Minkälaisella koodilla saan tapahtumaan jotain ajastimella.
Jos vaikkapa haluaisin että seuraavassa koodinpätkässä
teksti ilmestyy 5 sekunnin päästä ruutuun niin mitä teen.
repeat
text 10,10,"Tämä teksti ilmestyy 5 sekunnin päästä."
drawscreen
until keydown(cbkeyreturn)
Auttakaa noobbia.
Miten saan ajastimen toimimaan?
Re: Miten saan ajastimen toimimaan?
Wait jäädyttää ohjelman, joten tuon koodin saisit toimimaan kirjoittamalla ennen Textiä "Wait 5000". Jos taas pitäisi käyttää ajastinta niin, että peli pörräilee taustalla ja kuluu tietty aika siihen, että jotain tapahtuu, voi käyttää Timer() -funktiota kera muuttujan. Jos taas tahdot, että ajastin on riippuvainen pelin frameista, ei tietokoneen kellosta, niin voi käyttää pelkkää muuttujaa.
Re: Miten saan ajastimen toimimaan?
Itselleni oli sama juttu hankalaa joskus. Muista että Timer() kertoo vain ajastimen eli sinun täytyy itse tehdä tarkistus. Tässä esimerkki:
Code: Select all
//katsotaan mitä ajastin näyttää ennenkuin siirrytään silmukkaan
aika = Timer()
Repeat
//jos ajastin on nyt 5s enemmän kun aikaisemmin tallennettu aika niin näytetään teksti
If Timer()>aika+5000 Then Text 10,10,"Tämä teksti ilmestyy 5 sekunnin päästä."
DrawScreen
Until keydown(cbkeyreturn)
Re: Miten saan ajastimen toimimaan?
Kiitos nopeista ja hyödyllisistä vastauksista! Homma etenee taas.