Grafiikka : komennot

PUTPIXEL2


   KUVAUS

Kirjoittaa (32-bittisen) pikselin nykyiseen piirtopuskuriin. Komento on nopeampi kuin PutPixel.

Puskurin täytyy olla lukittu. Tämä tapahtuu komennolla Lock. Pikselikomennot lukittuun puskuriin ovat erittäin nopeita.

Komento on tarkoitettu edistyneemmille käyttäjille.

   KÄYTTÖ
PUTPIXEL2 x, y, pikseli, [puskuri]

  • x = Kokonaisluku, pikselin X-sijainti.
  • y = Kokonaisluku, pikselin Y-sijainti.
  • pikseli = Kokonaisluku. Pikselin lukuarvo. Pikseli, joka on luettu funktiolla GetPixel2.
  • puskuri (valinnainen) = Puskuriosoitin. Kts. funktiot SCREEN() ja IMAGE(). Oletuksena nykyinen puskuri.

  • Katso myös: LOCK, GETPIXEL2, SCREEN, IMAGE

       ESIMERKKI
    SCREEN 640,480

    AddText "Press any key to copy..."

    'First make a gradient
    For i=0 To 240
        Color 0,i+15,0
        Line 0,i,640,i
    Next i

    DrawScreen OFF

    WaitKey

    'Lock screen
    Lock

    'make 154 481 iterations, copy each pixel
    For y=0 To 240
    For x=0 To 640
        PutPixel2 x,480-y,GetPixel2(x, y)
    Next x
    Next y

    'Unlock screen
    Unlock

    DrawScreen

    WaitKey

    <<TAKAISIN