tekstitiedoston tulkitseminen

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
User avatar
duck
Member
Posts: 80
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:41 pm

tekstitiedoston tulkitseminen

Post by duck »

terve, pitkästä aikaa kokeilen jotakin värkätä cbllä. osaisko joku auttaa miten avaan cb:llä tekstitiedoston, ja tulkitsen siitä eri asioita.

esim. minulla on "tiedot.txt" tiedosto. se sisältää tekstiä:

player1 100,80,cpu,0,50.0; //eli pelaaja1 sijainti x = 100, y = 80, kone, ammustyyppi, hitpointsit
player2 0,-100,human,0,50.0;
screen 800,600,1;
.
1)tiedostosta pitäisi etsiä ennalta tiedetty sana, esim player1 ja sen rivin sijainti.
2)sitten pitäisi voida erotella riville kuuluvat arvot, jotka on erotettuna pilkulla. jokainen erillinen arvo voisi olla esim. oma muuttuja. Sekä lopettaa rivin lukeminen kaksoispilkkuun.
3)tiedot pitäisi pystyä tallentamaan myös uuteen tiedostoon.

vinkkejä?
Lentäjä-ässä:
lentäjä-ässä
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: tekstitiedoston tulkitseminen

Post by valvoja »

Itse en lähtisi miettimään miltä tallenne tiedosto näyttää ja miten saisin siitä tiettyä infoa.
Tiedon tallentaminen on helppoa mutta voi sen vaikeastikin tehdä. Perus tallentamiseen riittää CB:n oma manuaali.
Itse tietoa voi tallentaa missä järjestyksessä vain mutta ulos ottokin pitää olla samanlainen. Jos haluaa helposti.
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: tekstitiedoston tulkitseminen

Post by CCE »

Voit lukea & tallettaa tiedostot kätevästi Latexi95:n ParseSettings ja SaveSettings funktioilla. Voit sitten käyttää GetWord2() funktiota hakemaan yksittäiset pilkulla erotellut sanat, jotka voit sitten vaikkapa muuntaa Int()-funktiolla kokonaisluvuiksi.
User avatar
duck
Member
Posts: 80
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:41 pm

Re: tekstitiedoston tulkitseminen

Post by duck »

mäpä selailen tuota latexin funktiota.

Ajatuksena nimenomaan on että se luettava tiedosto on jo olemassa, enkä sitä voi muuttaa koska sitä tarvitaan alkuperäisessä muodossaan muualla.
Niimpä ohjelma lukisi siitä halutut kohdat ja tallennetaisi vähän yksinkertaisempaan muotoon uuteen tiedostoon.
Lentäjä-ässä:
lentäjä-ässä
Post Reply