Tyhmät kysymykset (II/2009)
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Seuraava kysymys. Järjen mukaan jos ketään ei nyt avaa peliä niin he saavat räpelöityä tietoja niin paljon kuin haluavat, joten miten saan setup exen, että se asentaa nuo tiedostot jonnekkin tiettyyn polkuun. :OO
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
tahdot siis asennus ohjelman pelillesi/ohjelmallesi?
tuolta löytyy pari:http://www.coolbasic.com/res_tools.php?lang=fi
tuolta löytyy pari:http://www.coolbasic.com/res_tools.php?lang=fi
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Bajaxoo.
Oletko avannut pelin tätä runnaus kertaa ennen? Nimittäin kuulostaa siltä, että olet unohtanut sulkea pelin ja yrität avata sitä kahta kertaa päällekkäin.
Oletko avannut pelin tätä runnaus kertaa ennen? Nimittäin kuulostaa siltä, että olet unohtanut sulkea pelin ja yrität avata sitä kahta kertaa päällekkäin.
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Käytössäsi on luultavasti Vista, suorita CB järjestelmänvalvojana.Bajaxooo wrote:Onko tos CB editoris joku bugi, ku aina runnates et edellinen ajo käynnissä. Ei auta vaikka oon asentanu 3 kertaa uudelleen.
-
- Member
- Posts: 54
- Joined: Fri Apr 03, 2009 8:12 pm
- Location: Loviisa
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Ominaisuudet, yhteensopivuus, suorita järjestelmänvalvojana.
Osallistu suuren tilastoon -> viewtopic.php?f=13&t=1756
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
En saa CloneObjectPositionia toimimaan tällasessa tasohyppelypelissä.
Eli nyt olisi niinku erikseen tyyppi ja ase. Se ase tulee aina hieman jälessä joka suuntaan ja hypätessä jää aika paljonkin jälkeen. Tuossa kuvaa: http://servut.us/nizpu/random/ongelma.PNG (sisältää 2 kuvaa, liikkuessa ja hypätessä.) Ilman liikkumista ase on oikeassa paikassa, eli keskellä tyyppiä.
Koodia on oikeastaan varmaan turha edes laittaa, käytän tuossa vain CloneObjectPositionia ja CloneObjectOrientationia.
EDIT: Kiitoksia Veskulle! Toimii.
Eli nyt olisi niinku erikseen tyyppi ja ase. Se ase tulee aina hieman jälessä joka suuntaan ja hypätessä jää aika paljonkin jälkeen. Tuossa kuvaa: http://servut.us/nizpu/random/ongelma.PNG (sisältää 2 kuvaa, liikkuessa ja hypätessä.) Ilman liikkumista ase on oikeassa paikassa, eli keskellä tyyppiä.
Koodia on oikeastaan varmaan turha edes laittaa, käytän tuossa vain CloneObjectPositionia ja CloneObjectOrientationia.
EDIT: Kiitoksia Veskulle! Toimii.
Last edited by Bambi on Wed Jul 01, 2009 11:57 am, edited 1 time in total.
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Muista kloonata aseen sijainti vasta sen jälkeen kun olet liikuttanut tyyppiä. Paras paikka sille olisi varmaankin juuri ennen DrawScreeniä (tai DrawGamea jos käytät sitä myös) niin ei tulisi vahingossa lisättyä tyypin liikuttelua aseen sijainnin kopsaamisen jälkeen =)Bambi wrote:En saa CloneObjectPositionia toimimaan tällasessa tasohyppelypelissä.
Eli nyt olisi niinku erikseen tyyppi ja ase. Se ase tulee aina hieman jälessä joka suuntaan ja hypätessä jää aika paljonkin jälkeen. Tuossa kuvaa: http://servut.us/nizpu/random/ongelma.PNG (sisältää 2 kuvaa, liikkuessa ja hypätessä.) Ilman liikkumista ase on oikeassa paikassa, eli keskellä tyyppiä.
Koodia on oikeastaan varmaan turha edes laittaa, käytän tuossa vain CloneObjectPositionia ja CloneObjectOrientationia.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Okei, tää on outoa. Tsekkaa:
Virheilmoitus sanoo "Data\GFX\Tileset.bmp"
Tulee virheilmoitus, joka sanoo ettei voi ladata kuvaa polussa "Data\GFX\Tileset.bmp¬˥#SND1¬˩"
WTF?
Koodissa käytetään sekä muistipalaa, että muutamaa taulukkoa, ja yhteen taulukoista on tallennettu tuo "#SND1", mutta miksi helvetissä se tuohon jostakin pomppaa? Muistipalasta taas luetaan se polku, eli Path$ tulee muistipalasta merkki kerrallaan luettuna. Muistipalan yli en ole lukenut, siitä olen varma, ja kuten tuo ensimmäinen koodinpätkä osoittaa, se polku kyllä ladataan ihan oikein.
Meneekö CoolBasic jotenkin sekaisin pointtereissaan, kun käytössä on sekä muistipaloja että tekstimuotoisia taulukoita?
Apuja?
Code: Select all
Makeerror "Data\"+Path$
Code: Select all
Img = LoadImage("Data\"+Path$)
WTF?
Koodissa käytetään sekä muistipalaa, että muutamaa taulukkoa, ja yhteen taulukoista on tallennettu tuo "#SND1", mutta miksi helvetissä se tuohon jostakin pomppaa? Muistipalasta taas luetaan se polku, eli Path$ tulee muistipalasta merkki kerrallaan luettuna. Muistipalan yli en ole lukenut, siitä olen varma, ja kuten tuo ensimmäinen koodinpätkä osoittaa, se polku kyllä ladataan ihan oikein.
Meneekö CoolBasic jotenkin sekaisin pointtereissaan, kun käytössä on sekä muistipaloja että tekstimuotoisia taulukoita?
Apuja?
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
:ORuuttu wrote:Okei, tää on outoa. Tsekkaa:
Virheilmoitus sanoo "Data\GFX\Tileset.bmp"Code: Select all
Makeerror "Data\"+Path$
Tulee virheilmoitus, joka sanoo ettei voi ladata kuvaa polussa "Data\GFX\Tileset.bmp¬˥#SND1¬˩"Code: Select all
Img = LoadImage("Data\"+Path$)
WTF?
Koodissa käytetään sekä muistipalaa, että muutamaa taulukkoa, ja yhteen taulukoista on tallennettu tuo "#SND1", mutta miksi helvetissä se tuohon jostakin pomppaa? Muistipalasta taas luetaan se polku, eli Path$ tulee muistipalasta merkki kerrallaan luettuna. Muistipalan yli en ole lukenut, siitä olen varma, ja kuten tuo ensimmäinen koodinpätkä osoittaa, se polku kyllä ladataan ihan oikein.
Meneekö CoolBasic jotenkin sekaisin pointtereissaan, kun käytössä on sekä muistipaloja että tekstimuotoisia taulukoita?
Apuja?
Joku kusee nyt kyllä pahasti... Määrittelitkö muistipalan ennen vai jälkeen taulukkoa? Kokeile määritellä se taulukon jälkeen? Täähän saattaa olla taas yks Järjetön CoolBasic-bugi (tm)
EDIT:
hetko: Mitkä ASCII/UNICODE-koodit ovat ¬˩? se on varmaan joku rajoittava numero siinä?
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Ääh, ongelma vaihtoi paikkaa, ja, no...
Pistän tähän koko höskän.
Purkkaa löytyy vaikka muille jakaa. Tuosta olisi tarkoitus tulla jonkinlainen SkriptiEngine -häkkyrä - ensin luetaan tekstitiedosto läpi ja muutetaan se yksinkertaisenpaan muotoon (Drawimage IMG, 1,1 >> muuttuu muotoon >> 10,1,1,1, jossa 10 tarkoittaa kuvan piirtämistä, 1 viittaa median numeroon (kuva IMG on tallennettu taulukkoon numerolla 1), ja sitten tulee kuvan sijainti, x ja y.), jonka jälkeen skriptiä voidaan suorittaa lukemalla suoraan muistipalasta ohjeet, mitä pitää tehdä.
Joku kumma on pielessä, kun muuttujien paikalle ilmestyy mystisesti taulukoihin tallennettuja merkintöjä ja muuta potaskaa.
Koodin ajamiseen tarvitset myös ajettavan skriptitiedoston (Data\SCRIPT\Level1.txt):
Pähkinä, ole hyvä!
Pistän tähän koko höskän.
Code: Select all
Global TXT As String
Global TMP As String
// Listataan, mitä mikäkin merkintä muistipalassa tarkoittaa, eli mitä pitää tehdä.
Const _Null = 0 'ei mitään
Const _LoadImage = 1
Const _LoadMap = 2
Const _LoadSound = 3
Const _Repeat = 4
Const _Forever = 5
Const _UpdateGame = 6
Dim VAR(99) As String // taulukkoon varataan skriptitiedostosta löytyvien muuttujien nimet, jotta muistetaan, että se #SOUND1 on aina se sama #SOUND1.
Dim VAL(99) // taulukkoon varataan skriptitiedostosta löytyvien muuttujien arvot, esim. skriptin 2. muuttuja on arvoltaan xxx
Dim Loops(10) As Short // Tämän avulla merkitään, mistä kohtaa looppi alkaa, jotta osataan hypätä oikeisiin kohtiin FOREVER -komennon kohdalla. Purukumia.
SCR = MakeMEMBlock(5555)
SCRIPT$ = "Data\Script\Level1.txt"
POS = 1
F = OpenToRead(SCRIPT$) // Vaihe 1: Luetaan skriptitiedosto ja muutetaan komennot simppeleiksi numeroiksi, jotka tallennetaan muistipalaan.
Repeat
TXT = ReadLine(F)
TXT = Trim(TXT)
If Lower(Left(TXT,4)) = "def " Then
CURVAR + 1
VAR(CURVAR) = GetWord(TXT,2)
ElseIf Lower(GetWord(TXT,1,"(")) = "l"+"oadimage" Then
For Z = 1 To CURVAR
If GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,",") = VAR(Z) Then
PokeByte SCR,POS,_LoadImage : Pos + 1 // Ladataan kuva...
PokeByte SCR,POS,Z : Pos + 1 // ...Muuttujaan Z
PokeByte SCR,POS,Len(GetWord(GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,")"),2,",")) : Pos + 1 // Seuraa kuvan polku, siihen kuuluu X merkkiä
For X = 1 To Len(GetWord(GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,")"),2,","))
PokeByte SCR,POS,Asc(Mid(GetWord(GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,")"),2,","),X,1)) : Pos + 1 // Yksi merkki polusta
Next X
PokeByte SCR,POS,_Null : Pos + 1
End If
Next Z
ElseIf Lower(GetWord(TXT,1,"(")) = "l"+"oadmap" Then
For Z = 1 To CURVAR
If GetWord(GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,")"),2,",") = VAR(Z) Then
PokeByte SCR,POS,_LoadMap : Pos + 1 // Ladataan kartta...
PokeByte SCR,POS,Z : Pos + 1 // ...Muuttujaan Z
PokeByte SCR,POS,Len(GetWord(GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,")"),1,",")) : Pos + 1 // Seuraa tilesetin polku, siihen kuuluu X merkkiä
For X = 1 To Len(GetWord(GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,")"),1,","))
PokeByte SCR,POS,Asc(Mid(GetWord(GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,")"),1,","),X,1)) : Pos + 1 // Yksi merkki polusta
Next X
PokeByte SCR,POS,_Null : Pos + 1
End If
Next Z
ElseIf Lower(GetWord(TXT,1,"(")) = "l"+"oadsound" Then
For Z = 1 To CURVAR
If GetWord(GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,")"),2,",") = VAR(Z) Then
PokeByte SCR,POS,_LoadSound : Pos + 1 // Ladataan ääni...
PokeByte SCR,POS,Z : Pos + 1 // ...Muuttujaan Z
PokeByte SCR,POS,Len(GetWord(GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,")"),2,",")) : Pos + 1 // Seuraa äänen polku, siihen kuuluu X merkkiä
For X = 1 To Len(GetWord(GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,")"),2,","))
PokeByte SCR,POS,Asc(Mid(GetWord(GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,")"),2,","),X,1)) : Pos + 1 // Yksi merkki polusta
Next X
PokeByte SCR,POS,_Null : Pos + 1
End If
Next Z
ElseIf Lower(GetWord(TXT,1,"(")) = "r"+"epeat" Then
PokeByte SCR,POS,_Repeat : Pos + 1 // Alkaa looppi...
PokeByte SCR,POS,GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,")") : Pos + 1 // Ja loopin tunnistenumero on...
CURLOOP + 1
Loops(CURLOOP) = POS
ElseIf Lower(GetWord(TXT,1,"(")) = "f"+"orever" Then
PokeByte SCR,POS,_Forever : Pos + 1 // Loppuu looppi...
PokeByte SCR,POS, Loops(Int(GetWord(GetWord(TXT,2,"("),1,")"))): Pos + 1 // Ja looppi alkaa uudelleen muistipaikasta numero...
ElseIf Lower(GetWord(TXT,1,"(")) = "u"+"pdategame" Then
PokeByte SCR,POS,_UpdateGame : Pos + 1 // Loppuu looppi...
End If
Until EOF(F)
CloseFile F
Repeat
Gosub RunScript
DrawScreen
Forever
RunScript: // Vaihe 2: Luetaan muistipalaa, ja toimitaan siitä löytyvien ohjeiden mukaisesti
Repeat
SP + 1
Select PeekByte(SCR,SP)
Case 1 // LoadImage
SP + 1
Tmp1 = PeekByte(SCR,SP) // Kuva ladataan muuttujaan, joka löytyy sijainnista tmp1
SP + 1
Path$ = ""
Tmp2 = PeekByte(SCR,SP) // Kuvan polkuun kuuluu tmp2 merkkiä
For I = 1 To Tmp2 // Luetaan polku
SP + 1
Path$ = Path$ + Chr(PeekByte(SCR,SP))
Next I
VAL(Tmp1) = LoadImage("Data\"+Path$) // Ladataan kuva
Case 2 // LoadMap
SP + 1
Tmp1 = PeekByte(SCR,SP) // Kartalle ladataan tilesetti, joka löytyy muuttujasta Tmp1
SP + 1
Path$ = ""
Tmp2 = PeekByte(SCR,SP) // Kartta ladataan polusta, johon kuuluu tmp2 merkkiä
For I = 1 To Tmp2 // Ladataan polku
SP + 1
Path$ = Path$ + Chr(PeekByte(SCR,SP))
Next I
Map = LoadMap("Data\"+Path$,VAL(Tmp1)) // Ladataan kartta polusta ja tilesetistä
Case 3 // LoadSound
Case 4 // Repeat
Case 5 // Forever
Case 6 // UpdateGame
End Select
Until SP = POS
Return
Joku kumma on pielessä, kun muuttujien paikalle ilmestyy mystisesti taulukoihin tallennettuja merkintöjä ja muuta potaskaa.
Koodin ajamiseen tarvitset myös ajettavan skriptitiedoston (Data\SCRIPT\Level1.txt):
Code: Select all
Def #Tileset
Def #SND1
LoadImage(#Tileset,GFX\Tileset.bmp)
LoadMap(LVL\test.til,#Tileset)
LoadSound(SND\Whip.wav,#SND1)
REPEAT(1)
Wait=200
PlaySound(#SND1)
UpdateGame()
FOREVER(1)
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Kysymys.
Miten voin tehdä uuden tiedoston ja päättää mitä siihen tallennetaan. Esimerkiksi save ominaisuutena. Jos joku painaa nappia "Tallenna" niin tulee ikkuna jossa on vaikka kolme paikkaa. Nyt hän klikkaa ykköistä ja eteen tulee tekstin kirjoitusta. Siihen voi kirjoittaa vaikka nimeksi joulupukki.
Joulupukki nimi tallennetaan muuttujaan Tallennus_nimi ja se tallennetaan tiedostoon tallennusnimet.td
Nyt tämä joulupukki tallentuu pelikansioon nimellä joulupukki_1.wl
Nyt kyseinen henkilö painaa lataa nappia. Eteen tulee kolme slotti paikkaa tässä kohtaa otetaan käyttöön tallennusnimet.td ja katsotaan sieltä tallennus nimi ja katsotaan, että se on tallennettu ensimmäiseen slottiin eli laitetaan se ensimmäiseen lataa mahdollisuudeksi.
Nyt jos käviä valitsee tämän ensimmäisen katsotaan tallennusnimet.td:stä nimi ja slotti ja tallennetaan ne muuttujiin. Etistään sellainen tiedosto. Jos ei löydy ilmoitetaan, että on "saattanut manuaalisesti poistaa tallennus tiedoston."
Jos kuitenkin kaikki osuu nappiin etsitään sieltä joulupukki_1.wl tietyt muuttujat (jotka sinne tallennuksessa tallennettiin) ja tadaa. Pelissä on kaikki tarvitsemasi jutut jotka tallensit. Eli tilanne olisi tälläinen.
Eli selitin nyt millaisen tallenus enginen haluaisin, koska en osaa toteuttaa sitä. Ongelmia on mm. Miten voin tehdä uuden tiedoston johon tallennetaan jotain asioita joita haluan tallentaa.
Miten voin tehdä uuden tiedoston ja päättää mitä siihen tallennetaan. Esimerkiksi save ominaisuutena. Jos joku painaa nappia "Tallenna" niin tulee ikkuna jossa on vaikka kolme paikkaa. Nyt hän klikkaa ykköistä ja eteen tulee tekstin kirjoitusta. Siihen voi kirjoittaa vaikka nimeksi joulupukki.
Joulupukki nimi tallennetaan muuttujaan Tallennus_nimi ja se tallennetaan tiedostoon tallennusnimet.td
Nyt tämä joulupukki tallentuu pelikansioon nimellä joulupukki_1.wl
Nyt kyseinen henkilö painaa lataa nappia. Eteen tulee kolme slotti paikkaa tässä kohtaa otetaan käyttöön tallennusnimet.td ja katsotaan sieltä tallennus nimi ja katsotaan, että se on tallennettu ensimmäiseen slottiin eli laitetaan se ensimmäiseen lataa mahdollisuudeksi.
Nyt jos käviä valitsee tämän ensimmäisen katsotaan tallennusnimet.td:stä nimi ja slotti ja tallennetaan ne muuttujiin. Etistään sellainen tiedosto. Jos ei löydy ilmoitetaan, että on "saattanut manuaalisesti poistaa tallennus tiedoston."
Jos kuitenkin kaikki osuu nappiin etsitään sieltä joulupukki_1.wl tietyt muuttujat (jotka sinne tallennuksessa tallennettiin) ja tadaa. Pelissä on kaikki tarvitsemasi jutut jotka tallensit. Eli tilanne olisi tälläinen.
Code: Select all
Uusi peli :
//tässä on uuden pelin muuttuja talletukset
Lataa_peli :
//tässä on ne kolme vaihtoehtoa.
Ladataan_pelia :
//tässä taasen on jo tiedossa kaikki ja alustetaan muuttujat entisiin lukemiinsa. :)
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
OpenToWrite() luo tiedoston jos sitä ei ole olemassa.matti3 wrote:Eli selitin nyt millaisen tallenus enginen haluaisin, koska en osaa toteuttaa sitä. Ongelmia on mm. Miten voin tehdä uuden tiedoston johon tallennetaan jotain asioita joita haluan tallentaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
No miten sitten voin kirjoittaa siihen tiedostoon tietoa? :O
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Lueppa manuaalista OpenToWriten esimerkki.matti3 wrote:No miten sitten voin kirjoittaa siihen tiedostoon tietoa? :O
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
No juu, mutta tuli ongelma. Tämä koodi ei ymmärrä miten ladataan tieto.
Eli tässä on se kun ladataan peli ja sitten se, että se alkaa etsimään hakukriteereillä tietoa.
Tässä on pelin tallennus.
Ongelma:
Peli jää jumiin lataus vaiheessa. Tallennus onnistuu, mutta ei lataus. :O
Eli tässä on se kun ladataan peli ja sitten se, että se alkaa etsimään hakukriteereillä tietoa.
Code: Select all
Ladataan_peli :
Include "data/tallennus_nimet.td"
AddText "(1)" +slot_1
DrawScreen
Repeat
If KeyHit(cbkey1) Then
ClearKeys
ClearText
slot_j=1
Goto Lataa_peli
EndIf
Until KeyHit(cbkeyreturn)
End
Lataa_peli :
ff = OpenToRead("save/"+slot+"_"+slot_j +".bm")
ReadLine ff
CloseFile ff
Tässä on pelin tallennus.
Code: Select all
Tallennetaan_peli :
CloseInput
Repeat
slot=1
Locate 0,20 : nimi$ = Input ("Mikä laitetaan talletuksen nimeksi? ") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja
If KeyHit(cbkeyreturn) Then
r = OpenToWrite("data/tallennus_nimet.td")
WriteLine r,"Slot_1=" +nimi
CloseFile r
Locate 0,40: AddText "Talletus tallennettiin nimellä "+nimi
EndIf
If KeyHit(cbkeyreturn) Then Locate 0,60: AddText "Tallennus suoritettiin."
If KeyHit(cbkeyreturn) Then Locate 0,80: AddText "Jatka painamalla o nappulasta."
DrawScreen()
Until KeyHit(cbkeyspace)
If KeyHit(cbkeyo) Then Goto Tallenna_peli
Tallenna_peli :
f = OpenToWrite("save/"+nimi +"_" +slot +".bm")
WriteLine f,"Rahat=" +Rahat
WriteLine f,"kauppa$=" +kauppa
WriteLine f,"kauppa_taso="kauppa_taso
CloseFile f
Goto Aloita_peli
Peli jää jumiin lataus vaiheessa. Tallennus onnistuu, mutta ei lataus. :O
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
öö... Muuta Lataa_peli-aliohjelma seuraavaksi: Include "save/"+slot+"_"+slot_j +".bm"matti3 wrote:No juu, mutta tuli ongelma. Tämä koodi ei ymmärrä miten ladataan tieto.
Eli tässä on se kun ladataan peli ja sitten se, että se alkaa etsimään hakukriteereillä tietoa.Code: Select all
Ladataan_peli : Include "data/tallennus_nimet.td" AddText "(1)" +slot_1 DrawScreen Repeat If KeyHit(cbkey1) Then ClearKeys ClearText slot_j=1 Goto Lataa_peli EndIf Until KeyHit(cbkeyreturn) End Lataa_peli : ff = OpenToRead("save/"+slot+"_"+slot_j +".bm") ReadLine ff CloseFile ff
Tässä on pelin tallennus.
Ongelma:Code: Select all
Tallennetaan_peli : CloseInput Repeat slot=1 Locate 0,20 : nimi$ = Input ("Mikä laitetaan talletuksen nimeksi? ") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja If KeyHit(cbkeyreturn) Then r = OpenToWrite("data/tallennus_nimet.td") WriteLine r,"Slot_1=" +nimi CloseFile r Locate 0,40: AddText "Talletus tallennettiin nimellä "+nimi EndIf If KeyHit(cbkeyreturn) Then Locate 0,60: AddText "Tallennus suoritettiin." If KeyHit(cbkeyreturn) Then Locate 0,80: AddText "Jatka painamalla o nappulasta." DrawScreen() Until KeyHit(cbkeyspace) If KeyHit(cbkeyo) Then Goto Tallenna_peli Tallenna_peli : f = OpenToWrite("save/"+nimi +"_" +slot +".bm") WriteLine f,"Rahat=" +Rahat WriteLine f,"kauppa$=" +kauppa WriteLine f,"kauppa_taso="kauppa_taso CloseFile f Goto Aloita_peli
Peli jää jumiin lataus vaiheessa. Tallennus onnistuu, mutta ei lataus. :O
Lisäksi slot-muuttujaa ei käytetä.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Älä. Includettavat tiedostot lisätään koodiin kääntäessä. Exe ei pysty lukemaan tietoa includella (editorissa tämä toimii, koska ohjelma käännetään ja siihen lisätään tiedoston sisältö kun klikkaat run:ia). Älä myöskään käytä "ladataan_peli" aliohjelmassa includea. Ja lue readlinen esimerkki.Jani wrote:öö... Muuta Lataa_peli-aliohjelma seuraavaksi: Include "save/"+slot+"_"+slot_j +".bm"
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Peli jää edelleen jumiin. Kun avaan Ladataan_peli kohdan ja sitten painan ykkös nappia niin siihen jämähti ja tehtävän hallinnan kautta pitää sammuttaa. Ja koodi on siis tuossa viestiä ylempänä.
E: En ymmärrä miksi kaikki valittaa includesta. Minulla se kyllä toimii. Exe tietää hyvin mitä etsii. :O
E: En ymmärrä miksi kaikki valittaa includesta. Minulla se kyllä toimii. Exe tietää hyvin mitä etsii. :O
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Testaahan tätä (hieman muokattu edellisestä include_ei_toimi esimerkistäni):matti3 wrote:E: En ymmärrä miksi kaikki valittaa includesta. Minulla se kyllä toimii. Exe tietää hyvin mitä etsii. :O
tee tiedosto a.cb:
Code: Select all
include "b.cb"
waitkey
Code: Select all
print "hello world!"
Code: Select all
print "hohooo"
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
Re: Tyhmät kysymykset (II/2009)
Kyllä tuon osaan, mutta peli jumittuu, kun yrittää ladata jotain.
Glory&Pride <--- selainpeli projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.
World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini