Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Image
Member
Posts: 59
Joined: Sat May 09, 2009 3:28 pm

Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Image »

Kun yritän pelissä laittaa pyssyihin panokset (samalla tavalla kuin esimerkeissä) niin tulee joko Virhe ilmoitus/musta ruutu/muisti ilmoitus /ukko ei liiku ja ääni ei kuulu, joten voisiko joku laittaa tänne täyden koodin Media\bullet.bmp tuosta siis tuosta bullet.bmp kuvasta että se toimisi minun aseessani.. Ja äänet minulla onkin jo. Eli siis Ammukset eivät toimi lyhyesti.. :oops: :?:
Last edited by Image on Sat Jul 25, 2009 6:04 pm, edited 1 time in total.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Viltzu »

En saanut mitään selvää viestistäsi. Koitappas hieman selventää.
EDIT:

Haluat kuvasta koodin? No niin ymmärsin ensin, mutta tarkoititko, että koodin jossa tuo bullet.bmp toimii?

Image
Member
Posts: 59
Joined: Sat May 09, 2009 3:28 pm

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Image »

Viltzu wrote:En saanut mitään selvää viestistäsi. Koitappas hieman selventää.
EDIT:

Haluat kuvasta koodin? No niin ymmärsin ensin, mutta tarkoititko, että koodin jossa tuo bullet.bmp toimii?

Juu Siis että kun ammun aseella niin tulee toi bullet.bmp.. vaan mulla se koodi ei toimi joten jos vois neuvoa? :)
Last edited by Image on Sat Jul 25, 2009 6:05 pm, edited 1 time in total.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by TheDuck »

No ehkäpä näytät koodisi meille niin voimme katsoa mikä on vikana?
^^
Image
Member
Posts: 59
Joined: Sat May 09, 2009 3:28 pm

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Image »

Tässä on (alussa on jotain tekstiä)

Code: Select all

WaitKey
SCREEN 800,600
FrameLimit 40
'Tee pelimaailma
ruoho = MakeObjectFloor ()
nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
PaintObject ruoho, nurmikko

ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)


'Pyöritä ukot alkuasentoon
RotateObject ukko1,0


'Aseta ukot alkupaikkoihin
PositionObject ukko1,-150,100


Repeat

    'Ukon 1 ohjaus
    If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
    If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2



    'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
    If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
    If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
    If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
    If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
   
    ääniAmmu = LoadSound ("Media\Machine gun 1.wav")
    
    
    
Type AMMUS 
    Field obj  'obj'
End Type 

FrameLimit 40 

pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF

AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"

Repeat

    
    
    If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then    
        luoti.AMMUS = New(AMMUS) 
        luoti\obj=CloneObject(pati) 
       
        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1                
        
        CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1            
        reload=5       
    EndIf
   
    If reload>0 Then reload=reload-1

    
    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        MoveObject luoti\obj,6
        If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
                          
            DeleteObject luoti\obj 
            Delete luoti 
        EndIf        
    Next luoti

 

Until EscapeKey()
    
    
    



    
    
    If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then
        PlaySound ääniAmmu,50
        reload=10 'lataa 1/4 sekunnissa (koska framelimit 40)
    EndIf
    'lataaminen
    If reload>0 Then reload-1

    CloneCameraPosition ukko1
     
    DrawScreen

Forever
Ja sitten se ampumispätkä..

Code: Select all

Type AMMUS 
    Field obj  'obj'
End Type 

FrameLimit 40 

pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF

AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"

Repeat

    
    
    If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then    
        luoti.AMMUS = New(AMMUS) 
        luoti\obj=CloneObject(pati) 
       
        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1                
        
        CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1            
        reload=5       
    EndIf
   
    If reload>0 Then reload=reload-1

    
    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        MoveObject luoti\obj,6
        If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
                          
            DeleteObject luoti\obj 
            Delete luoti 
        EndIf        
    Next luoti

 

Until EscapeKey()
EDIT:

Ainiin ja tällä kertaa tuli musta ruutu..

Last edited by Image on Sat Jul 25, 2009 6:06 pm, edited 1 time in total.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Viltzu »

Lataat kuvia silmukan sisällä näköjään... Ja kaikkea muuta...

Code: Select all

//NÄMÄ KAIKKI TAPAHTUU SILMUKASSA!
Type AMMUS
    Field obj  'obj'
End Type

FrameLimit 40

pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF

AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"

Repeat

   
   
    If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then   
        luoti.AMMUS = New(AMMUS)
        luoti\obj=CloneObject(pati)
       
        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1               
       
        CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1           
        reload=5       
    EndIf
   
    If reload>0 Then reload=reload-1

   
    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        MoveObject luoti\obj,6
        If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
                         
            DeleteObject luoti\obj
            Delete luoti
        EndIf       
    Next luoti



Until EscapeKey()
Image
Member
Posts: 59
Joined: Sat May 09, 2009 3:28 pm

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Image »

Viltzu wrote:Lataat kuvia silmukan sisällä näköjään... Ja kaikkea muuta...

Code: Select all

//NÄMÄ KAIKKI TAPAHTUU SILMUKASSA!
Type AMMUS
    Field obj  'obj'
End Type

FrameLimit 40

pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF

AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"

Repeat

   
   
    If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then   
        luoti.AMMUS = New(AMMUS)
        luoti\obj=CloneObject(pati)
       
        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1               
       
        CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1           
        reload=5       
    EndIf
   
    If reload>0 Then reload=reload-1

   
    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        MoveObject luoti\obj,6
        If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
                         
            DeleteObject luoti\obj
            Delete luoti
        EndIf       
    Next luoti



Until EscapeKey()

Niin siis hä? Muutitko tuota koodia yhtään? Näin pikaisesti se on ihan sama?
jesperx96
Active Member
Posts: 190
Joined: Sun Nov 23, 2008 9:35 am
Location: Lappajärvi

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by jesperx96 »

Suosittelin sinulle Image, että lukisit ne esimerkit ihan ajatuksen kanssa järjestyksessä.
Sieltä saisit varmasti eniten apua.
We see the lines in chalk
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Awaclus »

Image wrote:Niin siis hä? Muutitko tuota koodia yhtään? Näin pikaisesti se on ihan sama?
Ei muuttanut.

Eli siis, laita tyyppien asetus ja median lataus ennen repeat-looppia näin tiivistettynä, koska muuten asetat tyypin ja lataat mediaa 40 kertaa sekunnissa.
Image
Member
Posts: 59
Joined: Sat May 09, 2009 3:28 pm

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Image »

Chaosworm wrote:
Image wrote:Niin siis hä? Muutitko tuota koodia yhtään? Näin pikaisesti se on ihan sama?
Ei muuttanut.

Eli siis, laita tyyppien asetus ja median lataus ennen repeat-looppia näin tiivistettynä, koska muuten asetat tyypin ja lataat mediaa 40 kertaa sekunnissa.
Selvä
EDIT:

joo, nyt jäi vaan musta ruutu. jossain muussa jutussa vika?

Last edited by Image on Sat Jul 25, 2009 6:07 pm, edited 1 time in total.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by esa94 »

Image wrote:
Chaosworm wrote:
Image wrote:Niin siis hä? Muutitko tuota koodia yhtään? Näin pikaisesti se on ihan sama?
Ei muuttanut.

Eli siis, laita tyyppien asetus ja median lataus ennen repeat-looppia näin tiivistettynä, koska muuten asetat tyypin ja lataat mediaa 40 kertaa sekunnissa.
Selvä
EDIT:

joo, nyt jäi vaan musta ruutu. Oonko todellakin noin tyhmä etten saa sitä vai onko jossain muussa jutussa vika?

Kai sinne nyt DrawScreen jäi sinne repeattiin?
Image
Member
Posts: 59
Joined: Sat May 09, 2009 3:28 pm

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Image »

Kai sinne nyt DrawScreen jäi sinne repeattiin?
Nyt tuli memory acces violation.. Tässä olisi koodi, jos joku osaisi korjata sen?

Code: Select all

paikka1:

FrameLimit 40 
SCREEN 640,480,16,cbfullscreen 

kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1

ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)

ääniAmmu = LoadSound ("Media\Machine gun 1.wav")

SetupCollision ukko1, kartta, 1, 4, 2

Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
    Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type 



pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF

Repeat

    
    If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
    If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
    
        If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then
        PlaySound ääniAmmu,50
        reload=10 
    EndIf
    
    
        If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then    
        luoti.AMMUS = New(AMMUS) 
        luoti\obj=CloneObject(pati) 

        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1                

        CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1            
        reload=5       
    EndIf
   
    If reload>0 Then reload=reload-1


    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        MoveObject luoti\obj,6
        If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
                      
            DeleteObject luoti\obj 
            Delete luoti 
        EndIf        
    Next luoti

   
    DrawGame

 
    
    DrawScreen

Until EscapeKey()
    
 
    If reload>0 Then reload-1

    UpdateGame

    CloneCameraPosition ukko1
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Jani »

Image wrote:
Kai sinne nyt DrawScreen jäi sinne repeattiin?
Nyt tuli memory acces violation.. Tässä olisi koodi, jos joku osaisi korjata sen?

Code: Select all

paikka1:

FrameLimit 40 
SCREEN 640,480,16,cbfullscreen 

kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1

ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)

ääniAmmu = LoadSound ("Media\Machine gun 1.wav")

SetupCollision ukko1, kartta, 1, 4, 2

Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
    Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type 



pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF

Repeat

    
    If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
    If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
    
        If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then
        PlaySound ääniAmmu,50
        reload=10 
    EndIf
    
    
        If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then    
        luoti.AMMUS = New(AMMUS) 
        luoti\obj=CloneObject(pati) 

        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1                

        CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1            
        reload=5       
    EndIf
   
    If reload>0 Then reload=reload-1


    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        MoveObject luoti\obj,6
        If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
                      
            DeleteObject luoti\obj 
            Delete luoti 
        EndIf        
    Next luoti

   
    DrawGame

 
    
    DrawScreen

Until EscapeKey()
    
 
    If reload>0 Then reload-1

    UpdateGame

    CloneCameraPosition ukko1
No ensinnäkin: "machine gun 1.wav" -> "machinegun1.wav"
Toiseksi: Poista Until EscapeKey()-rivin jälkeiset rivit.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Image
Member
Posts: 59
Joined: Sat May 09, 2009 3:28 pm

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Image »

No ensinnäkin: "machine gun 1.wav" -> "machinegun1.wav"
Toiseksi: Poista Until EscapeKey()-rivin jälkeiset rivit.
Nyt ei toimi ne paukut..?

Code: Select all

paikka1:

FrameLimit 40 
SCREEN 640,480,16,cbfullscreen 

kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1

ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)

ääniAmmu = LoadSound ("Media\machinegun1.wav")

SetupCollision ukko1, kartta, 1, 4, 2

Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
    Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type 



pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF

Repeat

    
    If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
    If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
    
        If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then
        PlaySound ääniAmmu,50
        reload=10 
    EndIf
    
    
        If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then    
        luoti.AMMUS = New(AMMUS) 
        luoti\obj=CloneObject(pati) 

        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1                

        CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1            
        reload=5       
    EndIf
   
    If reload>0 Then reload=reload-1


    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        MoveObject luoti\obj,6
        If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
                      
            DeleteObject luoti\obj 
            Delete luoti 
        EndIf        
    Next luoti

   


DrawGame

    
    DrawScreen

Until EscapeKey()
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Viltzu »

Image wrote:
No ensinnäkin: "machine gun 1.wav" -> "machinegun1.wav"
Toiseksi: Poista Until EscapeKey()-rivin jälkeiset rivit.
Nyt ei toimi ne paukut..?

Code: Select all

...
Mitkä paukut? Äänet?
Jani9: Mistä voit tietää, että Imagella on äänen nimi on "machinegun1.wav"?

Jos siis Image tarkoitit aseen ääniä niin saattaa johtua tuosta, kun nimi on väärä.
Image
Member
Posts: 59
Joined: Sat May 09, 2009 3:28 pm

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Image »

Viltzu wrote:
Image wrote:
No ensinnäkin: "machine gun 1.wav" -> "machinegun1.wav"
Toiseksi: Poista Until EscapeKey()-rivin jälkeiset rivit.
Nyt ei toimi ne paukut..?

Code: Select all

...
Mitkä paukut? Äänet?
Jani9: Mistä voit tietää, että Imagella on äänen nimi on "machinegun1.wav"?

Jos siis Image tarkoitit aseen ääniä niin saattaa johtua tuosta, kun nimi on väärä.
No siis nimi äänillä nyt on mikä on, mutta siis oli kyse panoksista...
E.T.
Newcomer
Posts: 42
Joined: Thu Jul 03, 2008 9:33 am

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by E.T. »

Virhe on siinä kun tarkistetaan painetaanko välilyöntiä ja onko reload on nolla. Jos on niin soitetaan ääni ja laitetaan reload kymppiin. Sitten tarkistetaan uudelleen painetaanko välilyöntiä ja onko reload nollassa. Koska ensimmäisellä kerralla reload laitettiin kympiksi niin ehto ei toteudu ja uutta ammusta ei luoda.
Korjattu koodi:

Code: Select all

paikka1:

FrameLimit 40
SCREEN 640,480,16,cbfullscreen

kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1

ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)

ääniAmmu = LoadSound ("Media\machinegun1.wav")

SetupCollision ukko1, kartta, 1, 4, 2

Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
    Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type



pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF

Repeat

   
    If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
    If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
   
        If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then
        PlaySound ääniAmmu,50

        luoti.AMMUS = New(AMMUS)
        luoti\obj=CloneObject(pati)

        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1               

        CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1           
        reload=5       
    EndIf
   
    If reload>0 Then reload=reload-1


    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        MoveObject luoti\obj,6
        If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
                     
            DeleteObject luoti\obj
            Delete luoti
        EndIf       
    Next luoti

   


DrawGame

   
    DrawScreen

Until EscapeKey()
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Voitot: Viikkokisa XVII
jesperx96
Active Member
Posts: 190
Joined: Sun Nov 23, 2008 9:35 am
Location: Lappajärvi

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by jesperx96 »

Code: Select all

 If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
                     
            DeleteObject luoti\obj
            Delete luoti
        EndIf      
Niin, ja tuo pätkä poistaa ammuksen, jos se menee liian kauas.

Äänen nimi on minulla Media-kansiossa, jota en ole muokkaillut, Machine gun 1, ja koodissa on Machinegun1.
Lisäsin myös CloneCameraPositionin, että kamera seuraa ukkelia.
Uusi korjattu koodi:(taas) ;)

Code: Select all

paikka1:

FrameLimit 40
SCREEN 640,480,16,cbfullscreen

kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1

ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)

ääniAmmu = LoadSound ("Media\machine gun 1.wav")

SetupCollision ukko1, kartta, 1, 4, 2

Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
    Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type



pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF

Repeat

   
    If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
    If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
   CloneCameraPosition ukko1
        If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then
        PlaySound ääniAmmu,50

        luoti.AMMUS = New(AMMUS)
        luoti\obj=CloneObject(pati)

        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1               

        CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1           
        reload=5       
    EndIf
   
    If reload>0 Then reload=reload-1


    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        MoveObject luoti\obj,6
       
    Next luoti

   


DrawGame

   
    DrawScreen

Until EscapeKey()
We see the lines in chalk
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by Jani »

Viltzu wrote:
Image wrote:
No ensinnäkin: "machine gun 1.wav" -> "machinegun1.wav"
Toiseksi: Poista Until EscapeKey()-rivin jälkeiset rivit.
Nyt ei toimi ne paukut..?

Code: Select all

...
Mitkä paukut? Äänet?
Jani9: Mistä voit tietää, että Imagella on äänen nimi on "machinegun1.wav"?

Jos siis Image tarkoitit aseen ääniä niin saattaa johtua tuosta, kun nimi on väärä.
Itse en ainakaan pysty laittamaan välilyöntejä tiedostonimiin.
EDIT:

@esa94: Kyllä olen.

Last edited by Jani on Mon May 11, 2009 5:38 pm, edited 1 time in total.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)

Post by esa94 »

Jani wrote:
Itse en ainakaan pysty laittamaan välilyöntejä tiedostonimiin.
Oletko kenties koittanut painaa sitä välilyöntinäppäintä? :D Kyllä ne toimivat!
Post Reply