuuria, jotka ladataan samalla tavalla kuin 2D-kuvat (joko animaationa tai useammasta tiedostosta) - niiden hyöty coolbasicin kanssa on tosin hieman kyseenalainen.
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by jaahas »

no miten teen 2d kuvasta 3d:n? tai miten saan blenderillä tehdyn jutun cb:lle?
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by KilledWhale »

jaahas wrote:no miten teen 2d kuvasta 3d:n? tai miten saan blenderillä tehdyn jutun cb:lle?
2d kuvasta saat 3dn mallintamalla. Blenderillä tehdyn jutun voit ladata käyttämällä hyväksi tiedostokomentoja.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by jaahas »

KilledWhale wrote:
jaahas wrote:no miten teen 2d kuvasta 3d:n? tai miten saan blenderillä tehdyn jutun cb:lle?
2d kuvasta saat 3dn mallintamalla. Blenderillä tehdyn jutun voit ladata käyttämällä hyväksi tiedostokomentoja.
miten mallinnan?
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by Awaclus »

jaahas wrote:
KilledWhale wrote:
jaahas wrote:no miten teen 2d kuvasta 3d:n? tai miten saan blenderillä tehdyn jutun cb:lle?
2d kuvasta saat 3dn mallintamalla. Blenderillä tehdyn jutun voit ladata käyttämällä hyväksi tiedostokomentoja.
miten mallinnan?
Vaikka Blenderillä.
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by jaahas »

Chaosworm wrote:
jaahas wrote:
KilledWhale wrote: 2d kuvasta saat 3dn mallintamalla. Blenderillä tehdyn jutun voit ladata käyttämällä hyväksi tiedostokomentoja.
miten mallinnan?
Vaikka Blenderillä.
oon tehny blenderillä semmösen jutun että laatikko ja sen päällä pallo miten teen ohjelman missä se pallo laatikko juttu on ja se on kuvattu ylänurkasta?
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by phons »

Siinä sulla onkin mietittävää.. Ensin kannattaa Exportata se WaveFront:ksi, sitten tutustu WaveFront fileen tarkemmin, sitten lukea kaikki verteksit linjat sun muut sieltä tiedostosta CB:llä sitten piirtää ne kaikki 2D:ssä niin että se onkin 3D:tä... Tämä on kinkkistä enkä itsekkään osaa vaikka olen koodannut 2 vuotta, yli.. Tämä on ammattilaisten juttu ja olen käsittänyt että olet suht koht uusi täällä..

Edit:
koodaaja wrote:Tämän takia Aavesoturin 3D-systeemi on olemassa, siinä on sekä .obj -laturi että malleja renderöivä systeemi.
Kas, pääsipä unohtumaan.. Eli, jaahas, lataappa cbSDK!
Last edited by phons on Sun Feb 21, 2010 11:58 pm, edited 1 time in total.
Image
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by jaahas »

phons wrote:Siinä sulla onkin mietittävää.. Ensin kannattaa Exportata se WaveFront:ksi, sitten tutustu WaveFront fileen tarkemmin, sitten lukea kaikki verteksit linjat sun muut sieltä tiedostosta CB:llä sitten piirtää ne kaikki 2D:ssä niin että se onkin 3D:tä... Tämä on kinkkistä enkä itsekkään osaa vaikka olen koodannut 2 vuotta, yli.. Tämä on ammattilaisten juttu ja olen käsittänyt että olet suht koht uusi täällä..
arvaa kauan oon tehny
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by koodaaja »

phons wrote:Siinä sulla onkin mietittävää.. Ensin kannattaa Exportata se WaveFront:ksi, sitten tutustu WaveFront fileen tarkemmin, sitten lukea kaikki verteksit linjat sun muut sieltä tiedostosta CB:llä sitten piirtää ne kaikki 2D:ssä niin että se onkin 3D:tä... Tämä on kinkkistä enkä itsekkään osaa vaikka olen koodannut 2 vuotta, yli.. Tämä on ammattilaisten juttu ja olen käsittänyt että olet suht koht uusi täällä..
Tämän takia Aavesoturin 3D-systeemi on olemassa, siinä on sekä .obj -laturi että malleja renderöivä systeemi.
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by Nassi_Setä »

Voiko funktio kutsua toista funktiota?
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by temu92 »

Öö, joo. Periaatteessa funktioita tehdäänkin siksi että saadaan karsittua koodissa sellaisenaan olevia spagetteja kätevämpään muotoon. Esimerkiksi seuraava koodi:

Code: Select all

number	= min(255, max(0, -40))
number2	= min(255, max(0, 500))
... on himpun verran selkeämpi, tai ainakin helpompi jatkossa ylläpitää kun käyttää funktiota apuna, kuten tässä:

Code: Select all

number	= limit(-40)
number2	= limit(500)

function limit(n)
	return min(255, max(0, n))
endfunction
Locked