elämät ukoille
Posted: Tue Sep 11, 2007 7:37 pm
Miten saan sellaisen jutun että jos kaks ukkoo/autoo törmää ne menettää elämän
Code: Select all
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
SCREEN 800,600 '''Isompi näyttö
ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
'Pyöritä ukot alkuasentoon
RotateObject ukko1,0
RotateObject ukko2,180
'Aseta ukot alkupaikkoihin
PositionObject ukko2,150,-100
PositionObject ukko1,-150,100
SetupCollision ukko1,ukko2,2,2,2
SetupCollision ukko2,ukko1,2,2,2
elämät=100
Repeat
'''Healtin menetys ||
''' \/
If ObjectsOverlap(ukko1,ukko2) Then elämät=elämät-1
'Ukon 1 ohjaus
If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
'Ukon 2 ohjaus
If KeyDown(cbKeyA) Then TurnObject ukko2,5
If KeyDown(cbKeyD) Then TurnObject ukko2,-5
If KeyDown(cbKeyW) Then MoveObject ukko2,2
If KeyDown(cbKeyS) Then MoveObject ukko2,-2
Color cbred ''' Tekstien ja muiden piirtokomentojen väri on tästä alas päin punainen paitsi ei näytön taustaväri jne.
Text 0,0,"Elämät : "+elämät ''' Elämät tekstin perään kirjoitetaan elämät muttuja
If elämät=-1 Then MakeError "Elämät loppu !"
DrawScreen
Forever
''' Niinkuin huomaat suoraan esimerkki 8 tai joku sellanen
Code: Select all
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
soldier=LoadObject("Media\soldier.bmp",72) 'lataa oma hahmo
vihu=LoadObject("media\soldier.bmp",72) ' lataa vihu
PositionObject vihu,100,100 'sijoita vihu hieman eri paikkaan
AddText "Arrows to move, space to kill enemy" 'kirjoita tekstiä ruudulle
vihu_on_elossa=1 'vihu on elossa
Repeat 'päälooppi
'päivitä ohjaus
If LeftKey() Then TurnObject soldier,5
If RightKey() Then TurnObject soldier, -5
If UpKey() Then MoveObject soldier, 2
If DownKey() Then MoveObject soldier, -2
If vihu_on_elossa=1 Then 'jos vihu on elossa niin...
PointObject vihu, soldier
MoveObject vihu, 2 'tekoäly
EndIf
If vihu_on_elossa=1 And KeyHit(cbkeyspace) Then 'jos vihu on elossa ja välilyönti niin...
vihu_on_elossa=0 'tapetaan vihu
MoveObject vihu,-10 'liikutetaan vihua taaksepäin
EndIf
DrawScreen 'piirrä näyttö
Forever