Kuis tehä viholliset

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Kuis tehä viholliset

Post by kaneli2000 »

Eli miten viholliset kannattaa tehdä peliin? Typellä, CloneObjectilla, erikseen lataamalla vai jotenkin toisin?
I see the rainbow rising
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Kuis tehä viholliset

Post by nevssons »

kaneli2000 wrote:Eli miten viholliset kannattaa tehdä peliin? Typellä, CloneObjectilla, erikseen lataamalla vai jotenkin toisin?
Varmaan typeillä.
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Eur0-5isu
Active Member
Posts: 106
Joined: Mon Sep 01, 2008 5:12 pm

Re: Kuis tehä viholliset

Post by Eur0-5isu »

Riippuu hyvin pitkälti pelistä. Jos kyseessä on jonkinsortin ammuskelupeli jossa niitä vihollisia listitään ja tuhotaan usein niin kätevintä ne olisi ihan typeillä luoda.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Kuis tehä viholliset

Post by koodaaja »

Lähinnä pohdinta on taulukko vs. type, itse suosittelisin yleisesti ottaen typejä.

Cloneobject on käytössä joka tapauksessa, LoadObject on sen verta hidas.
Post Reply