Miten tehdä vuoropohjainen taistelusysteemi?

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
User avatar
BBBQ4
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Jun 02, 2009 6:46 pm

Miten tehdä vuoropohjainen taistelusysteemi?

Post by BBBQ4 » Tue Jun 02, 2009 7:18 pm

tässä tulee vaikea.....

...miten saisin vuoropohjaisen taistelu systeemin aikaseksi :shock: :?
siis kun hahmo tormää viholliseen map screenillä, sen pitäisi laukaista erillinen taistelu tila
joka toimii vorotellen (pelaaja tekee jotain,vastustaja tekee jtn,pelaaj...)

ongelma ei ole sen tekemisessä vaan taistelu tilassa oleva boksi joka selostaa mitä pelaaja juuri teki....
taistelu tila on melko saman lainen kuin seikkailupeli....

_____________________________
sieni hyokkää....
damg=12
---------------------------------


sankari------------------ vihollinen
:D ----------------- :mrgreen:

----------------------------------
hp=30 l hyökkää l erikois...
pp=12 l puolusta l parannus...
_____________________________
_____________________________

sankarin vuoro...

---------------------------------


sankari --------------- vihollinen
:D----------------- :mrgreen:

----------------------------------
erikois iskut.....
- psi rockin' - pk thunder - jne..
_____________________________
_____________________________
voitit
xp 10
saavutit=lvl 2
hp nousi= 11
pp nousi=4
---------------------------------


sankari
:D

----------------------------------
hp=30 l hyökkää l erikois...
pp=12 l puolusta l parannus...
_____________________________



tässä vielä samanlaisesta pelistä video....

http://www.youtube.com/watch?v=LhxOTPcY ... annel_page

itse en paljoakaan tiedä miten tehdä tuollainen taistelu tila


Jotain järkeä siihen otsikointiin jatkossa...
- Bagard
_________________________
-nykyään meen nimellä BBBQ4.
Oon muuten artisti.
====================

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Miten tehdä vuoropohjainen taistelusysteemi?

Post by regalis » Thu Jun 04, 2009 12:51 pm

sonamything wrote:ongelma ei ole sen tekemisessä vaan taistelu tilassa oleva boksi joka selostaa mitä pelaaja juuri teki....
Jos taistelusysteemin tekeminen ei ole ongelma, niin ei tuon boksinkaan tekemisen luulisi mikään iso homma olevan. Pseudoa:

Code: Select all

If pelaajan_vuoro then
    if hyökkäys_tehty then
        tulostetaan "Pelaaja aiheutti " +damagen_määrä+ "vauriota."
        tulostetaan "Vihollisen HP:t " +hp+ "/" +maksimiHP
    else
        valitaan_hyökkäys()
        hyökätään()
        hyökkäys_tehty = true
    endif
else
     if hyökkäys_tehty then
        tulostetaan "Vihollinen aiheutti " +damagen_määrä+ "vauriota."
        tulostetaan "Pelaajan HP:t " +hp+ "/" +maksimiHP
    else
        AI_valitsee_hyökkäyksen()
        hyökätään()
        hyökkäys_tehty = true
    endif
endif

Post Reply