Vastaukset palautteeseen:
Frozen wrote:
- Animaation kanssa tekemistä, enemmän liikettä jalkoihin, vaikkei frameja lisättäisikään.
Animaatio menee graafisen osaamiseni piikkiin. Toki sitä pystyisi tekemään paremman aikaa käyttämällä, mutta taidan pitää sen sellaisena kuin se nyt on. Sopii pelin yksinkertaiseen ilmeeseen.
Frozen wrote:
- Kontrollit tuntuu olevan ympäri näppäimistöä
Muut näppäimet (mm. valikkonäppäin, ääniasetukset, fps päälle/pois) ovat hiukan sielä sun täällä ettei niitä tulisi vahingossa painettua. Action-näppäintä ja sitä toista voisi siirtää kuitenkin vasemmalle ja ehkä yhden rivin ylöspäin.
Frozen wrote:
- Hyppääminen on aika kankeahkoa, siihen tosin tottui nopeasti.
Szanne wrote:Liikkuminen ja hyppääminen olivat todella kankeita, kuten edellinen kirjoittaja sanoi.
Hyppy ja liikkuminen ovat tuollaiset kun kehityksen alkuvaiheessa jäivät tuon tyylisiksi kun olivat simppeleitä toteuttaa ja sitten totuin niihin.
Pitää kehitellä jonkinlaisia kiihtyvyys systeemejä niihin ja testata mikä olisi hyvä.
Frozen wrote:
- Kun pelissä sai aseen, kenttä muuttui pannukakuksi.
Juu siinä pelin ensimmäisessä kentässä on kyllä aika paljon tasaista maastoa. (Tätä varmaan tarkoitit?) Sinne voisi joitain esim. kumpareita lisäillä.
Frozen wrote:
- Framelimit 60 mieluummin.
Tämä on hiukan hankalempi juttu kun pelin systeemit on asetettu 40 fps:ää vastaaviksi niin 60:llä menee liian nopeasti. Jonkinlaista fps-riippumatonta systeemiä voisi yrittää kehitellä tähän. Tuo 40 jäi, kun edellisessä pelissä se, niin ajattelin tällä samalla mennä tässäkin kun siinä edellisessä toimi hyvin ja tässäkin riittävän sulavasti näytti ruutu päivittyvän 40:llä. Koitin nyt 60:llä ja kun vaihto takaisin vanhaan niin kyllä eron huomasi.
Frozen wrote:
- Kartta puuttuu (?), joskus oli aika jolloin kartat piirrettiin itse sokkeloisemmissa kentissä, mutta nykyään standardit ovat valitettavasti korkeammalla.
Edes kuvia alueesta, joita löytyisi sieltä sun täältä luolastoa voisi auttaa jonkin verran.
Tällaista ideaa en ollut tainnut keksiä. Pelissä on oikeastaan vain yksi kenttä, joka on hieman sokkeloinen ja jossa reittejä mistä ei tarvitse kulkea. Vaikka niissä reiteissä kävisi, niin ei ihan turhaan ole mennyt aika hukkaan, koska reittien päässä on niitä medkittejä ja kuteja. Muissa kentissä pitää oikeastaan käydä kaikkialla mihin pääsee, joten yhden kentän takia en karttaa viitsi tehdä.
Szanne wrote:Yhdistettynä töymäystarkistuksen hieman leväperäisyyteen pelikokemus vaikutti suhteellisen laimealta. Voin olla myös huono, mutta miten tarkoitus oli väistellä katossa olevien tykkien ammuksia, koska en ainakaan itse pystynyt kertaakaan väistämään niitä kaikkia.
Tykkien ammusten, vihujen, vihujen ammusten ja piikkien osuminen pelaajaan on toteutettu ObjectOverlapilla (tai jotain sinnepäin jos komento väärinkirjoitettu) ja sen normi asetuksella, joten jos täydellisen tarkkuuden haluaan niin pitäisi ottaa pikselintarkkuus käyttöön. Vika bossi on osittain pikselintarkalla, pitää seuraavassa versiossa pistää kokonaan pikselintarkalle. Tarkkuus on mielestäni nyt suht ok, paitsi se vika bossi. Jos tarkennat tuota leväperäisyyttä niin voin ehkä korjata asian.
Ne tykkien ammukset menevät tietyssä rytmissä niin pitää odottaa hetki että menevät pelaajasta ohi, sitten voi mennä vapaasti. Jotkut kohdat ovat väistelyn kannalta haastavia, mutta pitäisivät olla väistettävissä; ainakin suurin osa. Niin ja tykkien ammuksissa on jonkinsortin bugi kun menevät joskus seinistä läpi, pitää yrittää korjata.
Teen uuden version jossain vaihdeessa johon korjailen näitä ja ehkä joitain muitakin juttuja.