CB bugit

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
mza
Newcomer
Posts: 20
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:34 pm

CB bugit

Post by mza » Tue Mar 24, 2009 8:37 pm

Meinasin taas pitkästä aikaa alkaa vääntämään uutta projektia, mutta eihän siitä lopulta mitään tullut. Cb kun alkoi heittämään aiheetonta mavia (memory access violation) taas ihan miten sattuu.

Onnistuin sitten paikantamaan ensimmäisen mavin kohtaan, jossa liikutetaan ja pyöritellään objektia, joka on satavarmasti olemassa. Pyörittely toimi ihan hyvin siihen asti, kunnes pelissä ladattiin eräs toinen objekti onnistuneesti. Ja tämän jälkeen mavi tuli nimenomaan pyöritellessä tätä jo aikaisemmin hyvin toiminutta objektia, ei tätä uutta.

Noh, tästä vielä jotenkin selvisin. Seuraavaksi alkoi heittämään jostain syystä taas aiheetonta mavia. Poistin aikaisemmin hyvin toimineen rivin, jossa ladataan muistiin ääni, jota ei edes käytetä missään. Ja mavi on poissa. Tämän latausrivin kohdallahan se ei siis edes mavittanut.

Tästä alkoikin taas palautua mieleen nämä vanhat projektit, joissa konekohtaiset cb-bugit saatiin korjatuksi lisäilemällä ylimääräisiä kommenttirivejä satunnaiseen kohtaan koodia. Ja myös ne foorumeilla pyörineet mavittavat projektit, joissa ei ole mitään muuta kuin 10 riviä koodia ja yksi objekti, joka pyörii ympäri keskellä ruutua.

Päätin sitten, että en edes yritä saada aikaan CB:llä mitään. Sen voin sanoa kokemuksesta, että mitä enemmän rivejä projektiin kertyy, niin sitä tiheämässä näitä mysteerisiä bugeja löytyy. Ja lopulta niitä on niin usein, ettei sitä jaksa enää niiden kanssa vääntää.

Saa toki kommentoida, jos on mielestään keksinyt hyviä keinoja CB:ssä olevien (konekohtaisten?) bugien korjaamiseen. ;)

User avatar
Tuxi
Active Member
Posts: 189
Joined: Wed Jan 21, 2009 11:25 pm
Contact:

Re: CB bugit

Post by Tuxi » Tue Mar 24, 2009 8:47 pm

Ainakin pikselintarkat komennot ovat joskus hyvinkin konevalikoivia. Varsinkin jos käytetään pyöriviä objekteja.

Tuli mieleen, että voisikohan tehdä ohjelman, joka tutkisi minkalaiset koodit toimisivat ja minkälaiset eivät toimi kyseisellä koneella.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)

mza
Newcomer
Posts: 20
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:34 pm

Re: CB bugit

Post by mza » Tue Mar 24, 2009 9:00 pm

Tuxi wrote:Tuli mieleen, että voisikohan tehdä ohjelman, joka tutkisi minkalaiset koodit toimisivat ja minkälaiset eivät toimi kyseisellä koneella.
Voi olla aika hankalaa, kun kaikki komennot toimii yleensä hyvin. Sitten kun lisäät pari ylimääräistä toimivaa riviä siihen toimivaan koodin, niin ei välttämättä toimikaan enää. Ei siitä ainakaan kovin hyödyllistä sais aikaan.

Post Reply