Laatikko

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
mato1223
Member
Posts: 69
Joined: Sat Aug 16, 2008 12:04 pm
Location: Rääkkylä

Laatikko

Post by mato1223 » Thu Sep 04, 2008 1:44 pm

Miten saisi ukon ei laatikoksi(jos on mahdollista) koska jokaisen framen on oltava saman kokoinen. Haluaisin ettei isku olisi ekalla framella osunut

User avatar
Pie2
Member
Posts: 55
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:14 pm
Location: Porvoo

Re: Laatikko

Post by Pie2 » Thu Sep 04, 2008 6:03 pm

Saattaa olla että ymmärsin sinut väärin, kuitenkin...

Luulen että olet piirtänyt oman kuvan ja unohtanu maskata sen?
Eli kun piirrät omaa grafiikkaa peliisi värjää tausta tietyllä värillä(esim. magenta). Sen jälkeen asetat oletusmaskiväriksi valitsemasi taustavärin komennolla:

Code: Select all

DefaultMask on,PUNAINEN,VIHREÄ,SININEN
punaisen,vihreän ja sinisen sijalle asetat väriarvot väliltä 0-255. Eli jos olet valinnut taustaväriksi magentan kirjoittaisit "DefaultMask on,255,0,255".
Since 24-March 05

mato1223
Member
Posts: 69
Joined: Sat Aug 16, 2008 12:04 pm
Location: Rääkkylä

Re: Laatikko

Post by mato1223 » Thu Sep 04, 2008 10:24 pm

Tarkoitin sita (a: ei toimi kaytan wiita) etta kun se "maski" ei nay mutta se on olemassa. Se osuu ennen kuin pitaisi. Tulee ongelma miten saan sen olemaan osumatta ennen tiettya framea. Ukko ei nayta laatikolta mutta se on ja jokainen frame saman kokoinen kuin suurin. Mutta hyva kun kerroit tuon Defaultmask homman koska olisin kysynyt sen.

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Laatikko

Post by Koodiapina » Thu Sep 04, 2008 10:55 pm

Juu, kuvat / framet / tilet ovat aina laatikoita (Tai no vois olla minkä muotoisia vaan, eikä edes taitoa vaatisi... Mutta näin perinteisesti) Pääasiahan on, että käyttäjälle välittyy kuva siitä, että on vain olemassa irtonainen ukko joka on ties minkä mallinen :)
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Laatikko

Post by atomimalli » Thu Sep 04, 2008 11:22 pm

Pikselintarkkaa törmäystä ei löydy coolbasicista.

Kerrot asiasi niin epäselvästi ettei mitään neuvoa pysty antamaan.

User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Laatikko

Post by axu » Sun Sep 07, 2008 9:38 pm

mato1223 wrote:(a: ei toimi kaytan wiita)
Kyllähän wiihinkin saa skandit sieltä alhaalta.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image

mato1223
Member
Posts: 69
Joined: Sat Aug 16, 2008 12:04 pm
Location: Rääkkylä

Re: Laatikko

Post by mato1223 » Tue Oct 14, 2008 6:30 pm

axu wrote:Kyllähän wiihinkin saa skandit sieltä alhaalta.
Ei Jaksanu :?

User avatar
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 5:53 pm

Re: Laatikko

Post by Jani » Sat Nov 01, 2008 10:53 pm

En nyt tiiä et tajusinko oikein mut tässä tällänen:

Code: Select all

//Lataa hahmot
ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)

//Pyöritä ukot alkuasentoon
RotateObject ukko1,0
RotateObject ukko2,180

//Aseta ukot alkupaikkoihin
PositionObject ukko2,150,-100
PositionObject ukko1,-150,100

//Muuta ympyräksi
SetupCollision ukko1,ukko2,2,2,1
//Muuta ympyräksi
SetupCollision ukko2,ukko1,2,2,1
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition

Post Reply