Törmäys + kloonaus

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Törmäys + kloonaus

Post by Pabnih »

Eli teen peliä jossa 'päähenkilön' on ammuttava huoneen päästä tulevia vihollismassoja, mutta ongemla syntyi sitten siinäkin. Kun olen asettamassa kloonatuille vihulaisille törmäystä, saa vain yksi vihollisista tämän. Eli huoneessa on 30 vihollista, joista yksi saa törmäyksen. :|

Koodinkin voin laittaa, jos siltä tuntuu.

Kiitos.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Törmäys + kloonaus

Post by Sami The Great »

Katso CB:n manuaalista TYPET.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: Törmäys + kloonaus

Post by Pabnih »

Jeh. Luin tuon Type kohdan sieltä ja sain hahmon törmäämään vihulaiseen ja päinvastoin. Taas tuli ongelma, jota en saanut ratkaistuksi, miten saan viholliset törmäämään toisiinsa :? Kun yritin sain tulokseksi vain MAV:in tai ei toimivan systeemin.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Törmäys + kloonaus

Post by koodaaja »

Pabnih wrote:Jeh. Luin tuon Type kohdan sieltä ja sain hahmon törmäämään vihulaiseen ja päinvastoin. Taas tuli ongelma, jota en saanut ratkaistuksi, miten saan viholliset törmäämään toisiinsa :? Kun yritin sain tulokseksi vain MAV:in tai ei toimivan systeemin.

Code: Select all

For vihu.VIHUT = Each VIHUT
    vihu2.VIHUT = After(vihu)
    While vihu2<>NULL
        setupcollision vihu\obj, vihu2\obj
        vihu2 = After(vihu2)
    Wend
Next vihu
Post Reply