Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Haluat kuvasta koodin? No niin ymmärsin ensin, mutta tarkoititko, että koodin jossa tuo bullet.bmp toimii?
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Juu Siis että kun ammun aseella niin tulee toi bullet.bmp.. vaan mulla se koodi ei toimi joten jos vois neuvoa?Viltzu wrote:En saanut mitään selvää viestistäsi. Koitappas hieman selventää.EDIT:Haluat kuvasta koodin? No niin ymmärsin ensin, mutta tarkoititko, että koodin jossa tuo bullet.bmp toimii?
- TheDuck
- Devoted Member
- Posts: 632
- Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
- Location: C:\Program Files\Tuusula\
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Code: Select all
WaitKey
SCREEN 800,600
FrameLimit 40
'Tee pelimaailma
ruoho = MakeObjectFloor ()
nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
PaintObject ruoho, nurmikko
ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)
'Pyöritä ukot alkuasentoon
RotateObject ukko1,0
'Aseta ukot alkupaikkoihin
PositionObject ukko1,-150,100
Repeat
'Ukon 1 ohjaus
If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
ääniAmmu = LoadSound ("Media\Machine gun 1.wav")
Type AMMUS
Field obj 'obj'
End Type
FrameLimit 40
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"
Repeat
If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
Until EscapeKey()
If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then
PlaySound ääniAmmu,50
reload=10 'lataa 1/4 sekunnissa (koska framelimit 40)
EndIf
'lataaminen
If reload>0 Then reload-1
CloneCameraPosition ukko1
DrawScreen
Forever
Code: Select all
Type AMMUS
Field obj 'obj'
End Type
FrameLimit 40
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"
Repeat
If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
Until EscapeKey()
Ainiin ja tällä kertaa tuli musta ruutu..
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Code: Select all
//NÄMÄ KAIKKI TAPAHTUU SILMUKASSA!
Type AMMUS
Field obj 'obj'
End Type
FrameLimit 40
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"
Repeat
If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
Until EscapeKey()
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Viltzu wrote:Lataat kuvia silmukan sisällä näköjään... Ja kaikkea muuta...Code: Select all
//NÄMÄ KAIKKI TAPAHTUU SILMUKASSA! Type AMMUS Field obj 'obj' End Type FrameLimit 40 pati=LoadObject("Media\bullet.bmp") ShowObject pati,OFF AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu" Repeat If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then luoti.AMMUS = New(AMMUS) luoti\obj=CloneObject(pati) CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1 CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1 reload=5 EndIf If reload>0 Then reload=reload-1 For luoti.AMMUS = Each AMMUS MoveObject luoti\obj,6 If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then DeleteObject luoti\obj Delete luoti EndIf Next luoti Until EscapeKey()
Niin siis hä? Muutitko tuota koodia yhtään? Näin pikaisesti se on ihan sama?
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Sieltä saisit varmasti eniten apua.
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Ei muuttanut.Image wrote:Niin siis hä? Muutitko tuota koodia yhtään? Näin pikaisesti se on ihan sama?
Eli siis, laita tyyppien asetus ja median lataus ennen repeat-looppia näin tiivistettynä, koska muuten asetat tyypin ja lataat mediaa 40 kertaa sekunnissa.
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
SelväChaosworm wrote:Ei muuttanut.Image wrote:Niin siis hä? Muutitko tuota koodia yhtään? Näin pikaisesti se on ihan sama?
Eli siis, laita tyyppien asetus ja median lataus ennen repeat-looppia näin tiivistettynä, koska muuten asetat tyypin ja lataat mediaa 40 kertaa sekunnissa.
joo, nyt jäi vaan musta ruutu. jossain muussa jutussa vika?
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Kai sinne nyt DrawScreen jäi sinne repeattiin?Image wrote:SelväChaosworm wrote:Ei muuttanut.Image wrote:Niin siis hä? Muutitko tuota koodia yhtään? Näin pikaisesti se on ihan sama?
Eli siis, laita tyyppien asetus ja median lataus ennen repeat-looppia näin tiivistettynä, koska muuten asetat tyypin ja lataat mediaa 40 kertaa sekunnissa.EDIT:joo, nyt jäi vaan musta ruutu. Oonko todellakin noin tyhmä etten saa sitä vai onko jossain muussa jutussa vika?
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Nyt tuli memory acces violation.. Tässä olisi koodi, jos joku osaisi korjata sen?Kai sinne nyt DrawScreen jäi sinne repeattiin?
Code: Select all
paikka1:
FrameLimit 40
SCREEN 640,480,16,cbfullscreen
kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1
ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)
ääniAmmu = LoadSound ("Media\Machine gun 1.wav")
SetupCollision ukko1, kartta, 1, 4, 2
Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
Repeat
If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then
PlaySound ääniAmmu,50
reload=10
EndIf
If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
DrawGame
DrawScreen
Until EscapeKey()
If reload>0 Then reload-1
UpdateGame
CloneCameraPosition ukko1
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
No ensinnäkin: "machine gun 1.wav" -> "machinegun1.wav"Image wrote:Nyt tuli memory acces violation.. Tässä olisi koodi, jos joku osaisi korjata sen?Kai sinne nyt DrawScreen jäi sinne repeattiin?
Code: Select all
paikka1: FrameLimit 40 SCREEN 640,480,16,cbfullscreen kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp") PlayObject kartta,0,0,1 ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72) ääniAmmu = LoadSound ("Media\Machine gun 1.wav") SetupCollision ukko1, kartta, 1, 4, 2 Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj' End Type pati=LoadObject("Media\bullet.bmp") ShowObject pati,OFF Repeat If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5 If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5 If UpKey() Then MoveObject ukko1,2 If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2 If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then PlaySound ääniAmmu,50 reload=10 EndIf If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then luoti.AMMUS = New(AMMUS) luoti\obj=CloneObject(pati) CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1 CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1 reload=5 EndIf If reload>0 Then reload=reload-1 For luoti.AMMUS = Each AMMUS MoveObject luoti\obj,6 If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then DeleteObject luoti\obj Delete luoti EndIf Next luoti DrawGame DrawScreen Until EscapeKey() If reload>0 Then reload-1 UpdateGame CloneCameraPosition ukko1
Toiseksi: Poista Until EscapeKey()-rivin jälkeiset rivit.
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Nyt ei toimi ne paukut..?No ensinnäkin: "machine gun 1.wav" -> "machinegun1.wav"
Toiseksi: Poista Until EscapeKey()-rivin jälkeiset rivit.
Code: Select all
paikka1:
FrameLimit 40
SCREEN 640,480,16,cbfullscreen
kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1
ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)
ääniAmmu = LoadSound ("Media\machinegun1.wav")
SetupCollision ukko1, kartta, 1, 4, 2
Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
Repeat
If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then
PlaySound ääniAmmu,50
reload=10
EndIf
If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
DrawGame
DrawScreen
Until EscapeKey()
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Mitkä paukut? Äänet?Image wrote:Nyt ei toimi ne paukut..?No ensinnäkin: "machine gun 1.wav" -> "machinegun1.wav"
Toiseksi: Poista Until EscapeKey()-rivin jälkeiset rivit.
Code: Select all
...
Jani9: Mistä voit tietää, että Imagella on äänen nimi on "machinegun1.wav"?
Jos siis Image tarkoitit aseen ääniä niin saattaa johtua tuosta, kun nimi on väärä.
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
No siis nimi äänillä nyt on mikä on, mutta siis oli kyse panoksista...Viltzu wrote:Mitkä paukut? Äänet?Image wrote:Nyt ei toimi ne paukut..?No ensinnäkin: "machine gun 1.wav" -> "machinegun1.wav"
Toiseksi: Poista Until EscapeKey()-rivin jälkeiset rivit.
Code: Select all
...
Jani9: Mistä voit tietää, että Imagella on äänen nimi on "machinegun1.wav"?
Jos siis Image tarkoitit aseen ääniä niin saattaa johtua tuosta, kun nimi on väärä.
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Korjattu koodi:
Code: Select all
paikka1:
FrameLimit 40
SCREEN 640,480,16,cbfullscreen
kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1
ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)
ääniAmmu = LoadSound ("Media\machinegun1.wav")
SetupCollision ukko1, kartta, 1, 4, 2
Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
Repeat
If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then
PlaySound ääniAmmu,50
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
DrawGame
DrawScreen
Until EscapeKey()
Voitot: Viikkokisa XVII
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Code: Select all
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Äänen nimi on minulla Media-kansiossa, jota en ole muokkaillut, Machine gun 1, ja koodissa on Machinegun1.
Lisäsin myös CloneCameraPositionin, että kamera seuraa ukkelia.
Uusi korjattu koodi:(taas)
Code: Select all
paikka1:
FrameLimit 40
SCREEN 640,480,16,cbfullscreen
kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1
ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)
ääniAmmu = LoadSound ("Media\machine gun 1.wav")
SetupCollision ukko1, kartta, 1, 4, 2
Type AMMUS 'luo kokoelma, jonka nimi on AMMUS
Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
Repeat
If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
CloneCameraPosition ukko1
If KeyDown(cbKeySpace) And reload=0 Then
PlaySound ääniAmmu,50
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
Next luoti
DrawGame
DrawScreen
Until EscapeKey()
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Itse en ainakaan pysty laittamaan välilyöntejä tiedostonimiin.Viltzu wrote:Mitkä paukut? Äänet?Image wrote:Nyt ei toimi ne paukut..?No ensinnäkin: "machine gun 1.wav" -> "machinegun1.wav"
Toiseksi: Poista Until EscapeKey()-rivin jälkeiset rivit.
Code: Select all
...
Jani9: Mistä voit tietää, että Imagella on äänen nimi on "machinegun1.wav"?
Jos siis Image tarkoitit aseen ääniä niin saattaa johtua tuosta, kun nimi on väärä.
@esa94: Kyllä olen.
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Ammus ongelma (CB:stä en löytänyt)
Oletko kenties koittanut painaa sitä välilyöntinäppäintä? Kyllä ne toimivat!Jani wrote:
Itse en ainakaan pysty laittamaan välilyöntejä tiedostonimiin.