Page 1 of 1

Laatikko

Posted: Thu Sep 04, 2008 1:44 pm
by mato1223
Miten saisi ukon ei laatikoksi(jos on mahdollista) koska jokaisen framen on oltava saman kokoinen. Haluaisin ettei isku olisi ekalla framella osunut

Re: Laatikko

Posted: Thu Sep 04, 2008 6:03 pm
by Pie2
Saattaa olla että ymmärsin sinut väärin, kuitenkin...

Luulen että olet piirtänyt oman kuvan ja unohtanu maskata sen?
Eli kun piirrät omaa grafiikkaa peliisi värjää tausta tietyllä värillä(esim. magenta). Sen jälkeen asetat oletusmaskiväriksi valitsemasi taustavärin komennolla:

Code: Select all

DefaultMask on,PUNAINEN,VIHREÄ,SININEN
punaisen,vihreän ja sinisen sijalle asetat väriarvot väliltä 0-255. Eli jos olet valinnut taustaväriksi magentan kirjoittaisit "DefaultMask on,255,0,255".

Re: Laatikko

Posted: Thu Sep 04, 2008 10:24 pm
by mato1223
Tarkoitin sita (a: ei toimi kaytan wiita) etta kun se "maski" ei nay mutta se on olemassa. Se osuu ennen kuin pitaisi. Tulee ongelma miten saan sen olemaan osumatta ennen tiettya framea. Ukko ei nayta laatikolta mutta se on ja jokainen frame saman kokoinen kuin suurin. Mutta hyva kun kerroit tuon Defaultmask homman koska olisin kysynyt sen.

Re: Laatikko

Posted: Thu Sep 04, 2008 10:55 pm
by Koodiapina
Juu, kuvat / framet / tilet ovat aina laatikoita (Tai no vois olla minkä muotoisia vaan, eikä edes taitoa vaatisi... Mutta näin perinteisesti) Pääasiahan on, että käyttäjälle välittyy kuva siitä, että on vain olemassa irtonainen ukko joka on ties minkä mallinen :)

Re: Laatikko

Posted: Thu Sep 04, 2008 11:22 pm
by atomimalli
Pikselintarkkaa törmäystä ei löydy coolbasicista.

Kerrot asiasi niin epäselvästi ettei mitään neuvoa pysty antamaan.

Re: Laatikko

Posted: Sun Sep 07, 2008 9:38 pm
by axu
mato1223 wrote:(a: ei toimi kaytan wiita)
Kyllähän wiihinkin saa skandit sieltä alhaalta.

Re: Laatikko

Posted: Tue Oct 14, 2008 6:30 pm
by mato1223
axu wrote:Kyllähän wiihinkin saa skandit sieltä alhaalta.
Ei Jaksanu :?

Re: Laatikko

Posted: Sat Nov 01, 2008 9:53 pm
by Jani
En nyt tiiä et tajusinko oikein mut tässä tällänen:

Code: Select all

//Lataa hahmot
ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)

//Pyöritä ukot alkuasentoon
RotateObject ukko1,0
RotateObject ukko2,180

//Aseta ukot alkupaikkoihin
PositionObject ukko2,150,-100
PositionObject ukko1,-150,100

//Muuta ympyräksi
SetupCollision ukko1,ukko2,2,2,1
//Muuta ympyräksi
SetupCollision ukko2,ukko1,2,2,1