Tyhmät kysymykset (II/2009)
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Unrar. Toimii niin Linuxissa kuin Windowsissakin.
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
jaahas. :O
Miksei ukkoni ammu?
Tuo on uusin peli ideani Metal war. Älkää välittäkö huonosta anklannista. Parannan sitä vielä.
Miksei ukkoni ammu?
Code: Select all
Dim AMMUS_ELOSSA(100) 'onko ammus elossa vai vapaa
Dim AMMUS_OBJ(100) 'sisältää ammuksen ukkoektin
FrameLimit 60
SCREEN 640, 480
AddText "Ladataan..."
DrawScreen
nappi = LoadObject("grafiikat/nappi.bmp", 1)
nappi_1 = LoadObject("grafiikat/nappi.bmp", 1)
ClearText
PositionObject nappi, -200, 200
PositionObject nappi_1, -200, 100
Repeat
Text 0,300, "X: " +MouseX()
Text 0,320, "Y: " +MouseY()
Locate 30,15
AddText "Aloita peli"
Locate 30,115
AddText "Free fight"
If MouseX() > 25 And MouseX() < 215 And MouseY() >5 And MouseY() < 75 Then
if MouseHit(1) Then
Goto Peli_alkaa
EndIf
EndIf
If MouseX() > 25 And MouseX() < 215 And MouseY() >105 And MouseY() < 175 Then
if MouseHit(1) Then
Goto Vapaa_taistelu
EndIf
EndIf
DrawScreen
Forever
Peli_alkaa :
ClearText
ShowObject nappi, OFF
ShowObject nappi_1, OFF
AddText "Metal War is something new. Something. What no one can explain."
AddText "1000 metal tank attack. I'am alone. What i do?"
DrawScreen
WaitKey //wait 5000
AddText "Correct. Try go some hide place."
WaitKey // wait 2000
AddText "I hideing 20minutes and then i saw U.S.A helicopter"
AddText "I try sway. It was really good they see me. Then one tank shoot and it collison"
AddText "Helicopter and another shoot me."
AddText ""
AddText "Paina mitä tahansa."
DrawScreen
WaitKey
ClearText
AddText "It was my dad story. This war continued two years. I'am 18 years old."
AddText ""
AddText "Paina mitä tahansa."
DrawScreen
WaitKey
//mahdollinen soundi
AddText "Ladataan hahmoja..."
DrawScreen
ukko = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)
pati=LoadObject("grafiikat\panos.bmp")
ShowObject pati,OFF
ClearText
Repeat
If KeyDown(cbkeyw) Then MoveObject ukko, 2
If KeyDown(cbkeys) Then MoveObject ukko, -2
If KeyDown(cbkeya) Then TurnObject ukko, 5
If KeyDown(cbkeyd) Then TurnObject ukko, -5
'Ammu-systeemi. Vain, jos ase on ladattu
If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then
Gosub LisääAmmus
EndIf
'päivitä aseen lataaminen
If reload>0 Then reload=reload-1
'Päivitä kaikki ammukset
GoSub PäivitäAmmukset
'tämä ennen muuta grafiikkaa (box)
DrawGame
DrawScreen
Until EscapeKey()
End
'-----------------------------------------------
LisääAmmus:
'ammutaan, eli luodaan uusi pati
'monistamalla ladattu pati ja asettamalla
'se samaan paikkaan kuin ukko.
'ensin tarkastetaan, onko paikoja vapaana
For i=1 To 100
If AMMUS_ELOSSA(i)=OFF Then
'vapaa paikka löytyi, luodaan pati
AMMUS_ELOSSA(i)=ON
AMMUS_OBJ(i)=CloneObject(pati)
'asetetaan pati samaan paikkaan
CloneObjectPosition AMMUS_OBJ(i),ukko
'käännetään pati samaan suuntaan
CloneObjectOrientation AMMUS_OBJ(i),ukko
reload=5 'aseen lataus
'enempää paikka-tarkistuksia ei tarvita,
'joten voimme paeta silmukasta
Exit
EndIf
Next i
Return 'palaa takaisin pääsilmukkaan
'-----------------------------------------------
PäivitäAmmukset:
'liikutetaan kaikkia ammuksia, ja katsotaan
'törmäävätkö ne oransseihin seiniin. Jos
'törmäävät, niin ne poistetaan ammuslistasta,
'ja paikka vapautuu uudelle ammukselle.
'käydään KAIKKI läpi
For i=1 To 100
If AMMUS_ELOSSA(i) Then
MoveObject AMMUS_OBJ(i),6
'tämä on inhottavan pitkä rivi-------------> -------------> -------------> -------------> ------------->
'voit kuitenkin pilkkoa sen mielessäsi
'OR:n erottamiin osiin...
If ObjectX(AMMUS_OBJ(i))<-180 Or ObjectX(AMMUS_OBJ(i))>180 Or ObjectY(AMMUS_OBJ(i))<-130 Or ObjectY(AMMUS_OBJ(i))>130 Then
'ammus ylittää rajan -> tuhoa se
DeleteObject AMMUS_OBJ(i)
'vapauta paikka tyhjäksi
AMMUS_ELOSSA(i)=OFF
EndIf
EndIf
Next i
Return 'palaa takaisin pääsilmukkaan
Vapaa_taistelu :
ClearText
ShowObject nappi, OFF
ShowObject nappi_1, OFF
AddText "Welcome free fight."
AddText "Here you can fight some your own war."
DrawScreen
WaitKey
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Kyllä se ampuu, se ei ammu jos olet sun rajaaman alueen ulkopuolella.
Tai sun piirtämä panos, on liian pieni
Tai painat väärää controlli. (Oikea on oikea control.)
Code: Select all
If ObjectX(AMMUS_OBJ(i))<-180 Or ObjectX(AMMUS_OBJ(i))>180 Or ObjectY(AMMUS_OBJ(i))<-130 Or ObjectY(AMMUS_OBJ(i))>130 Then
Tai painat väärää controlli. (Oikea on oikea control.)
Black city peleistä parhain
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Ja kannattaisi kyllä tehdä itse nuo systeemit, eikä vain copypasteta oppitunneista.(varsinkaan siitä huonommasta vaihtoehdosta)matti3 wrote:jaahas. :O
Miksei ukkoni ammu?Tuo on uusin peli ideani Metal war. Älkää välittäkö huonosta anklannista. Parannan sitä vielä.Code: Select all
Dim AMMUS_ELOSSA(100) 'onko ammus elossa vai vapaa Dim AMMUS_OBJ(100) 'sisältää ammuksen ukkoektin FrameLimit 60 SCREEN 640, 480 AddText "Ladataan..." DrawScreen nappi = LoadObject("grafiikat/nappi.bmp", 1) nappi_1 = LoadObject("grafiikat/nappi.bmp", 1) ClearText PositionObject nappi, -200, 200 PositionObject nappi_1, -200, 100 Repeat Text 0,300, "X: " +MouseX() Text 0,320, "Y: " +MouseY() Locate 30,15 AddText "Aloita peli" Locate 30,115 AddText "Free fight" If MouseX() > 25 And MouseX() < 215 And MouseY() >5 And MouseY() < 75 Then if MouseHit(1) Then Goto Peli_alkaa EndIf EndIf If MouseX() > 25 And MouseX() < 215 And MouseY() >105 And MouseY() < 175 Then if MouseHit(1) Then Goto Vapaa_taistelu EndIf EndIf DrawScreen Forever Peli_alkaa : ClearText ShowObject nappi, OFF ShowObject nappi_1, OFF AddText "Metal War is something new. Something. What no one can explain." AddText "1000 metal tank attack. I'am alone. What i do?" DrawScreen WaitKey //wait 5000 AddText "Correct. Try go some hide place." WaitKey // wait 2000 AddText "I hideing 20minutes and then i saw U.S.A helicopter" AddText "I try sway. It was really good they see me. Then one tank shoot and it collison" AddText "Helicopter and another shoot me." AddText "" AddText "Paina mitä tahansa." DrawScreen WaitKey ClearText AddText "It was my dad story. This war continued two years. I'am 18 years old." AddText "" AddText "Paina mitä tahansa." DrawScreen WaitKey //mahdollinen soundi AddText "Ladataan hahmoja..." DrawScreen ukko = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72) pati=LoadObject("grafiikat\panos.bmp") ShowObject pati,OFF ClearText Repeat If KeyDown(cbkeyw) Then MoveObject ukko, 2 If KeyDown(cbkeys) Then MoveObject ukko, -2 If KeyDown(cbkeya) Then TurnObject ukko, 5 If KeyDown(cbkeyd) Then TurnObject ukko, -5 'Ammu-systeemi. Vain, jos ase on ladattu If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then Gosub LisääAmmus EndIf 'päivitä aseen lataaminen If reload>0 Then reload=reload-1 'Päivitä kaikki ammukset GoSub PäivitäAmmukset 'tämä ennen muuta grafiikkaa (box) DrawGame DrawScreen Until EscapeKey() End '----------------------------------------------- LisääAmmus: 'ammutaan, eli luodaan uusi pati 'monistamalla ladattu pati ja asettamalla 'se samaan paikkaan kuin ukko. 'ensin tarkastetaan, onko paikoja vapaana For i=1 To 100 If AMMUS_ELOSSA(i)=OFF Then 'vapaa paikka löytyi, luodaan pati AMMUS_ELOSSA(i)=ON AMMUS_OBJ(i)=CloneObject(pati) 'asetetaan pati samaan paikkaan CloneObjectPosition AMMUS_OBJ(i),ukko 'käännetään pati samaan suuntaan CloneObjectOrientation AMMUS_OBJ(i),ukko reload=5 'aseen lataus 'enempää paikka-tarkistuksia ei tarvita, 'joten voimme paeta silmukasta Exit EndIf Next i Return 'palaa takaisin pääsilmukkaan '----------------------------------------------- PäivitäAmmukset: 'liikutetaan kaikkia ammuksia, ja katsotaan 'törmäävätkö ne oransseihin seiniin. Jos 'törmäävät, niin ne poistetaan ammuslistasta, 'ja paikka vapautuu uudelle ammukselle. 'käydään KAIKKI läpi For i=1 To 100 If AMMUS_ELOSSA(i) Then MoveObject AMMUS_OBJ(i),6 'tämä on inhottavan pitkä rivi-------------> -------------> -------------> -------------> -------------> 'voit kuitenkin pilkkoa sen mielessäsi 'OR:n erottamiin osiin... If ObjectX(AMMUS_OBJ(i))<-180 Or ObjectX(AMMUS_OBJ(i))>180 Or ObjectY(AMMUS_OBJ(i))<-130 Or ObjectY(AMMUS_OBJ(i))>130 Then 'ammus ylittää rajan -> tuhoa se DeleteObject AMMUS_OBJ(i) 'vapauta paikka tyhjäksi AMMUS_ELOSSA(i)=OFF EndIf EndIf Next i Return 'palaa takaisin pääsilmukkaan Vapaa_taistelu : ClearText ShowObject nappi, OFF ShowObject nappi_1, OFF AddText "Welcome free fight." AddText "Here you can fight some your own war." DrawScreen WaitKey
Grandi wrote:Sumpille piste. Jos nimimerkin m-kirjain muutetaan r:ksi, p-kirjain v:ksi ja 3 viimeistä kirjainta "vor":iksi, saadaan "survivor", eli suomeksi selviytyjä. Melkoinen yhteensattuma!
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Käytä tyyppejä... Paljon helpompaa ja on paljon asioita joita voit tehdä tyypeillä muttet taulukoilla(ainakaan kovin helposti). Kiitä ezbe:ä että opit, ehkä, tyypit: viewtopic.php?f=12&t=1618
Edit: Matti, kai tajusit että jos taulukkosi koko on tuossa 100 et voi ampua kuin 100 ammusta. Sinäänsä kätevä kutimäärän rajoitukseen ja niiden lisäämisen ReDim:llä, mutta vähän... vaarallista?
Edit: Matti, kai tajusit että jos taulukkosi koko on tuossa 100 et voi ampua kuin 100 ammusta. Sinäänsä kätevä kutimäärän rajoitukseen ja niiden lisäämisen ReDim:llä, mutta vähän... vaarallista?
Last edited by phons on Fri Jul 03, 2009 12:18 pm, edited 1 time in total.
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Semi-off: Tämän takia ei kannata laittaa Replace all: obj -> ukkomatti3 wrote:Code: Select all
'sisältää ammuksen ukkoektin
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Minulla on tällä hetkellä pelissä 3 erilaista asetta, joilla ammutaan eri näppäimistä. Haulikolla ampuessa hahmo ei kuitenkaan käänny vasemmalle, missä vika? Muilla toimii normaalisti.
EDIT: Ja koodihan on copypastetettu jostain oppaasta, en ole vain jaksanut/ehtinyt kirjoittaa omaa, hiottua, versiota tuosta.
Code: Select all
'Ammu-systeemi. Vain, jos ase on ladattu
If KeyDown(cbKeyRAlt) And reload=0 Then
PlaySound ääniAmmu2,200
luoti.AMMUS = New(AMMUS) 'luo uusi ammus
luoti\obj=CloneObject(pati2) 'tee klooni
'asetetaan pati samaan paikkaan
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko
'käännetään pati samaan suuntaan
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko
reload=45 'aseen lataus
EndIf
'päivitä aseen lataaminen
If reload>0 Then reload=reload-1
'Päivitä kaikki ammukset
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
' If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
'ammus ylittää rajan -> tuhoa se
' DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
'Delete luoti 'poista luoti kokonaan
' EndIf
Next luoti
'Ammu-systeemi. Vain, jos ase on ladattu
If KeyDown(cbKeyRq) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS) 'luo uusi ammus
luoti\obj=CloneObject(pati) 'tee klooni
'asetetaan pati samaan paikkaan
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko2
'käännetään pati samaan suuntaan
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko2
reload=5 'aseen lataus
EndIf
'päivitä aseen lataaminen
If reload>0 Then reload=reload-1
'Päivitä kaikki ammukset
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
' If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
'ammus ylittää rajan -> tuhoa se
' DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
'Delete luoti 'poista luoti kokonaan
' EndIf
Next luoti
EDIT: Ja koodihan on copypastetettu jostain oppaasta, en ole vain jaksanut/ehtinyt kirjoittaa omaa, hiottua, versiota tuosta.
"Baby," I said. "I'm a genius but nobody knows it but me."
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Miksei tämä nyt tykkää toimia. Tarkoitus olisi, että jos ukko menee tuohon pisteeseen tulee teksti, koska se on perillä, mutta ei tule. Tuo ei ymmärrä niinkuin lainkaan, mitä ajan takaa. Repeatin pääte on, mutta ei tullut koodiin mukaan:
Code: Select all
Repeat
If ObjectX(ukko) > 630 And ObjectY(ukko) > 0 Then
perilla=2
EndIf
If perilla=2 Then
ShowObject ukko,OFF
ShowObject Sotilas,OFF
ShowObject Sotilas_1,OFF
ShowObject Sotilas_2,OFF
ShowObject Sotilas_3,OFF
ShowObject Sotilas_4,OFF
ShowObject Sotilas_5,OFF
ShowObject Sotilas_6,OFF
ShowObject Sotilas_7,OFF
ShowObject Sotilas_8,OFF
ShowObject Sotilas_9,OFF
ShowObject Sotilas_10,OFF
ShowObject Sotilas_11,OFF
AddText "MOROOOO!!!"
DrawScreen
EndIf
If perilla=1 Then
MoveObject Sotilas, 2
MoveObject Sotilas_1, 2
MoveObject Sotilas_2, 2
MoveObject Sotilas_3, 2
MoveObject Sotilas_4, 2
MoveObject Sotilas_5, 2
MoveObject Sotilas_6, 2
MoveObject Sotilas_7, 2
MoveObject Sotilas_8, 2
MoveObject Sotilas_9, 2
MoveObject Sotilas_10, 2
MoveObject Sotilas_11, 2
MoveObject Boss, 3
EndIf
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Hei taas kaikille.
Onko CB:llä mitään keinoa tarkistaa ajetaanko jotain ohjelmaa parhaillaan? Esimerkiksi ohjelma tekisi jotain, jos se havaitsisi Skypen olevan käynnissä.
Onko CB:llä mitään keinoa tarkistaa ajetaanko jotain ohjelmaa parhaillaan? Esimerkiksi ohjelma tekisi jotain, jos se havaitsisi Skypen olevan käynnissä.
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Noniin, jotain olen ilmeisesti oppaista missannut, kun saa musiikkia soimaan ikuisesti. Joku viitsisi muistuttaa, miten se tehtiin? : )
"Baby," I said. "I'm a genius but nobody knows it but me."
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Code: Select all
musa = PlaySound("media/SKBattle2.mp3")
Repeat
If SoundPlaying(musa) = False
musa = PlaySound("media/SKBattle2.mp3")
Endif
Forever
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Hene koeta vaihtaa ampumis näppäintä tai tee aseen vaihto select:illä.
Aseen vaihto on helpointa tehdä(omasta mielestäni) select:illä, mutta jos tuo sinun: 'ampuu kolmesta näppäimestä kolmenlaisia kuteja'
kuuluu pelisi ideaan niin älä sitten muuta sitä. Toki saat muutta, muttei ole pakko.
Tässä pieni oppitunti 18:sta päälle tehty esimerkki aseen vaihdosta select:illä.
Aseen vaihto on helpointa tehdä(omasta mielestäni) select:illä, mutta jos tuo sinun: 'ampuu kolmesta näppäimestä kolmenlaisia kuteja'
kuuluu pelisi ideaan niin älä sitten muuta sitä. Toki saat muutta, muttei ole pakko.
Tässä pieni oppitunti 18:sta päälle tehty esimerkki aseen vaihdosta select:illä.
Code: Select all
Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
Field obj'yksi kenttä nimeltään 'obj'
Field nopeus 'kenttä luodin nopeudelle
End Type
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
ukko=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"
AddText "1 pistooli"
AddText "2 konekivääri"
ase=1
Repeat
'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
If LeftKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey() Then TurnObject ukko,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko,2
If DownKey() Then MoveObject ukko,-2
If KeyHit(2) Then ase=1 'jos painetaan ykköstä ammutaan pislalla
If KeyHit(3) Then ase=2 'jos painetaan kakkosta ammutaan konarilla
'jos painetaan oikeaa controllia ja reload on 0
If KeyDown(157) And reload=0 Then
Select ase
Case 1' pistooli
luoti.AMMUS = New(AMMUS)'luodaan uusi pati
luoti\obj=CloneObject(pati)'tehään klooni
luoti\nopeus=6 'laitetaan luodin nopeudeksi 6
'asetetaan pati samaan paikkaan
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko
'käännetään pati samaan suuntaan
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko
reload=14' lataus aika
Case 2' konekivääri
luoti.AMMUS = New(AMMUS)'luodaan uusi pati
luoti\obj=CloneObject(pati)'tehään klooni
luoti\nopeus=6 'laitetaan luodin nopeudeksi nyt myös 6
'asetetaan pati samaan paikkaan
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko
'käännetään pati samaan suuntaan
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko
reload=4' lataus aika on nyt pienempi ja kuteja tulee nopeammin
EndSelect
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,luoti\nopeus' liikutetaan luotia
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
'ammus ylittää rajan -> tuhoa se
DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
Delete luoti 'poista luoti kokonaan
EndIf
Next luoti
'tämä ennen muuta grafiikkaa (box)
DrawGame
'piirrä "kenttä"
Color cbOrange
Box 20,20,360,260,OFF
DrawScreen
Until EscapeKey()
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Kiitokset edellisistä vastauksista
Onko mitenkään mahdollista tehdä peliin "koodeja" niin, että esim kirjoittamalla "Auto" saa pelikentälle auton? Eli voiko CB:lle luoda käskyjä, jotka pannaan toimeen kun kirjoitettu yksi kokonainen sana?
Onko mitenkään mahdollista tehdä peliin "koodeja" niin, että esim kirjoittamalla "Auto" saa pelikentälle auton? Eli voiko CB:lle luoda käskyjä, jotka pannaan toimeen kun kirjoitettu yksi kokonainen sana?
"Baby," I said. "I'm a genius but nobody knows it but me."
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Purkkainen, mutta toimiva tapa:Hene wrote:Kiitokset edellisistä vastauksista
Onko mitenkään mahdollista tehdä peliin "koodeja" niin, että esim kirjoittamalla "Auto" saa pelikentälle auton? Eli voiko CB:lle luoda käskyjä, jotka pannaan toimeen kun kirjoitettu yksi kokonainen sana?
Code: Select all
Repeat
If KeyHit(cbkeya) = True And koodi = False Then koodi = 1
If KeyHit(cbkeyu) = True And koodi = 1 Then koodi = 2
If KeyHit(cbkeyt) = True And koodi = 2 then koodi + 1
If KeyHit(cbkeyo) = True And koodi = 3 Then koodi = 2+2
If koodi = 4 Then saa_pelikentalle_auton()
Forever
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Hene wrote:Kiitokset edellisistä vastauksista
Onko mitenkään mahdollista tehdä peliin "koodeja" niin, että esim kirjoittamalla "Auto" saa pelikentälle auton? Eli voiko CB:lle luoda käskyjä, jotka pannaan toimeen kun kirjoitettu yksi kokonainen sana?
Code: Select all
Dim code As String
Repeat
val = GetKey() ' Luetaan GetKey() muuttujaan
If val <> 0 Then ' Jos näppäintä on painettu
code = code + Chr(val) ' Lisätää kirjain
keyPressed = Timer() ' Aloitetaan ajastin
EndIf
If timer() - keyPressed > 4000 Then code = "" ' Nollataan merkkijono jos näppäimiä ei ole painettu
If code = "end" Then End ' Jos on kirjoitettu end niin lopetetaan ohjelma
DrawScreen
Forever
Hengität nyt manuaalisesti.
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Niin osaako joku auttaa?
Miksei tämä nyt tykkää toimia. Tarkoitus olisi, että jos ukko menee tuohon pisteeseen tulee teksti, koska se on perillä, mutta ei tule. Tuo ei ymmärrä niinkuin lainkaan, mitä ajan takaa. Repeatin pääte on, mutta ei tullut koodiin mukaan:
Miksei tämä nyt tykkää toimia. Tarkoitus olisi, että jos ukko menee tuohon pisteeseen tulee teksti, koska se on perillä, mutta ei tule. Tuo ei ymmärrä niinkuin lainkaan, mitä ajan takaa. Repeatin pääte on, mutta ei tullut koodiin mukaan:
Code: Select all
Repeat
If ObjectX(ukko) > 630 And ObjectY(ukko) > 0 Then
perilla=2
EndIf
If perilla=2 Then
ShowObject ukko,OFF
ShowObject Sotilas,OFF
ShowObject Sotilas_1,OFF
ShowObject Sotilas_2,OFF
ShowObject Sotilas_3,OFF
ShowObject Sotilas_4,OFF
ShowObject Sotilas_5,OFF
ShowObject Sotilas_6,OFF
ShowObject Sotilas_7,OFF
ShowObject Sotilas_8,OFF
ShowObject Sotilas_9,OFF
ShowObject Sotilas_10,OFF
ShowObject Sotilas_11,OFF
AddText "MOROOOO!!!"
DrawScreen
EndIf
If perilla=1 Then
MoveObject Sotilas, 2
MoveObject Sotilas_1, 2
MoveObject Sotilas_2, 2
MoveObject Sotilas_3, 2
MoveObject Sotilas_4, 2
MoveObject Sotilas_5, 2
MoveObject Sotilas_6, 2
MoveObject Sotilas_7, 2
MoveObject Sotilas_8, 2
MoveObject Sotilas_9, 2
MoveObject Sotilas_10, 2
MoveObject Sotilas_11, 2
MoveObject Boss, 3
EndIf
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Code: Select all
Repeat
If ObjectX(ukko) > 630 And ObjectY(ukko) > 0 Then
perilla=2
EndIf
If perilla=2 Then
ShowObject ukko,OFF
ShowObject Sotilas,OFF
ShowObject Sotilas_1,OFF
ShowObject Sotilas_2,OFF
ShowObject Sotilas_3,OFF
ShowObject Sotilas_4,OFF
ShowObject Sotilas_5,OFF
ShowObject Sotilas_6,OFF
ShowObject Sotilas_7,OFF
ShowObject Sotilas_8,OFF
ShowObject Sotilas_9,OFF
ShowObject Sotilas_10,OFF
ShowObject Sotilas_11,OFF
AddText "MOROOOO!!!"
DrawScreen
EndIf
If perilla=1 Then
MoveObject Sotilas, 2
MoveObject Sotilas_1, 2
MoveObject Sotilas_2, 2
MoveObject Sotilas_3, 2
MoveObject Sotilas_4, 2
MoveObject Sotilas_5, 2
MoveObject Sotilas_6, 2
MoveObject Sotilas_7, 2
MoveObject Sotilas_8, 2
MoveObject Sotilas_9, 2
MoveObject Sotilas_10, 2
MoveObject Sotilas_11, 2
MoveObject Boss, 3
Erehtyminen on inhimillistä, älä välitä.
We see the lines in chalk
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
jesperx96 sanoikin jo vastauksen, mutta haluan sanoa koodista erään toisen seikan. Eikö sinusta 11 sotilaan liikuttaminen tuolla tavoin ole hieman huono ja työläs idea? etsippäs manuaalista, wanha - hyvä, taulukko opas/esimerkki, jossa 5-100 laatikkoa pompii näytöllä.
EDIT:
Löytypäs. Dim komennon esimerkkissä on siis tuo laatikko jutska.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Tein 11 objectia, koska jokaisella sotilaalla on oma persoona.
Ja anteeksi, mutta kuvat kyllä ladataan. :O
Ja anteeksi, mutta kuvat kyllä ladataan. :O
Code: Select all
ukko = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)
Sotilas = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)//ilkeä
Sotilas_1 = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)//persoonallinen
Sotilas_2 = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)//kaveri
Sotilas_3 = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)//peloton
Sotilas_4 = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)//Vitsailija
Sotilas_5 = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)//Pelkuri
Sotilas_6 = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)//ystävällinen
Sotilas_7 = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)//Riemukas
Sotilas_8 = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)//Peloton
Sotilas_9 = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)//Herkkä
Sotilas_10 = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)//Epäilyttävä
Sotilas_11 = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)//Hullu
boss = LoadObject("grafiikat/hahmo_1.bmp",72)
pati=LoadObject("grafiikat\panos.bmp")
ShowObject pati,OFF
PositionObject ukko, 0,0
PositionObject boss, 100,0
PositionObject Sotilas, 0,50
PositionObject Sotilas_1, 0,100
PositionObject Sotilas_2, 0,150
PositionObject Sotilas_3, 0,-50
PositionObject Sotilas_4, 0,-100
PositionObject Sotilas_5, 0,-150
PositionObject Sotilas_6, -50,50
PositionObject Sotilas_7, -50,100
PositionObject Sotilas_8, -50,150
PositionObject Sotilas_9, -50,-50
PositionObject Sotilas_10, -50,-100
PositionObject Sotilas_11, -50,-150
TurnObject boss, 180
ClearText
AddText "Henri: Minun tehtäväni on kouluttaa teidät märkäkorvat"
AddText "taistelemaan."
DrawScreen
Wait 5000
ClearText
AddText "Henri: Ensimmäisenä tehtävä käsken teidät juoksemaan ampuma radalle!"
DrawScreen
perilla=1
Wait 5000
TurnObject boss, 180
ClearText
Repeat
If ObjectX(ukko) > 630 And ObjectY(ukko) > 0 Then
perilla=2
EndIf
If perilla=2 Then
ShowObject ukko,OFF
ShowObject Sotilas,OFF
ShowObject Sotilas_1,OFF
ShowObject Sotilas_2,OFF
ShowObject Sotilas_3,OFF
ShowObject Sotilas_4,OFF
ShowObject Sotilas_5,OFF
ShowObject Sotilas_6,OFF
ShowObject Sotilas_7,OFF
ShowObject Sotilas_8,OFF
ShowObject Sotilas_9,OFF
ShowObject Sotilas_10,OFF
ShowObject Sotilas_11,OFF
AddText "MOROOOO!!!"
DrawScreen
EndIf
If perilla=1 Then
MoveObject Sotilas, 2
MoveObject Sotilas_1, 2
MoveObject Sotilas_2, 2
MoveObject Sotilas_3, 2
MoveObject Sotilas_4, 2
MoveObject Sotilas_5, 2
MoveObject Sotilas_6, 2
MoveObject Sotilas_7, 2
MoveObject Sotilas_8, 2
MoveObject Sotilas_9, 2
MoveObject Sotilas_10, 2
MoveObject Sotilas_11, 2
MoveObject Boss, 3
EndIf
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Ja tämä vaikuttaa kuinka? Kuitenkin helpompaa hoitaa tämäkin taulukoilla.matti3 wrote:Tein 11 objectia, koska jokaisella sotilaalla on oma persoona.
Hengität nyt manuaalisesti.