Page 1 of 1

elämät ukoille

Posted: Tue Sep 11, 2007 7:37 pm
by aloittelija
:oops: Miten saan sellaisen jutun että jos kaks ukkoo/autoo törmää ne menettää elämän :?:

Re: elämät ukoille

Posted: Tue Sep 11, 2007 7:54 pm
by Guest
If objectsoverlap (ukko, auto, 1) then elämä -1

Re: elämät ukoille

Posted: Fri Sep 21, 2007 2:59 pm
by Zrazy_Coder
En tiiä tajusitko, mutta tein tälläsen nopee käytin jotai törmäys esimerkkiä.
Kommentit on vähä huonot ja saattaa olla väärässä.

Code: Select all


FrameLimit 40 'rajoita nopeutta

SCREEN 800,600 '''Isompi näyttö

ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)

'Pyöritä ukot alkuasentoon
RotateObject ukko1,0
RotateObject ukko2,180

'Aseta ukot alkupaikkoihin
PositionObject ukko2,150,-100
PositionObject ukko1,-150,100


SetupCollision ukko1,ukko2,2,2,2
SetupCollision ukko2,ukko1,2,2,2
elämät=100
Repeat
'''Healtin menetys ||
'''                \/
If ObjectsOverlap(ukko1,ukko2) Then elämät=elämät-1
    'Ukon 1 ohjaus
    If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
    If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2

    'Ukon 2 ohjaus
    If KeyDown(cbKeyA) Then TurnObject ukko2,5
    If KeyDown(cbKeyD) Then TurnObject ukko2,-5
    If KeyDown(cbKeyW) Then MoveObject ukko2,2
    If KeyDown(cbKeyS) Then MoveObject ukko2,-2
Color cbred ''' Tekstien ja muiden piirtokomentojen väri on tästä alas päin punainen paitsi ei näytön taustaväri jne.
Text 0,0,"Elämät : "+elämät ''' Elämät tekstin perään kirjoitetaan elämät muttuja

If elämät=-1 Then MakeError "Elämät loppu !"

    DrawScreen

Forever

''' Niinkuin huomaat suoraan esimerkki 8 tai joku sellanen


Re: elämät ukoille

Posted: Sat Nov 17, 2007 9:41 pm
by Pabnih
No tuota, anteeksi jos nostan wanhan topicin ylös mutta olisi aiheeseen liittyvä kysymys. Ampuma pelissä pieni ongelma. Kun vihollisten elämät loppuvat, minkäslaisella koodin pätkällä saisin vihollisen pysähtymään ja vaikka vähän liikahtamaan taaksepäin? :roll:

Re: elämät ukoille

Posted: Sat Nov 17, 2007 10:33 pm
by MAVmaggot
pieni esimerkki:

Code: Select all

FrameLimit 40 'rajoita nopeutta

soldier=LoadObject("Media\soldier.bmp",72) 'lataa oma hahmo
vihu=LoadObject("media\soldier.bmp",72) ' lataa vihu

PositionObject vihu,100,100 'sijoita vihu hieman eri paikkaan

AddText "Arrows to move, space to kill enemy" 'kirjoita tekstiä ruudulle

vihu_on_elossa=1 'vihu on elossa

Repeat 'päälooppi

    'päivitä ohjaus
    If LeftKey() Then TurnObject soldier,5
    If RightKey() Then TurnObject soldier, -5
    If UpKey() Then MoveObject soldier, 2
    If DownKey() Then MoveObject soldier, -2
    
    If vihu_on_elossa=1 Then 'jos vihu on elossa niin...
      PointObject vihu, soldier 
      MoveObject vihu, 2              'tekoäly
    EndIf
    
    If vihu_on_elossa=1 And KeyHit(cbkeyspace) Then 'jos vihu on elossa ja välilyönti niin...
      vihu_on_elossa=0 'tapetaan vihu
      MoveObject vihu,-10 'liikutetaan vihua taaksepäin
    EndIf

    DrawScreen 'piirrä näyttö

Forever