Epic Crusade - RPG peli
-
- Tech Developer
- Posts: 545
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
- Location: Liminka
Re: Epic Crusade - RPG peli
Rahaa ja expaa olisi saanut tulla hieman enemmän kun lähes puolet ajasta kului Rein kehittämiseen ja rahan keruuseen tarvikkeita varten. Vaikka tämä olikin betaversio pelattavaa löytyi silti keskiverto cb peliä enemmän.
Suurena final fantasy fanina tämäkin peli upposi minuun täysin.
Jatkakaa samaan malliin.
Saadanhan kokoversio ensi jouluksi?
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Re: Epic Crusade - RPG peli
Re: Epic Crusade - RPG peli
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Re: Epic Crusade - RPG peli
Code: Select all
Dialogi:
- Dialogin piipitys on _kamalaa_. Ole kiltti ja poista se.
- Englannin tavutus on sen verta vaikea operaattio, että kannattaa jättää se suosiolla pois. Varsinkin jos tavumerkit tulevat seuraavalle riville.
- Paikoin dialogi skippautui täysin entteriä ensimmäisen kerran painettaessa (alun keskustelun aikana, välittömästi valintojen tekemisen jälkeen).
Grafiikka:
- Jokin on pielessä, jos Lucyn hahmo (kartalla) näyttää pojalta. Onko likan historiassa jotain, mitä meille ei ole kerrottu?
Taistelu:
- Vihollisen hyökkäys tulee IMO liian nopeasti. Puolen sekunnin huilitauko toisi taisteluihin parempaa rytmitystä kun ne jakautuisivat selvemmin pelaajan hyökkäys <-> vastustajan hyökkäys-osioihin
- Abilities-taulukossa alas painaminen vilauttaa alareunassa omistamattomien taitojen vaikutuksia
Pikkusälää:
- Askelpalautin menun nostattajana on epälooginen. Miksei avaruusnäppäin tee mitään?
- Kaupassa "shop"-otsikko sulautuu valintojen joukkoon. Yhtäläinen fontti kaikkialla sekoittaa hieman, voisit vaikka laittaa kursiivilla tai boldilla valinnat erottamaan sen muusta tekstistä.
- Valikkoja selatessa hyppäys alimmasta ylimpään tuottaa pienen viiveen, eikä ylimmästä pääse alimpaan lainkaan.
- PUPUJA EI TAPETA! Ei saa tehdä söpöjä vihulaisia. Ja vielä vähemmän antaa niiden taposta kokemusta.
Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Re: Epic Crusade - RPG peli
Jingin ja Jangin kestävyyttä olisi voinut säätää ehkä hieman alemmas, sillä ainakin omasta mielestäni jouduin vähän turhan kauan levelaamaan Reitä niiden voittamiseksi. Läpi en päässyt, sillä on niin paljon muutakin tekemistä, ettei ehtinyt vielä syvemmin pelata. Voin jo todeta että tämä on CoolBasicin paras roolipeli jo tässä beta versiossaan!
Koska tämä on beta versio, niin tässä muutamia parannusehdotuksia:
-Pelin latausvalikossa tulisi näkyä muutakin kuin pelkkä chapterin numero. Vaikkapa perinteisesti päähahmon tason siihen voisi ainakin myös laittaa näkyville.
- Tallentaessakin nuo tiedot voisivat näkyä, ettei tarvitse muistaa missä paikassa oli mikäkin talletus
- Skilliä valitessa jos painoi alimmassa skillissä alaspäin, niin valinta oli hetken aikaa kadoksissa ja palasi sitten ensimmäiseen valintaan. Tuo voisi tapahtua välittömästi. Ja kun kerran alimmasta skillistä pääsee suoraan ylimpään, niin pitäisi ylimmästäkin päästä suoraan alimpaan.
Lisää kommenttia tulee luultavasti huomenna kunhan kerkiän tuota kunnolla pelaamaan.
Re: Epic Crusade - RPG peli
edit: Niin ja joku yhtenäinen bugilista olisi ihan hyvä idea. Jingin ja Jangin voi muuten skipata, jos tuntuu ettei pääse läpi.
Re: Epic Crusade - RPG peli
(ps. en edes tohdi kysyä oliko synnytystuskia betan kanssa(ja jos kuinka suuria))
Re: Epic Crusade - RPG peli
Älä edes kuvittele! Jos tämän tekoon meni melkein 3v niin huh huh..KilledWhale wrote:Saadanhan kokoversio ensi jouluksi?
Niin ja eikös puun alla olevat varjot pitäisi olla pyöreämpiä?
Re: Epic Crusade - RPG peli
Pelimoottorin tekemiseen meni se suurinosa ajasta, nyt kun se on valmis, ei tuo seuraavaan jouluun mennessä ole täyttä utopiaa. Hyvin epätodennäköistä kylläkin. Emme me kuitenkaan joka päivä kolmen vuoden ajan tätä kehitelleet, vaan pienin pyrähdyksin. Monesti saattoi olla, ettemme moneen kuukauteen tehneet mitään.programmer of DSG wrote:En keriinnyt paljoa pelaamaan.. Ihan nätin näköistä oli..Älä edes kuvittele! Jos tämän tekoon meni melkein 3v niin huh huh..KilledWhale wrote:Saadanhan kokoversio ensi jouluksi?
Re: Epic Crusade - RPG peli
Äskeinen oli offina.
Hei muuten alkuvalikkoon pilville vähän hintaanpi liike + Reille ja Lucylle nopeammat silmän räpsytykset.
Re: Epic Crusade - RPG peli
kerran tuli jing jang:ssa crash etten päässy tappeluun vaan näyttö muka pimeni niinkuin tappelun edellä ja sitten palataan normaaliin kävelykuvaan (ei tappelu)(tosin rämpyttelin enteriä jotta pääsis teksteistä nopeeta ohi)
ps pro... DSG siinä olisikin ideaa pelimoottori johon halutessaan vois tehä omat mapit, kuvat ja tekstit?
Re: Epic Crusade - RPG peli
Mielestäni siihen random battleen tulee liian usein 3 hirviötä silloin kun on menossa vasta siinä ensimmäisessä metsässä. En oikein pärjännyt niille hirviöille, joskin johtuu ehkä siitä että ostamani Bandanan unohdin laittaa päähän.
EDIT: Ai siinä sitten tuli valmiiksi haarniska ja katana. No, nytpä olen jo levelillä 5
Re: Epic Crusade - RPG peli
Vaikeustaso on kieltämättä mukavan korkea Varsinkin ensimmäinen kerta luolassa oli varsin mielenkiintoinen. Nyt on toinen kerta menossa jolloin Lucy on mukana ja homma huomattavasti helpompaa. Hienoa tarinankerrontaa noilla kuvilla.
Pitää koittaa, jos en tällä kertaa joutuisi poistulossa suureen avaruuteen
Pakko sanoa, että oli loistava peli. Odotan innolla jatkoa!
Muutamia ehdotuksia:
- Skillejä varten ei minusta välttämättä tarvitsisi kokoruudun täyttävää valintaruutua
- Peliaika voisi näkyä ja tallentua
- Escistäkin voisi avata valikon ja peruuttaa, mutta backspace ei tarvitisi poistaa, sillä se on sopivasti siinä enterin lähellä
Olisi pitänyt heti kirjata ne ideat muistiin siinä pelin aikana, eihän niitä nyt enää suurinta osaa muista
Re: Epic Crusade - RPG peli
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
-
- Tech Developer
- Posts: 545
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
- Location: Liminka
Re: Epic Crusade - RPG peli
Sidot köyden yhden kiven ympärille ja laskeudut syvemmälle luolaan.Taatero wrote:Olen nyt päässyt lähikylään, ja ostanut soihdun ja köyden. Mitä luolassa piti tehdäkkään, olen jäänyt jumiin tähän kohtaan.
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Re: Epic Crusade - RPG peli
Re: Epic Crusade - RPG peli
Plussaa:
+Grafiikat
+Musiikit
+Toteutus ja tarina
Miinukset:
-Dialogin piipitys on aivan hirveää
-Peli oli liian lyhyt... tahtoo lisää!
En löytänyt mitään pahempia bugeja.
KEEP UP THE GOOD WORK !
EDIT: Nyt pääsin pelin kokonaan läpi. Myönnän etten osaa pelata mutta olipahan tuo peli varsin haastava. Yksi parhaista RPG:stä mitä olen koskaan pelannut .
OTA POKAALI!:
Re: Epic Crusade - RPG peli
Re: Epic Crusade - RPG peli
Itse ainakin pienen kokeilun jälkeen totesin parhaaksi taktiikakasi raidata alkumetsän alkupäässä, ja mennä sitten omaan kotiin healaamaan/tallentamaan peli. Muista myös equipata armori ja katana, tämä auttaa aika paljon. Lisäksi, ollessasi vielä pienillä leveleillä, kannattaa juosta karkuun, jos vastustajia on liikaa.programmer of DSG wrote:Onkohan ne vihreät örkit Goblineja? No kumminkin ne ovat aivan liian vaikeita.. Samoin myös ne surriaiset, jotka myrkyttää. Ne myrkytti mua koko ajan ja sitten delasin.
Asiata toiseen. Kaksi asiaa, joita pitäisi mielestäni kehittää:
Eräs järin ärsyttävä kylänvartia lähellä kylän porttia, siinä sen punapäisen vieressä. Kun meni puhumaan hughmanille (se goblini siellä aitauksessa) tämä vartia tunki siihen aidanrakoon, ja sain odottaa 10 minuuttia ulospääsyä.
Sitten toinen sia, jonkinlainen health -baari olisi kiva vihollisille (varsinkin niille "bosseille", että vähän tietäisi mitä riskejä/taktiikoita pitäisi käyttää). Muu tässä pelissä onkin lähes täydellistä.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.