Madon ongelmat

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
mato1223
Member
Posts: 69
Joined: Sat Aug 16, 2008 12:04 pm
Location: Rääkkylä

Madon ongelmat

Post by mato1223 »

Nyt kun näkyy että on tullut paljon ongelmia koodaamisessa niin pistän ongelmani yhteen paikkaan.

Ongelma:Elikkäs tykin pitäisi kääntyä sinne missä hiiri on. Sitten voisi myös olla hyvät selitykset kaikelle. en ole oikein hyvä keksimään mitä tämä ja tuo tekee. :mrgreen:
EDIT:

Kekkasin tämmösen koklauksen:

Code: Select all

guy=LoadObject("media\guy.bmp",72)

Repeat
    
    TurnObject guy,MouseX(),MouseY()
    
    DrawScreen
Forever
Tosin minusta tuntuu että tuossa on jotain väärin :lol:
Edit2: Uppista... Väärä komento :lol:[/edit]
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Madon ongelmat

Post by MAVmaggot »

TurnObject tarvitsee vain yhden luvun joka on objektin kääntönopeus. Katso tämä.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Madon ongelmat

Post by -Z- »

mato1223 wrote:Nyt kun näkyy että on tullut paljon ongelmia koodaamisessa niin pistän ongelmani yhteen paikkaan.

Ongelma:Elikkäs tykin pitäisi kääntyä sinne missä hiiri on. Sitten voisi myös olla hyvät selitykset kaikelle. en ole oikein hyvä keksimään mitä tämä ja tuo tekee. :mrgreen:
EDIT:

Kekkasin tämmösen koklauksen:

Code: Select all

guy=LoadObject("media\guy.bmp",72)

Repeat
    
    TurnObject guy,MouseX(),MouseY()
    
    DrawScreen
Forever
Tosin minusta tuntuu että tuossa on jotain väärin :lol:
Edit2: Uppista... Väärä komento :lol:[/edit]

Code: Select all

RotateObject guy, GetAngle(ObjectX(guy), -ObjectY(guy), MouseWX(), -MouseWY())
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
mato1223
Member
Posts: 69
Joined: Sat Aug 16, 2008 12:04 pm
Location: Rääkkylä

Re: Madon ongelmat

Post by mato1223 »

Do'h ei toimi :(

Code: Select all

guy=LoadObject("media\guy.bmp",72)

Repeat
    
    Function PointObjectToMouse(guy)
    
        RotateObject guy, GetAngle(ObjectX(guy), -ObjectY(guy), MouseWX(), -MouseWY())
    
    EndFunction
    
    DrawScreen
Forever
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Madon ongelmat

Post by Sly_Jack0 »

Laitas näin:

Code: Select all

guy=LoadObject("media\guy.bmp",72)

Repeat
   
    PointObjectToMouse(guy)
   
    DrawScreen
Forever

Function PointObjectToMouse(guy)
   
    RotateObject guy, GetAngle(ObjectX(guy), -ObjectY(guy), MouseWX(), -MouseWY())
   
EndFunction
Elikkäs funktiot määritellään silmukan ulkopuolella ja sen jälkeen niitä voidaan kutsua silmukassa.
mato1223
Member
Posts: 69
Joined: Sat Aug 16, 2008 12:04 pm
Location: Rääkkylä

Re: Madon ongelmat

Post by mato1223 »

Johan "alko" toimii. (No vui ***** ei kai alko toimi! :lol: )

Ongelma: Mitenkäs ton saisi liikkumaan ylös, alas, oikeelle ja vasemmalle :?
EDIT:

Ongelma2: Olisi ukko ja ukko2. Ukko olisi pikselissä 0,0 ja ukko2 250,450 (esimerkki vain). Ukkoa liikutettaisiin ylös ja alas näppäimillä ja ukko2 seuraisi ukkoa.

EDIT2: Ongelma3: Olisi ukko ja sen pitäisi kimpoilla sinne tänne kentällä kun sen elämät loppuu. Elämien loppumista ei koodiin tarvitse pistää. Osaan sen.

EDIT3: Ongelma4: Haluaisin että tuo kone näyttää kellon ajan mutta vähentää siitä esim. 3600 sekuntia.

Ongelma5: Kukaan ei vastaa :?

Post Reply