Tämä koodi toimi hetki sitten, mutta alkoi mavittaa heti kun testailin muita cb:llä tehtyjä pelejä (jotka ei nekään toimineet)
Code: Select all
// Onko debuggaus päällä?
Const DEBUG = 1
// Ikkunan koko
Const SCREEN_WIDTH = 800
Const SCREEN_HEIGHT = 600
// Pelaajan liikkeen nopeus
Const LIIKE_ETEEN = 1.3
Const LIIKE_TAAKSE = -1.0
Const LIIKE_SIVULLE_O = 0.7
Const LIIKE_SIVULLE_V = -0.7
// Kranaattien hallinta
'Const MAX_KRANAATIT = 3
'Dim KRANAATIT(MAX_KRANAATIT)
If DEBUG Then
SCREEN 800, 600, 0, 1
Else
SCREEN 800, 600, 0, 0
End If
FrameLimit 50
// Asetetaan automaattiset virheet pois päältä
If DEBUG Then
Errors ON
Else
Errors OFF
End If
// Luodaan fontti
Fontti = LoadFont("Arial", 14, OFF, OFF, OFF)
SetFont Fontti
// Ilmoitetaan latauksesta
Text 2, 2, "Lataa..."
DrawScreen
// Luodaan pelaaja ja ladataan sille tekstuurit
Pelaaja = MakeObject(180)
ObjectRange Pelaaja, 28, 28
Pelaaja_Tex1 = LoadImage("Media\player.PNG") ' Ei mitään asetta
PaintObject Pelaaja, -Pelaaja_Tex1
Pelaaja_Tex2 = LoadImage("Media\player_knife.PNG") ' Puukko
ShowObject Pelaaja_Tex2, OFF
// Ladataan isäntäkranaatti
'Kranaatti = LoadObject("Media\grenade.PNG", 180)
'ShowObject Kranaatti, OFF
// Ladataan tähtäin
Tahtain = LoadImage("Media\pointer.PNG")
// Pyyhitään latausteksti
Cls
/////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Pelin pääsilmukka alkaa //////////////////////////////////////////
/////////////////////////////////////////////////////////////////////
Repeat
// Piirretään tähtäin ja osoitetaan pelaajaa siihen
DrawImage Tahtain, MouseX(), MouseY()
Tahtain_kulma = GetAngle(ObjectX(Pelaaja), ObjectY(Pelaaja), MouseWX(), MouseWY())
RotateObject Pelaaja, -Tahtain_kulma
// Pelaajan liikuminen
If KeyDown(17) Then MoveObject Pelaaja, LIIKE_ETEEN
If KeyDown(31) Then MoveObject Pelaaja, LIIKE_TAAKSE
If KeyDown(30) Then MoveObject Pelaaja, 0, LIIKE_SIVULLE_V
If KeyDown(32) Then MoveObject Pelaaja, 0, LIIKE_SIVULLE_O
// Piirretään grafiikka
DrawGame
Text 2, 2, "FPS: " + FPS()
DrawScreen
Forever
/////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Pelin pääsilmukka päättyy ////////////////////////////////////////
/////////////////////////////////////////////////////////////////////