elämät ukoille
elämät ukoille
Miten saan sellaisen jutun että jos kaks ukkoo/autoo törmää ne menettää elämän
-
- Member
- Posts: 60
- Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm
Re: elämät ukoille
En tiiä tajusitko, mutta tein tälläsen nopee käytin jotai törmäys esimerkkiä.
Kommentit on vähä huonot ja saattaa olla väärässä.
Kommentit on vähä huonot ja saattaa olla väärässä.
Code: Select all
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
SCREEN 800,600 '''Isompi näyttö
ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
'Pyöritä ukot alkuasentoon
RotateObject ukko1,0
RotateObject ukko2,180
'Aseta ukot alkupaikkoihin
PositionObject ukko2,150,-100
PositionObject ukko1,-150,100
SetupCollision ukko1,ukko2,2,2,2
SetupCollision ukko2,ukko1,2,2,2
elämät=100
Repeat
'''Healtin menetys ||
''' \/
If ObjectsOverlap(ukko1,ukko2) Then elämät=elämät-1
'Ukon 1 ohjaus
If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
'Ukon 2 ohjaus
If KeyDown(cbKeyA) Then TurnObject ukko2,5
If KeyDown(cbKeyD) Then TurnObject ukko2,-5
If KeyDown(cbKeyW) Then MoveObject ukko2,2
If KeyDown(cbKeyS) Then MoveObject ukko2,-2
Color cbred ''' Tekstien ja muiden piirtokomentojen väri on tästä alas päin punainen paitsi ei näytön taustaväri jne.
Text 0,0,"Elämät : "+elämät ''' Elämät tekstin perään kirjoitetaan elämät muttuja
If elämät=-1 Then MakeError "Elämät loppu !"
DrawScreen
Forever
''' Niinkuin huomaat suoraan esimerkki 8 tai joku sellanen
Re: elämät ukoille
No tuota, anteeksi jos nostan wanhan topicin ylös mutta olisi aiheeseen liittyvä kysymys. Ampuma pelissä pieni ongelma. Kun vihollisten elämät loppuvat, minkäslaisella koodin pätkällä saisin vihollisen pysähtymään ja vaikka vähän liikahtamaan taaksepäin?
Re: elämät ukoille
pieni esimerkki:
Code: Select all
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
soldier=LoadObject("Media\soldier.bmp",72) 'lataa oma hahmo
vihu=LoadObject("media\soldier.bmp",72) ' lataa vihu
PositionObject vihu,100,100 'sijoita vihu hieman eri paikkaan
AddText "Arrows to move, space to kill enemy" 'kirjoita tekstiä ruudulle
vihu_on_elossa=1 'vihu on elossa
Repeat 'päälooppi
'päivitä ohjaus
If LeftKey() Then TurnObject soldier,5
If RightKey() Then TurnObject soldier, -5
If UpKey() Then MoveObject soldier, 2
If DownKey() Then MoveObject soldier, -2
If vihu_on_elossa=1 Then 'jos vihu on elossa niin...
PointObject vihu, soldier
MoveObject vihu, 2 'tekoäly
EndIf
If vihu_on_elossa=1 And KeyHit(cbkeyspace) Then 'jos vihu on elossa ja välilyönti niin...
vihu_on_elossa=0 'tapetaan vihu
MoveObject vihu,-10 'liikutetaan vihua taaksepäin
EndIf
DrawScreen 'piirrä näyttö
Forever