"Driftaus jälkien välit"

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts:335
Joined:Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location:Siellä jossain
"Driftaus jälkien välit"

Post by iTKEVAnAKKI » Sat Sep 22, 2007 3:05 pm

Eli tein CSRään driftauksen, mutta kumi jälkien väliin jää pieni väli. Eli miten ne saisi tulemaan putkeen?

Code: Select all

        If luisu>0.6 Then
            kumi.KUMITUS=New(KUMITUS)
            kumi\obj=CloneObject(mKUMI)
            CloneObjectOrientation kumi\obj,ukko
            CloneObjectPosition kumi\obj,ukko
            ObjectLife kumi\obj,500
            ObjectOrder kumi\obj,-1
            ObjectOrder kumi\obj,gCurrentMap
          EndIf
Kumi kuvat on kooltaan 10*14pix.
http://servut.us/itkevanakki/CSR/images ... blemos.PNG
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts:335
Joined:Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location:Siellä jossain

Re: "Driftaus jälkien välit"

Post by iTKEVAnAKKI » Sun Sep 23, 2007 7:02 pm

Sori mut pakko nostaa....
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts:682
Joined:Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location:In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: "Driftaus jälkien välit"

Post by -Z- » Sun Sep 23, 2007 7:12 pm

Oletko jo kokeillut piirtää jäljet useamman kerran joka framessa?
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts:1583
Joined:Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location:Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: "Driftaus jälkien välit"

Post by koodaaja » Sun Sep 23, 2007 8:07 pm

Liikuta autoa kahdesti framessa, puolet ja puolet. Laitat sitten molempien liikutuksien jälkeen tuon kuvan.

Guest

Re: "Driftaus jälkien välit"

Post by Guest » Mon Sep 24, 2007 11:10 am

Voi olla aika hidas tapa riippuen miten onnistut toteuttamaan, mutta voit tehdä niin, että driftatessa otat talteen renkaiden edelliset ja nykyiset koordinaatit ja käyt loopissa näiden välin läpi, piirtäen jäljet joka kohtaan.

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts:335
Joined:Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location:Siellä jossain

Re: "Driftaus jälkien välit"

Post by iTKEVAnAKKI » Tue Sep 25, 2007 5:55 pm

Miten voin piirtää kuvan PELIMAAILMAAN, ei ruudulle? Aattelin, että teen tuolla Questin ehdottamalla tavalla, eli piirrän kartan kokoiseen kuvaan. Mutta nyt kuva piirtyy ruudulle.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

jarvinen
Newcomer
Posts:43
Joined:Tue Aug 28, 2007 5:00 pm
Location:Juupajoki/Tampere
Contact:

Re: "Driftaus jälkien välit"

Post by jarvinen » Tue Sep 25, 2007 6:57 pm

Code: Select all

Function DrawImg2W(_img, _x%, _y%)

	DrawImage _img, -_x - CameraX() + ScreenWidth() / 2, -_y + CameraY() + ScreenHeight() / 2
	
EndFunction 
Down with the clown.

User avatar
Murskaaja
Member
Posts:92
Joined:Tue Aug 28, 2007 8:19 pm
Contact:

Re: "Driftaus jälkien välit"

Post by Murskaaja » Tue Sep 25, 2007 7:06 pm

katoppa manuaalista DrawToWorld

DrawToWorld ON,ON,ON (pisteet viivat yms, kuvat, tekstit) asettaa kaikki piirtokomennot pelimaailmaan.
ASCII star wars Xtreme | Cool Bombers | Combat (kehitteillä)

RedShadow productions

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts:335
Joined:Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location:Siellä jossain

Re: "Driftaus jälkien välit"

Post by iTKEVAnAKKI » Tue Sep 25, 2007 7:19 pm

Rupee tuntuun, et tää ei onnistu millään... Pitää taas yrittää objekteilla. Mutta jos jollakin on joku hyvä driftaus jälkin koodi, ni lähetä :D
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

Autonare
Newcomer
Posts:9
Joined:Sun Sep 30, 2007 2:19 pm

Re: "Driftaus jälkien välit"

Post by Autonare » Sun Sep 30, 2007 2:35 pm

iTKEVAnAKKI wrote:Rupee tuntuun, et tää ei onnistu millään... Pitää taas yrittää objekteilla. Mutta jos jollakin on joku hyvä driftaus jälkin koodi, ni lähetä :D
Minusta tuo on ihan hieno, mutta paranneltavaa on.

Post Reply