Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
mika
Newcomer
Posts: 20
Joined: Sun Jun 07, 2009 8:06 pm

Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset

Post by mika » Wed Jun 10, 2009 2:18 pm

OK,en minä edes tiennyt että noin voi tehdä...ihmettelin kuinka muilla oli..
mutta nytpä tiedän...kiitoksia paljon.
oliko täällä joku paikka minne pysty laittaa oma tekemän pelin?

User avatar
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset

Post by rami123 » Wed Jun 10, 2009 3:05 pm

mika wrote:OK,en minä edes tiennyt että noin voi tehdä...ihmettelin kuinka muilla oli..
mutta nytpä tiedän...kiitoksia paljon.
oliko täällä joku paikka minne pysty laittaa oma tekemän pelin?
Projektit.

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset

Post by skinkken » Wed Jun 10, 2009 4:09 pm

mika wrote:OK,en minä edes tiennyt että noin voi tehdä...ihmettelin kuinka muilla oli..
mutta nytpä tiedän...kiitoksia paljon.
oliko täällä joku paikka minne pysty laittaa oma tekemän pelin?
Jos tarkoitat paikkaa minne uppia, niin ainakin kun lähettää viestin niin siihen voi laittaa liitetiedoston.
tai sitten netissä on myös ilmais-sivustoja jonne voi uppia.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

mika
Newcomer
Posts: 20
Joined: Sun Jun 07, 2009 8:06 pm

Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset

Post by mika » Wed Jun 10, 2009 5:27 pm

skinnken...toi sun kuva on niin läppä :D

User avatar
Bagard
Newcomer
Posts: 46
Joined: Sun Aug 26, 2007 4:56 pm
Location: Finland

Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset

Post by Bagard » Mon Jun 15, 2009 1:14 am

mika wrote:skinnken...toi sun kuva on niin läppä :D
Tutustutaanpa sitten niihin foorumin sääntöihin jotka löytyvät täältä.

User avatar
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset

Post by Feuer » Mon Jun 29, 2009 2:05 pm

Jos tämä ei ole sopiva kysymys tähän keskusteluun, voinee joku siirtää tyhmiin kysymyksiin? Voisko joku paljastaa miksi ohjelmani mavvaa Makeerror tekstiä$ + chr(10) + chr(13) + tekstiä_lisää$ ja Makeerror tekstiä$ - tyyppisissä riveissä? Ja miksi se mavvaa myös esc - nappia painettaessa?
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG

User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset

Post by Jonez » Mon Jun 29, 2009 2:55 pm

Joskus, kun kirjoitat (tai luet) yli muistin, mavittaa ohjelma vasta kun se suljetaan, eikä silloin kuin itse ylikirjoitus tapahtuu (kuten periaatteessa pitäisi). Se on aika konekohtaista.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War

User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilai

Post by Kille » Wed Aug 26, 2009 4:13 pm

Aloitin tommosta ilmalaivasotapeliä, ja sain oman aluksen ohjauksen valmiiksi. Sitten kun aloin tehdä vihollisia, niin tein tällaisen sijoittamisohjelman. Aina kun käynnistän ohjelman,se tekee kolme MAW:ia peräkkäin. mikäsiinäon vikana? :?: :|

Code: Select all

aliohjelma:


fileri=OpenToRead ("media\toksti.txt")

WaitKey
tkst$=ReadString(fileri)


While Not EOF(fileri) 

kirjain$=Left(tkst$,1)

    If kirjain$="b" Then

        koordinaattiy=Left(tkst$,6)
        koordinaattix=Left(tkst$,6)
        
        lent.LENNOKKI = New (LENNOKKI)
        lent\objekti1=CloneObject (lentokki)
        PositionObject lent\objekti1,koordinaattix,koordinaattiy
        ShowObject lent\objekti1,ON 

    EndIf 

Wend

CloseFile fileri

Return  /code]

teksti on sitten tällainen:
[code]b-260  177   
b-129  175   
b0     174   
b126   172   
b254   172   
b256   46    
b256   -80   
b256   -203  
b129   -204  
b-129  -202  
b-257  -201  
b-259  -81   
b-259  47    
b-127  46    
b-129  -75   
b0     -80   
b128   -78   
b129   47    
b30    21    
b-34   22    
b0     21    
b0     49    
b-30   51    
b-34   79    
b-4    81    /code]
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset

Post by kaneli2000 » Wed Aug 26, 2009 4:19 pm

Code-tagi päättyy [/code], ei /code].

Mav tulee siitä, että kun sanot ohjelmalle:

Code: Select all

lent\objekti1=CloneObject (lentokki)
...Eli et ole ladannut lentokki-nimistä muuttujaa = objektia, joten et voi käyttää sitä objektina.
Lentokki... meilläpäin sanotaan kyllä lennokki.
I see the rainbow rising

User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilai

Post by Kille » Wed Aug 26, 2009 4:33 pm

Laitoin objectijutun kuntoon, nyt sanoo readstring failed

tässä koko koodi:

Code: Select all

 
framelimit 30

SCREEN 800,500

Type VIHUT
     Field lennokki
End Type 

Type PATIT
     Field pat
     Field spd#
     Field wgt#
     Field dam#
End Type

Type POMMIT
     Field obj
     Field des#
End Type

Type TÄRSKY
     Field opj
     Field pop
End Type

Type LENNOKKI
     Field objekti1
End Type

Type BURST
     Field flow
     Field fla
End Type



kartta = LoadMap ("media\testmap.til","media\tileset.bmp")

pallo = LoadObject ("media\kaasupallo.bmp")

piippu = LoadObject ("media\tykki_ilm.bmp",360)

piikki=LoadObject ("media\piikki.bmp")

kori = LoadObject ("media\ohjaamo.bmp",72)

tähtäin = LoadObject ("media\target.bmp")

pati = LoadObject ("media\bullet.bmp",72)
ShowObject pati,OFF

liidokki = LoadObject ("media\ship.bmp",72)
ShowObject liidokki,OFF

pommi1 = LoadObject ("media\bomb.bmp")
ShowObject pommi1,OFF

poom=LoadAnimObject ("media\kabom2.bmp",97,97,0,6)
PlayObject poom
ShowObject poom,OFF

blash=LoadSound ("media\ääniä\sfx_explosions\bomb near.wav")


svush=LoadAnimObject ("media\liekki2.bmp",10,41,0,12)

ShowObject svush,OFF

 

MaskObject piikki,255,255,255
MaskObject kori,255,255,255
MaskObject pallo,255,255,255


Gosub aliohjelma



Repeat 



PositionObject kori,ObjectX(pallo)-40,ObjectY(pallo)-40

PositionObject pallo,ObjectX(pallo)+speed#,korkeus#
speed#=speed#+RightKey()-LeftKey()
korkeus#=korkeus#+paine#
If speed#>4 Then speed#=4
If speed#<-4 Then speed#=-4

If RightKey() Then speed#=speed#+0.01
If LeftKey() Then speed#=speed#-0.01
If speed#<-0.1 and rightkey()=0 Then speed#=speed#+0.1
If speed#>0.1 and leftkey()=0 Then speed#=speed#-0.1

If DownKey() Then paine#-0.06
If UpKey()Then paine#+0.06
If KeyDown(cbkeyrshift)and paine#<3 And paine#>-3 Then paine#=0
If paine#<-0.01 And DownKey()=0 Then paine#=paine#+0.06
If paine#>0.01 and upkey()=0 Then paine#=paine#-0.06

PositionObject piippu,ObjectX(kori)+30,ObjectY(kori)-10

PositionObject tähtäin,MouseWX(),MouseWY()

PositionObject piikki,ObjectX(pallo)+40,ObjectY(pallo)-2

PointObject piippu,tähtäin

If MouseHit(1) Then ammunta(11,pati,piippu,5,2,hit#)

If MouseHit(2) Then pommitus(pommi1,10,kori,kartta,kohde)

päivitäz()

päivitä()



Gosub blast
Gosub teeliekki

PlayObject svush

CloneCameraPosition pallo

DrawScreen

Forever 

'-----------------------------------------------------
'FUNCTIOT
'-----------------------------------------------------

Function ammunta(nopeus#,ammus,launch,rel,paino#,hit#)

      luoti.PATIT=New(PATIT)
      luoti\spd#=nopeus#
      luoti\wgt#=paino#
      luoti\dam#=hit#
      luoti\pat=CloneObject(ammus)
      CloneObjectPosition luoti\pat,launch
      CloneObjectOrientation luoti\pat,launch
      ShowObject luoti\pat,ON 
      reload=rel

End Function 
      
Function päivitä()

      For luoti.PATIT =Each PATIT
      MoveObject luoti\pat,luoti\spd#
      If luoti\spd#>0.5 then luoti\spd#=luoti\spd#/1.01
      PositionObject luoti\pat,ObjectX(luoti\pat),ObjectY(luoti\pat)-luoti\wgt#
      luoti\wgt#=luoti\wgt#*1.01
      Next luoti
    
End Function 

Function pommitus(mbb,dess,mkk,kentä,kohde)

         pommi.POMMIT=New(POMMIT)
         pommi\obj=CloneObject (mbb)
         pommi\des#=dess
         CloneObjectPosition pommi\obj,mkk
         ShowObject pommi\obj,ON
         SetupCollision pommi\obj,kentä,2,4,2
              
End Function 

Function päivitäz()

         For pommi.POMMIT =Each POMMIT
         PositionObject pommi\obj,ObjectX(pommi\obj),ObjectY(pommi\obj)-4     
         Next pommi
        
End Function 

blast:

         For pommi.POMMIT =Each POMMIT       
         If CountCollisions (pommi\obj)>0 Then
           putum.TÄRSKY = New(TÄRSKY)
           putum\opj= CloneObject (poom)
           putum\pop=7
           CloneObjectPosition putum\opj,pommi\obj
           ShowObject putum\opj,ON
           DeleteObject pommi\obj
           Delete pommi
           PlaySound blash,100
         EndIf 
         Next pommi
         
         For putum.TÄRSKY=Each TÄRSKY
            ShowObject putum\opj,ON
            PlayObject putum\opj,0,7,1
            putum\pop=putum\pop-1
            If putum\pop=0 Then
               DeleteObject putum\opj
               Delete putum
            EndIf            
         Next putum
         
  
           
Return

teeliekki:
      
      If Abs (speed)>0.4 Then

      If Rand(1,8) >2 Then

      napalm.BURST = New(BURST)
      napalm\flow = CloneObject(svush)
      ShowObject napalm\flow,ON
      PositionObject napalm\flow,ObjectX(pallo)-110,ObjectY(pallo)-0
      napalm\fla = 12
      
      EndIf
      
      EndIf 
      
      For napalm.BURST = Each BURST
          ShowObject napalm\flow,ON
          PlayObject napalm\flow,0,12,1
          napalm\fla = napalm\fla-1
          If napalm\fla=0 Then 
          DeleteObject napalm\flow
          Delete napalm
          EndIf
       Next napalm 
       
Return 
          
aliohjelma:


fileri=OpenToRead ("media\teksti.txt")


tkst$=ReadString(file)


While Not EOF(file) 

kirjain$=Left(tkst$,1)

    If kirjain$="b" Then

        koordinaattiy=Left(tkst$,6)
        koordinaattix=Left(tkst$,6)
        
        lent.LENNOKKI = New (LENNOKKI)
        lent\objekti1=CloneObject (liidokki)
        PositionObject lent\objekti1,koordinaattix,koordinaattiy
        ShowObject lent\objekti1,ON 

    EndIf 

Wend

CloseFile file

Return  
(lentokki johtui siitä,ettäkeksin pikaisesti uuden nimen kun lennokki oli jo tyypin nimenä)
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset

Post by kaneli2000 » Wed Aug 26, 2009 4:48 pm

[koodi]
fileri=OpenToRead ("media\teksti.txt")
tkst$=ReadString(file)
[/koodi]

See teh code.
I see the rainbow rising

Post Reply