elämät ukoille

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
aloittelija

elämät ukoille

Post by aloittelija » Tue Sep 11, 2007 7:37 pm

:oops: Miten saan sellaisen jutun että jos kaks ukkoo/autoo törmää ne menettää elämän :?:

Guest

Re: elämät ukoille

Post by Guest » Tue Sep 11, 2007 7:54 pm

If objectsoverlap (ukko, auto, 1) then elämä -1

Zrazy_Coder
Member
Posts: 60
Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm

Re: elämät ukoille

Post by Zrazy_Coder » Fri Sep 21, 2007 2:59 pm

En tiiä tajusitko, mutta tein tälläsen nopee käytin jotai törmäys esimerkkiä.
Kommentit on vähä huonot ja saattaa olla väärässä.

Code: Select all


FrameLimit 40 'rajoita nopeutta

SCREEN 800,600 '''Isompi näyttö

ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)

'Pyöritä ukot alkuasentoon
RotateObject ukko1,0
RotateObject ukko2,180

'Aseta ukot alkupaikkoihin
PositionObject ukko2,150,-100
PositionObject ukko1,-150,100


SetupCollision ukko1,ukko2,2,2,2
SetupCollision ukko2,ukko1,2,2,2
elämät=100
Repeat
'''Healtin menetys ||
'''                \/
If ObjectsOverlap(ukko1,ukko2) Then elämät=elämät-1
    'Ukon 1 ohjaus
    If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
    If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2

    'Ukon 2 ohjaus
    If KeyDown(cbKeyA) Then TurnObject ukko2,5
    If KeyDown(cbKeyD) Then TurnObject ukko2,-5
    If KeyDown(cbKeyW) Then MoveObject ukko2,2
    If KeyDown(cbKeyS) Then MoveObject ukko2,-2
Color cbred ''' Tekstien ja muiden piirtokomentojen väri on tästä alas päin punainen paitsi ei näytön taustaväri jne.
Text 0,0,"Elämät : "+elämät ''' Elämät tekstin perään kirjoitetaan elämät muttuja

If elämät=-1 Then MakeError "Elämät loppu !"

    DrawScreen

Forever

''' Niinkuin huomaat suoraan esimerkki 8 tai joku sellanen


Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: elämät ukoille

Post by Pabnih » Sat Nov 17, 2007 10:41 pm

No tuota, anteeksi jos nostan wanhan topicin ylös mutta olisi aiheeseen liittyvä kysymys. Ampuma pelissä pieni ongelma. Kun vihollisten elämät loppuvat, minkäslaisella koodin pätkällä saisin vihollisen pysähtymään ja vaikka vähän liikahtamaan taaksepäin? :roll:

User avatar
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: elämät ukoille

Post by MAVmaggot » Sat Nov 17, 2007 11:33 pm

pieni esimerkki:

Code: Select all

FrameLimit 40 'rajoita nopeutta

soldier=LoadObject("Media\soldier.bmp",72) 'lataa oma hahmo
vihu=LoadObject("media\soldier.bmp",72) ' lataa vihu

PositionObject vihu,100,100 'sijoita vihu hieman eri paikkaan

AddText "Arrows to move, space to kill enemy" 'kirjoita tekstiä ruudulle

vihu_on_elossa=1 'vihu on elossa

Repeat 'päälooppi

    'päivitä ohjaus
    If LeftKey() Then TurnObject soldier,5
    If RightKey() Then TurnObject soldier, -5
    If UpKey() Then MoveObject soldier, 2
    If DownKey() Then MoveObject soldier, -2
    
    If vihu_on_elossa=1 Then 'jos vihu on elossa niin...
      PointObject vihu, soldier 
      MoveObject vihu, 2              'tekoäly
    EndIf
    
    If vihu_on_elossa=1 And KeyHit(cbkeyspace) Then 'jos vihu on elossa ja välilyönti niin...
      vihu_on_elossa=0 'tapetaan vihu
      MoveObject vihu,-10 'liikutetaan vihua taaksepäin
    EndIf

    DrawScreen 'piirrä näyttö

Forever

Post Reply