Valikko napin klikkaus tarkistus

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
alker
Newcomer
Posts: 49
Joined: Thu Dec 18, 2008 3:32 pm

Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by alker »

Eli miten tuon voisi tehdä
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by DatsuniG »

Code: Select all

JOS Hiiren_X > Painikkeen_X JA Hiiren_Y > Painikkeen_Y Ja Hiiren_X < Painikkeen_X + Painikkeen_Leveys JA Hiiren_Y < Painikkeen_Y + Painikkeen_Korkeus JA Hiirenklikkaus SITTEN Teejotain
Hengität nyt manuaalisesti.
User avatar
Bambi
Member
Posts: 87
Joined: Sat Nov 24, 2007 12:51 pm

Re: Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by Bambi »

Käyttämällä mm. komentoja ObjectPickable ja PickedObject. Suosittelen pähkäilemään loput itse niin opitkin jotain pelkän valmiin koodin sijasta. ;)
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by kaneli2000 »

Bambi wrote:Käyttämällä mm. komentoja ObjectPickable ja PickedObject. Suosittelen pähkäilemään loput itse niin opitkin jotain pelkän valmiin koodin sijasta. ;)
En kyllä lähtisi objekteilla tekemään menua, lisää lataamista ja hiukkasen raskaampi lopputulos.
I see the rainbow rising
alker
Newcomer
Posts: 49
Joined: Thu Dec 18, 2008 3:32 pm

Re: Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by alker »

Voisiko joku antaa koodin tuohon. Kiitos
Edit:Oli jo koodi mutta se laittoi vain että jos painaa sen napin keskeltä niin menee peliin jne.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by valscion »

alker wrote:Voisiko joku antaa koodin tuohon. Kiitos
Edit:Oli jo koodi mutta se laittoi vain että jos painaa sen napin keskeltä niin menee peliin jne.
Sovella DatsuniG:n pseudokoodia (eli siis toimintaohjetta, miten koodi rakennetaan) ja tee itse koodisi. Et muuten opi, ellet itsekin kirjoittele :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by axu »

Ja jos ihan valmista valikkonappia kaipailet; viewtopic.php?f=11&t=1795
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
alker
Newcomer
Posts: 49
Joined: Thu Dec 18, 2008 3:32 pm

Re: Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by alker »

VesQ wrote:
alker wrote:Voisiko joku antaa koodin tuohon. Kiitos
Edit:Oli jo koodi mutta se laittoi vain että jos painaa sen napin keskeltä niin menee peliin jne.
Sovella DatsuniG:n pseudokoodia (eli siis toimintaohjetta, miten koodi rakennetaan) ja tee itse koodisi. Et muuten opi, ellet itsekin kirjoittele :)
Mutta tuo ei onnistunut koodi on tälläinen:

Code: Select all

      If hiiri_x > ObjectX(start)And hiiri_y > ObjectY(start) And hiiri_x < ObjectX(start) + 37   And hiiri_y < ObjectY(start) + 157  And MouseHit(1) Then
      paikka = 2         
      EndIf
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by valscion »

alker wrote:
VesQ wrote:
alker wrote:Voisiko joku antaa koodin tuohon. Kiitos
Edit:Oli jo koodi mutta se laittoi vain että jos painaa sen napin keskeltä niin menee peliin jne.
Sovella DatsuniG:n pseudokoodia (eli siis toimintaohjetta, miten koodi rakennetaan) ja tee itse koodisi. Et muuten opi, ellet itsekin kirjoittele :)
Mutta tuo ei onnistunut koodi on tälläinen:

Code: Select all

      If hiiri_x > ObjectX(start)And hiiri_y > ObjectY(start) And hiiri_x < ObjectX(start) + 37   And hiiri_y < ObjectY(start) + 157  And MouseHit(1) Then
      paikka = 2         
      EndIf
Objektit käyttävät maailmankoordinaatistoa, hiiri käyttää näyttökoordinaatistoa. Laita hiiri_x arvoksi siis MouseWX() ja hiiri_y arvoksi MouseWY() niin eiköhän toimi :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
alker
Newcomer
Posts: 49
Joined: Thu Dec 18, 2008 3:32 pm

Re: Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by alker »

Mutta kun hiiri_x ja hiiri_y ovat näin koodattu:

Code: Select all

hiiri_x = MouseWX()
hiiri_y = MouseWY()
Niin eikös nuo käytä Maailmankartastoa?
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by valscion »

alker wrote:Mutta kun hiiri_x ja hiiri_y ovat näin koodattu:

Code: Select all

hiiri_x = MouseWX()
hiiri_y = MouseWY()
Niin eikös nuo käytä Maailmankartastoa?
Juu, käyttävät. Näytäppä vähän isompaa pätkää koodistas, ehkei se vika olekaan tuossa ehtolausekkeessa. Kai olet kumminkin asettanut nuo hiiri_x ja hiiri_y arvot kohdilleen ennen ehtolauseketta?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
alker
Newcomer
Posts: 49
Joined: Thu Dec 18, 2008 3:32 pm

Re: Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by alker »

VesQ wrote:
alker wrote:Mutta kun hiiri_x ja hiiri_y ovat näin koodattu:

Code: Select all

hiiri_x = MouseWX()
hiiri_y = MouseWY()
Niin eikös nuo käytä Maailmankartastoa?
Juu, käyttävät. Näytäppä vähän isompaa pätkää koodistas, ehkei se vika olekaan tuossa ehtolausekkeessa. Kai olet kumminkin asettanut nuo hiiri_x ja hiiri_y arvot kohdilleen ennen ehtolauseketta?
Tässä on koodi:

Code: Select all

SCREEN 640,480,16,cbfullscreen
laskin = 1
logo = LoadImage("media_life/life-logo.bmp")
valikko_tausta = LoadImage("media_life/valikko-tausta.bmp")
credits = LoadObject("media_life/credits.bmp")
start = LoadObject("media_life/new.bmp")
options = LoadObject("media_life/options.bmp")
pois = LoadObject("media_life/end.bmp")
saved = LoadObject("media_life/saved.bmp")
hiiri_x = MouseWX()
hiiri_y = MouseWY()
cursor = LoadImage("media_life/cursor.bmp")
i = 0
Repeat
ShowMouse cursor
//piirretään valikon valinnat näkymättömäksi
ShowObject credits,OFF
ShowObject start,OFF
ShowObject options,OFF
ShowObject pois,OFF
ShowObject saved,OFF


If laskin = 1 Then
CenterText 320,240,"Loading Life..."
If Timer()>record2+5000 Then
vaihda = Not vaihda
record2=Timer()
EndIf
If vaihda  Then 
paikka = 0
Else 
paikka = 1
laskin = 2
EndIf
EndIf

//jos on valikossa...
If paikka = 1 Then
//Laitetaan buttonit näkyviksi
ShowObject credits,ON
ShowObject start,ON
ShowObject options,ON
ShowObject pois,ON
ShowObject saved,ON
//siirretään ne oikealle paikalle
PositionObject start,-40,155
PositionObject saved,-23,130
PositionObject options,-62,105
PositionObject credits,-69,80
PositionObject pois,-69,-100
//Tulostetaan logo
DrawImage logo,200,-10
//Tulostetaan valikon tausta
DrawImage valikko_tausta,200,60
      If hiiri_x > ObjectX(start) And hiiri_y > ObjectY(start) And hiiri_x < ObjectX(start) + 37   And hiiri_y < ObjectY(start) + 157  And MouseHit(1) Then
      paikka = 2         
      EndIf
      If hiiri_x > ObjectX(start) And hiiri_y > ObjectY(start) And hiiri_x < ObjectX(start) + 37   And hiiri_y < ObjectY(start) + 157  Then
      CenterText 250,40,"Start New Game"         
      EndIf

//copyright teksti
CenterText 375,400,"(c) Copyright Aleksi Tanskanen 2009 Dog-Games"
EndIf
If paikka = 2 Then
//Peli
EndIf



DrawScreen()
Until EscapeKey()

*HUOM* KOODIA EI SAA JAKAA OMANA!!!
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by valscion »

alker wrote:Tässä on koodi:

Code: Select all

...koodia...
Sun pitää asettaa hiiri_x ja hiiri_y arvot aina uudelleen kun hiireä liikutellaan, eihän ne muuten siitä miksikään muutu. Eli toisin sanoen, laitappa ne siihen Repeat-Forever silmukkaan sisälle niin johan pelaa :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Valikko napin klikkaus tarkistus

Post by Koodiapina »

Esimerkki valikosta, jonka olen postannut tänne ainakin 3 kertaa. Kannattaa käyttää sitä hakua.

Code: Select all

    SCREEN 800,600
   
    While 1
        If button(10,10,100,20,"Peliin") Then MakeError "Tässä on "+Chr(34)+"peli"+chr(34)+" xD"
        If button(10,40,100,20,"Häivy") then end
        DrawScreen
    Wend
   
    Function Button(x As integer,y As integer,w As integer,h As integer,t As String,s As integer = 5)
        If MouseX()>x-1 And MouseY()>y-1 And MouseX()<x+w+1 And MouseY()<y+h+1 Then
            If MouseDown(1) Then Color 200,200,200 Else Color 190,190,190
            If MouseUp(1) Then Return True
        Else
            Color 220,220,220
        EndIf
        Box x+s,y,w-(s*2),h
        Box x,y+s,w,h-(s*2)
        Circle x,y,s*2
        Circle x+w-s*2,y,s*2
        Circle x+w-s*2,y+h-s*2,s*2
        Circle x,y+h-s*2,s*2
        Color cbblack
        CenterText x+w/2,y+h/2-TextHeight(t)/2,t$
    EndFunction 
Post Reply