Kääntäjä ei toimi

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Kääntäjä ei toimi

Post by CCE »

Kokeilin ajaa CoolBasicia ystävälläni. Editorissa ei toimi koodinväritys, ja kun yritän kääntää koodin, käynnistää se vanhan CoolBasicilla käännetyn exen, joka on käännetty aikana ennen ongelman ilmenemistä.
Käytössä on Windows XP Professional, Norton 360, josta säädetty Auto-Protect pois päältä sekä Adminstrator -tason oikeudet.

Koetin ajaa kääntäjää komentoriviltä mutta lopputulos oli tämä.
Olen kuullut tälläisistä ongelmista Vistalla, mutta en XP:llä, ovatko muut kohdanneet samanlaista?
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Kääntäjä ei toimi

Post by Koodiapina »

Minulla on käynyt sama, mutta editori toimi syntaksivärjäyksineen ja sain käännösvaiheessa virheilmoituksen "Something went terribly wrong". Kaikki johtui kuitenkin koneellani olleista viruksista, jotka olivat popsineet CB:n tarvitsemia tiedostoja (Tuhoutuneista kuvista näin päättelen). Ongelma korjaantui kun asensin CoolBasicin uudestaan.
Cérebro
Newcomer
Posts: 35
Joined: Wed Jul 16, 2008 8:56 pm

Re: Kääntäjä ei toimi

Post by Cérebro »

Samanlainen ongelma ilmeni minulla, kun muuttelin CB:n funktiorajaa ja unohdin nimetä kääntäjän CBCompiler.exe:ksi. Saattaa olla, ettei asennus jostakin syystä kopioinut kääntäjää oikeaan kansioon. Kannattaa siis tarkistaa, että kääntäjä CBCompiler.exe on oikeassa kansiossa (<CoolBasicin kansio>\IDE\CBCompiler.exe).
cbLib | XMap
In development: EasyBasic - Basic-tyylinen peliohjelmointikieli
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Kääntäjä ei toimi

Post by CCE »

Hienoa, CBCompiler.exe ei todellakaan ollut kansiossaan, ilmeisesti yli-innokas virustutka oli poistanut sen suutuspäissään, asentelin CoolBasicin uudestaan ja sitä käytettäessä pidän automaattisen skannauksen pois päältä ja kaikki toimii hyvin.

Kiitos.
Post Reply