Valikko napin klikkaus tarkistus
Valikko napin klikkaus tarkistus
Eli miten tuon voisi tehdä
Re: Valikko napin klikkaus tarkistus
Code: Select all
JOS Hiiren_X > Painikkeen_X JA Hiiren_Y > Painikkeen_Y Ja Hiiren_X < Painikkeen_X + Painikkeen_Leveys JA Hiiren_Y < Painikkeen_Y + Painikkeen_Korkeus JA Hiirenklikkaus SITTEN Teejotain
Hengität nyt manuaalisesti.
Re: Valikko napin klikkaus tarkistus
Käyttämällä mm. komentoja ObjectPickable ja PickedObject. Suosittelen pähkäilemään loput itse niin opitkin jotain pelkän valmiin koodin sijasta.
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Valikko napin klikkaus tarkistus
En kyllä lähtisi objekteilla tekemään menua, lisää lataamista ja hiukkasen raskaampi lopputulos.Bambi wrote:Käyttämällä mm. komentoja ObjectPickable ja PickedObject. Suosittelen pähkäilemään loput itse niin opitkin jotain pelkän valmiin koodin sijasta.
I see the rainbow rising
Re: Valikko napin klikkaus tarkistus
Voisiko joku antaa koodin tuohon. Kiitos
Edit:Oli jo koodi mutta se laittoi vain että jos painaa sen napin keskeltä niin menee peliin jne.
Edit:Oli jo koodi mutta se laittoi vain että jos painaa sen napin keskeltä niin menee peliin jne.
Re: Valikko napin klikkaus tarkistus
Sovella DatsuniG:n pseudokoodia (eli siis toimintaohjetta, miten koodi rakennetaan) ja tee itse koodisi. Et muuten opi, ellet itsekin kirjoittelealker wrote:Voisiko joku antaa koodin tuohon. Kiitos
Edit:Oli jo koodi mutta se laittoi vain että jos painaa sen napin keskeltä niin menee peliin jne.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Valikko napin klikkaus tarkistus
Ja jos ihan valmista valikkonappia kaipailet; viewtopic.php?f=11&t=1795
Re: Valikko napin klikkaus tarkistus
Mutta tuo ei onnistunut koodi on tälläinen:VesQ wrote:Sovella DatsuniG:n pseudokoodia (eli siis toimintaohjetta, miten koodi rakennetaan) ja tee itse koodisi. Et muuten opi, ellet itsekin kirjoittelealker wrote:Voisiko joku antaa koodin tuohon. Kiitos
Edit:Oli jo koodi mutta se laittoi vain että jos painaa sen napin keskeltä niin menee peliin jne.
Code: Select all
If hiiri_x > ObjectX(start)And hiiri_y > ObjectY(start) And hiiri_x < ObjectX(start) + 37 And hiiri_y < ObjectY(start) + 157 And MouseHit(1) Then
paikka = 2
EndIf
Re: Valikko napin klikkaus tarkistus
Objektit käyttävät maailmankoordinaatistoa, hiiri käyttää näyttökoordinaatistoa. Laita hiiri_x arvoksi siis MouseWX() ja hiiri_y arvoksi MouseWY() niin eiköhän toimialker wrote:Mutta tuo ei onnistunut koodi on tälläinen:VesQ wrote:Sovella DatsuniG:n pseudokoodia (eli siis toimintaohjetta, miten koodi rakennetaan) ja tee itse koodisi. Et muuten opi, ellet itsekin kirjoittelealker wrote:Voisiko joku antaa koodin tuohon. Kiitos
Edit:Oli jo koodi mutta se laittoi vain että jos painaa sen napin keskeltä niin menee peliin jne.Code: Select all
If hiiri_x > ObjectX(start)And hiiri_y > ObjectY(start) And hiiri_x < ObjectX(start) + 37 And hiiri_y < ObjectY(start) + 157 And MouseHit(1) Then paikka = 2 EndIf
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Valikko napin klikkaus tarkistus
Mutta kun hiiri_x ja hiiri_y ovat näin koodattu:
Niin eikös nuo käytä Maailmankartastoa?
Code: Select all
hiiri_x = MouseWX()
hiiri_y = MouseWY()
Re: Valikko napin klikkaus tarkistus
Juu, käyttävät. Näytäppä vähän isompaa pätkää koodistas, ehkei se vika olekaan tuossa ehtolausekkeessa. Kai olet kumminkin asettanut nuo hiiri_x ja hiiri_y arvot kohdilleen ennen ehtolauseketta?alker wrote:Mutta kun hiiri_x ja hiiri_y ovat näin koodattu:Niin eikös nuo käytä Maailmankartastoa?Code: Select all
hiiri_x = MouseWX() hiiri_y = MouseWY()
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Valikko napin klikkaus tarkistus
Tässä on koodi:VesQ wrote:Juu, käyttävät. Näytäppä vähän isompaa pätkää koodistas, ehkei se vika olekaan tuossa ehtolausekkeessa. Kai olet kumminkin asettanut nuo hiiri_x ja hiiri_y arvot kohdilleen ennen ehtolauseketta?alker wrote:Mutta kun hiiri_x ja hiiri_y ovat näin koodattu:Niin eikös nuo käytä Maailmankartastoa?Code: Select all
hiiri_x = MouseWX() hiiri_y = MouseWY()
Code: Select all
SCREEN 640,480,16,cbfullscreen
laskin = 1
logo = LoadImage("media_life/life-logo.bmp")
valikko_tausta = LoadImage("media_life/valikko-tausta.bmp")
credits = LoadObject("media_life/credits.bmp")
start = LoadObject("media_life/new.bmp")
options = LoadObject("media_life/options.bmp")
pois = LoadObject("media_life/end.bmp")
saved = LoadObject("media_life/saved.bmp")
hiiri_x = MouseWX()
hiiri_y = MouseWY()
cursor = LoadImage("media_life/cursor.bmp")
i = 0
Repeat
ShowMouse cursor
//piirretään valikon valinnat näkymättömäksi
ShowObject credits,OFF
ShowObject start,OFF
ShowObject options,OFF
ShowObject pois,OFF
ShowObject saved,OFF
If laskin = 1 Then
CenterText 320,240,"Loading Life..."
If Timer()>record2+5000 Then
vaihda = Not vaihda
record2=Timer()
EndIf
If vaihda Then
paikka = 0
Else
paikka = 1
laskin = 2
EndIf
EndIf
//jos on valikossa...
If paikka = 1 Then
//Laitetaan buttonit näkyviksi
ShowObject credits,ON
ShowObject start,ON
ShowObject options,ON
ShowObject pois,ON
ShowObject saved,ON
//siirretään ne oikealle paikalle
PositionObject start,-40,155
PositionObject saved,-23,130
PositionObject options,-62,105
PositionObject credits,-69,80
PositionObject pois,-69,-100
//Tulostetaan logo
DrawImage logo,200,-10
//Tulostetaan valikon tausta
DrawImage valikko_tausta,200,60
If hiiri_x > ObjectX(start) And hiiri_y > ObjectY(start) And hiiri_x < ObjectX(start) + 37 And hiiri_y < ObjectY(start) + 157 And MouseHit(1) Then
paikka = 2
EndIf
If hiiri_x > ObjectX(start) And hiiri_y > ObjectY(start) And hiiri_x < ObjectX(start) + 37 And hiiri_y < ObjectY(start) + 157 Then
CenterText 250,40,"Start New Game"
EndIf
//copyright teksti
CenterText 375,400,"(c) Copyright Aleksi Tanskanen 2009 Dog-Games"
EndIf
If paikka = 2 Then
//Peli
EndIf
DrawScreen()
Until EscapeKey()
Re: Valikko napin klikkaus tarkistus
Sun pitää asettaa hiiri_x ja hiiri_y arvot aina uudelleen kun hiireä liikutellaan, eihän ne muuten siitä miksikään muutu. Eli toisin sanoen, laitappa ne siihen Repeat-Forever silmukkaan sisälle niin johan pelaaalker wrote:Tässä on koodi:Code: Select all
...koodia...
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Valikko napin klikkaus tarkistus
Esimerkki valikosta, jonka olen postannut tänne ainakin 3 kertaa. Kannattaa käyttää sitä hakua.
Code: Select all
SCREEN 800,600
While 1
If button(10,10,100,20,"Peliin") Then MakeError "Tässä on "+Chr(34)+"peli"+chr(34)+" xD"
If button(10,40,100,20,"Häivy") then end
DrawScreen
Wend
Function Button(x As integer,y As integer,w As integer,h As integer,t As String,s As integer = 5)
If MouseX()>x-1 And MouseY()>y-1 And MouseX()<x+w+1 And MouseY()<y+h+1 Then
If MouseDown(1) Then Color 200,200,200 Else Color 190,190,190
If MouseUp(1) Then Return True
Else
Color 220,220,220
EndIf
Box x+s,y,w-(s*2),h
Box x,y+s,w,h-(s*2)
Circle x,y,s*2
Circle x+w-s*2,y,s*2
Circle x+w-s*2,y+h-s*2,s*2
Circle x,y+h-s*2,s*2
Color cbblack
CenterText x+w/2,y+h/2-TextHeight(t)/2,t$
EndFunction