Pikakisa 22 [Kilpailuaika päättynyt]
-
- Active Member
- Posts: 155
- Joined: Wed Dec 03, 2008 8:17 pm
- Location: Haukipudas
Re: Pikakisa 22 [Alkanut]
nyt kuule on pakko sanoa että en minä edes tiedä niitä halloween juttuja , joten on pakko sanoa että enpä osallistukkaan.
Turmankylä
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.
Re: Pikakisa 22
Oho olin munannut lukiessani tuon ekan viestin. Muttah, nyt sitten kysyisin vielä, että onko väliä minkälaisen pelin tekee?Grandi wrote:@MaGetzUb: Kisan järjestäjä päättää elementin. Näet sen ensimmäisestä viestistä
Sama tullut mieleen, mutta tällä tavalla äänestäjien on helpompi verrata miten eri kilpailijat ovat soveltaneet annettua elementtiä, kun se on kaikilla sama.skinkken wrote:Keksin yhden idean: pikakisoissa voisi olla niin, että kisan järjestäjä voisi laittaa valittaviksi useamman aiheen, niin että ainakin yksi pitäjän antamista elementeistä täytyy olla mukana pelissä. sitten ei tulisi semmposia "ääh tylsä aihe enjaksakkaan"
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Pikakisa 22
Sen pitää vain noudattaa sääntöjä.MaGetzUb wrote:Muttah, nyt sitten kysyisin vielä, että onko väliä minkälaisen pelin tekee?
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: Pikakisa 22 [Alkanut]
Joudun perumaan osallistumiseni teknisistä syistä. Asensiin koneeseeni Vistan SP2:sen ja melkein kaikki ohjelmat bugaa,
mukaan lukien CB
öff: tosi hyvä aihe!
mukaan lukien CB
öff: tosi hyvä aihe!
Re: Pikakisa 22 [Alkanut]
No voi öh, unohdin tämän. No, jos sitten kuitenkin osallistuisi; tässä pelini, Halloween-vitsaus v.0000001. Saattaa mavittaa.
EDIT: Joulun kummitus on minun ja kaverini kehittelemä juttu, joka heittää ihmisiä lumipallolla. Sen voi nähdä myös halloweeninä (eli pelini noudattaa kisan aihetta täysin!) tai tarvittaessa myöskin juhannuksena ja vappuna, ja sillonkin se voi heittää sinua lumipallolla (se luo sitä lunta itse). Silloin se ilmestyy ainakin, jos leivot karjalanpiirakoita vehnäjauhosta.
Code: Select all
Print "Paina jotain näppäintä, niin joulun kummitus heittää sinua lumipallolla!
WaitKey
MakeError "Memory Acces Violation"
Re: Pikakisa 22 [Alkanut]
Oma pelini on nyt valmis:
Nuolista liikkuu, itse olet se harmaa hahmo/möykky.
pelissä on ääniä ja "Hyvää" halloween-musiikkia joka on tehty garagebandin soittimilla joilla tulee jo valmiiksi hienoja ääniä , 4 leveliä ja erilaisia vihuja.
Nuolista liikkuu, itse olet se harmaa hahmo/möykky.
pelissä on ääniä ja "Hyvää" halloween-musiikkia joka on tehty garagebandin soittimilla joilla tulee jo valmiiksi hienoja ääniä , 4 leveliä ja erilaisia vihuja.
- Attachments
-
- pikakisa22.zip
- Halloween-aiheinen peli
- (2.03 MiB) Downloaded 358 times
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Re: Pikakisa 22 [Alkanut]
Kooovan koodauksen jälkeen sain jotain aikaan:
En jaksanut hieno säätää, bugejakin on. Mutta graaffisuutta yritin luoda todella paljon grafiikka komennoilla.
Code: Select all
Type Tasot
Field Taso_X As Float
Field Taso_Height As Float
Field Taso_Width As Integer
Field Taso_PlusX As Integer
EndType
Global bigfont
Global smallfont
Global score
Const Gravity# = 0.01
Dim Player_X As Float, Player_Y As Float, Player_PlusX As Float, Player_PlusY As Float
Dim stars(512,1) As Float
SCREEN 800,600,32,1
SetWindow ""
aloitus = Timer()
maassa = False
Korkeus = 300
bigfont = LoadFont("Arial",34)
smallfont = LoadFont("Arial",20)
kurpitsa = MakeImage(20,20)
DrawToImage kurpitsa
Color cborange
Ellipse 0,2,15,16
Ellipse 5,2,15,16
Color cbyellow
Circle 5,5,2
Circle 12,5,2
Circle 9,9,2
Line 4,15,14,15
DrawToScreen
For i = 1 To 512
stars(i,0) = Rand(ScreenWidth())
stars(i,1) = Rand(ScreenHeight())
Next i
Taso.Tasot = New(Tasot)
Taso\Taso_X = 0
Korkeus = Korkeus + Rand(-20,20)
Taso\Taso_Height = Korkeus
Taso\Taso_Width = 700
Player_X = 20
BackGround = MakeImage(ScreenWidth(),ScreenHeight())
Repeat
ClsColor 0,0,0
For i = 1 To 512
Color cbwhite
Dot stars(i,0),stars(i,1)
stars(i,0) = stars(i,0) - (Float(käyntiaika) / 100000) * 0.25
If stars(i,0) < 0 Then stars(i,0) = ScreenWidth()
Next i
For i = 1 To ScreenWidth() Step 2
Color 20,60,5
Box i,ScreenHeight()/2+Sin((i/2)+a#)*50,2,ScreenHeight()
Next i
//Kuu
Color 255,255,255
Circle 600 - (käyntiaika / 10000) * 0.5,60,100,100
a# = a# + (Float(käyntiaika) / 100000) * 0.5
käyntiaika = (Timer() - Aloitus)
If Timer() > new_palk + 1000 - (käyntiaika / 1000) Then
Taso.Tasot = New(Tasot)
Taso\Taso_X = ScreenWidth()
Korkeus = Korkeus + Rand(-20,20)
Taso\Taso_Height = Korkeus
Taso\Taso_Width = Max(20,Rand(40,90) +(käyntiaika / 1000)*0.5)
new_palk = Timer()
EndIf
For Taso.Tasot = Each Tasot
Taso\Taso_PlusX = - Float(2 + (käyntiaika / 10000) * 0.5)
Taso\Taso_X = Taso\Taso_X + Taso\Taso_PlusX
Color 64,30,0
Box Taso\Taso_X,ScreenHeight()-Taso\Taso_Height,Taso\Taso_Width,Taso\Taso_Height,True
If BoxOverlap(Player_X,Player_Y,20,20,Taso\Taso_X,(ScreenHeight()-Taso\Taso_Height),Taso\Taso_Width,6) Then
Maassa = True
If KeyHit(57) Then Player_PlusY = -(1 + (käyntiaika / 10000) * 0.5) : Maassa = False Else Player_PlusY = 0
Player_X = Player_X + Taso\Taso_PlusX
ElseIf BoxOverlap(Player_X,Player_Y,20,20,Taso\Taso_X,(ScreenHeight()-Taso\Taso_Height)+5,Taso\Taso_Width,Taso\Taso_Height) Then
Player_X = Player_X + Taso\Taso_PlusX*3
Cls
Goto Quit
Else
Maassa = False
EndIf
Color cbwhite
If score < 5000 Then
If Player_X < 0 Or Player_X > ScreenWidth() Then Goto Quit
Text 0,TextHeight("|"),"Don't hit edges of SCREEN!"
Else
If Player_X < 0 Then Goto Quit
If Player_X > ScreenWidth() Then Goto Win
Color cbred
Text 0,TextHeight("|"),"Go To Right Edge of SCREEN To Win!"
Color cbwhite
Text 0,TextHeight("|")*2,"Or take more points."
EndIf
If Taso\Taso_X + Taso\Taso_Width < 0 Then
Delete Taso
EndIf
Next Taso
Color cborange
DrawImage kurpitsa,Player_X,Player_Y
Player_X = Player_X + (RightKey() - LeftKey())*2 + (käyntiaika / 10000) * 0.25
score = (käyntiaika / 10)*0.5
If Maassa = False Then
Player_Y = Player_Y + Player_PlusY
Player_PlusY = Player_PlusY + Gravity+(käyntiaika / 10000) * 0.005
EndIf
SetFont smallfont
Color cbwhite
Text 0,0,"SCORE: "+score
DrawScreen
Forever
Quit:
Color cbBlack
SetFont BigFont
CenterText ScreenWidth()/2+2,ScreenHeight()/2+2,"You lose!",0
th = TextHeight("|")
SetFont SmallFont
CenterText ScreenWidth()/2+2,ScreenHeight()/2+2+th,"You got: "+score +" Points",0
CenterText ScreenWidth()/2+2,ScreenHeight()/2+2+th+TextHeight("|"),"Press Any key to quit",0
Color cbwhite
SetFont BigFont
CenterText ScreenWidth()/2,ScreenHeight()/2,"You lose!",0
th = TextHeight("|")
SetFont SmallFont
CenterText ScreenWidth()/2,ScreenHeight()/2+th,"You got: "+score +" Points",0
CenterText ScreenWidth()/2,ScreenHeight()/2+th+TextHeight("|"),"Press Any key to quit",0
DrawScreen
WaitKey
End
Win:
Color cbBlack
SetFont BigFont
CenterText ScreenWidth()/2+2,ScreenHeight()/2+2,"You lose!",0
th = TextHeight("|")
SetFont SmallFont
CenterText ScreenWidth()/2+2,ScreenHeight()/2+2+th,"You got: "+score +" Points",0
CenterText ScreenWidth()/2+2,ScreenHeight()/2+2+th+TextHeight("|"),"Press Any key to quit",0
Color cbwhite
SetFont BigFont
CenterText ScreenWidth()/2,ScreenHeight()/2,"You Won!",0
th = TextHeight("|")
SetFont SmallFont
CenterText ScreenWidth()/2,ScreenHeight()/2+th,"You got: "+score +" Points!",0
CenterText ScreenWidth()/2,ScreenHeight()/2+th+TextHeight("|"),"Press Any key to quit",0
DrawScreen
WaitKey
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Pikakisa 22 [Alkanut]
Aika kämänen mutta ainakin toimii.
1-5 valitsee vaikeustason. hiirestä ampuu.
1-5 valitsee vaikeustason. hiirestä ampuu.
- Attachments
-
- kurpitsa.rar
- (1.44 MiB) Downloaded 388 times
Re: Pikakisa 22 [Alkanut]
Tässä pelini. Tuli kyllä niin ruma kurpitsa että oikein hävettää. Toivottavasti se ei pilaa koko kilpailua.
Code: Select all
Type KURPITSA
Field obj
Field aika
EndType
SCREEN 400,400
hiiri=MakeObject ()
aika=500
kurpitsa_=MakeImage(32,32)
DrawToImage kurpitsa_
Color cborange
Circle 0,0,32
Color 0,0,1
For y=8 To 13
Line 6,y,14,13
Line 25,y,17,13
Line y+4,19,15,15
Next y
Line 18,19,16,15
Box 9,22,12,4
Color cborange
For i=10 To 19 Step 2
if ylä=True then
Box i,22,2,2
ylä=False
Else
Box i,24,2,2
ylä=True
EndIf
Next i
DrawToScreen
_kurpitsa=MakeObject ()
PaintObject _kurpitsa,-kurpitsa_
ShowObject _kurpitsa,OFF
Repeat
Color cbyellow
Text 0,0,"Kurpitsat yrittävät karata."
Text 0,15,"Tehtäväsi on ottaa ne kiinni,"
Text 0,30,"ennen kuin ne katoavat yön pimeyteen"
Text 0,45,"Ota kurpitsa kiinni klikkaamalla sitä."
Text 0,60,"VAROITUS: PELI SISÄLTÄÄ RUMAA GRAFIIKKAA!!!"
Text 0,90,"Paina enter aloittaaksesi pelin."
If KeyHit (28) Then Goto peli
DrawScreen
Forever
peli:
_aika=Timer()
uusikurpitsa.KURPITSA=New (KURPITSA)
uusikurpitsa\obj=CloneObject (_kurpitsa)
uusikurpitsa\aika=500
ScreenPositionObject uusikurpitsa\obj,Rand (1,400),Rand(1,400)
Repeat
SetWindow "pisteet: "+pisteet
PositionObject hiiri,MouseWX(),MouseWY()
If Timer()>_aika+aika Then
_aika=Timer()
kerta+1
If kerta=50 Then aika-50
uusikurpitsa.KURPITSA=New (KURPITSA)
uusikurpitsa\obj=CloneObject (_kurpitsa)
uusikurpitsa\aika=500
ScreenPositionObject uusikurpitsa\obj,Rand (1,400),Rand(1,400)
EndIf
For ikurpitsa.KURPITSA=Each KURPITSA
ikurpitsa\aika-1
GhostObject ikurpitsa\obj,ikurpitsa\aika/5
If ikurpitsa\aika<0 Then MakeError "Hävisit pelin, sait "+pisteet+" pistettä!"
If ObjectsOverlap (ikurpitsa\obj,hiiri) And MouseHit (1) Then
DeleteObject ikurpitsa\obj
Delete ikurpitsa
pisteet+1
EndIf
Next ikurpitsa
DrawScreen
Forever
Grandi wrote:Sumpille piste. Jos nimimerkin m-kirjain muutetaan r:ksi, p-kirjain v:ksi ja 3 viimeistä kirjainta "vor":iksi, saadaan "survivor", eli suomeksi selviytyjä. Melkoinen yhteensattuma!
Re: Pikakisa 22 [Alkanut]
Valmista. Hiirellä ohjaillaan. Grafiikat laadukasta Paint-tuotantoa
http://koti.mbnet.fi/vileska/halloweenpeli.zip
http://koti.mbnet.fi/vileska/halloweenpeli.zip
Re: Pikakisa 22 [Alkanut]
CandyRush: Suojele karkkejasi ilkeiltä kurpitsoilta. Kun kaikki karkkisi on pöllitty, peli on ohi.
Sorsa vaatii mediat.
Code: Select all
SW = 1024
SH = 768
SCREEN SW,SH
BG = LoadImage("Data\Background.png")
DefaultVisible OFF
MasKark1 = LoadObject("Data\Karkki1.png",90)
MasKark2 = LoadObject("Data\Karkki2.png",90)
MasKark3 = LoadObject("Data\Karkki3.png",90)
Vihu1 = LoadObject("Data\Kurpitsa.png",45)
DefaultVisible ON
Type KARKKI
Field OBJ
Field MinDistance
Field MaxDistance
Field SpeedRatio As Float
Field Acceleration As Float
Field MoveAng As Float
Field RotAng As Float
Field RotDis As Float
EndType
Type VIHU
Field OBJ
Field SpdX As Float
Field SpdY As Float
EndType
Global PrevTime As Float
Global S As Float : S = 0.0
BigFont = LoadFont("tahoma",SH/6)
MediumFont = LoadFont("tahoma",SH/12)
Font = LoadFont("tahoma",SH/42)
MainMenu:
ShowObject MasKark1,ON
ScreenPositionObject MasKark1,SH/6-SH/16,SH-SH/6-SH/10
Active = 1
Repeat
UpdateTime()
DrawImage BG,0,0
SetFont BigFont
CenterText SW/2,SH/6,"CandyRush",2
SetFont MediumFont
CenterText SH/6,SH-SH/6-SH/10,"Start Game",1
CenterText SH/6,SH-SH/6,"Exit Game",1
TurnObject MasKark1,-360.0*S
If KeyHit(cbkeydown) Or KeyHit(cbkeyup) Then
Active + 1
If Active > 2 Then Active = 1
ScreenPositionObject MasKark1,SH/6-SH/16,SH-SH/6-(SH/10*(Active = 1))
EndIf
If KeyHit(cbkeyspace) Or KeyHit(cbkeyreturn) Then
If Active = 1 Then Goto StartGame
If Active = 2 Then End
EndIf
DrawScreen
Forever
StartGame:
ShowObject MasKark1,OFF
MaxKarkit = 5
CandySpeed# = 2200.0
EnemySpeed# = 380.0
For I = 1 To MAXKARKIT
UusiKarkki.KARKKI = New(KARKKI)
Select Rand(1,3)
Case 1
UusiKarkki\OBJ = CloneObject(MasKark1)
Case 2
UusiKarkki\OBJ = CloneObject(MasKark2)
Case 3
UusiKarkki\OBJ = CloneObject(MasKark3)
EndSelect
PositionObject UusiKarkki\OBJ,Rand(-100,100),Rand(-100,100)
RotateObject UusiKarkki\OBJ,Rand(360)
UusiKarkki\MinDistance = Rand(30,120)
UusiKarkki\MaxDistance = Uusikarkki\MinDistance + Rand(20,60)
UusiKarkki\SpeedRatio = Rnd(0.3,1.0)
UusiKarkki\RotAng = Rand(360)
UusiKarkki\RotDis = Rand(50,70)
Next I
CandyLeft = MaxKarkit
EnemyTime = 1000
MinEatTime = 400
EnemyTimeReduce = 5
EnemyTimeVar# = Rnd(0.8,1.2)
EatTimer = Timer()
EnemyTimer = Timer()
ScoreTimer = Timer()
Repeat
UpdateTime()
DrawImage BG,0,0
If Timer() - ScoreTimer > 500 And CandyLeft <> 0 Then
EnemyTime = Max(EnemyTime - EnemyTimeReduce,180)
EnemySpeed# = EnemySpeed# + 0.4
ScoreTimer + 500
Score = Score + 1
EndIf
Color 255,255,255
SetFont font
Text 10,SH-TextHeight("I")-8,"Candy: "+CandyLeft
Text SW-10-TextWidth("Score: "+Score),SH-TextHeight("I")-8,"Score: "+Score
CandyLeft = 0
For iKarkki.KARKKI = Each KARKKI
CandyLeft = CandyLeft + 1
Ang# = GetAngle(ObjectX(iKarkki\obj),ObjectY(iKarkki\obj),MouseWX(),MouseWY())
Dis# = Distance(ObjectX(iKarkki\obj),ObjectY(iKarkki\obj),MouseWX(),MouseWY())
If Dis# < iKarkki\MinDistance Then
iKarkki\Acceleration = Max(iKarkki\Acceleration - 20.0*S,0.0)
ElseIf Dis# < iKarkki\MinDistance + 20 Then
iKarkki\Acceleration = Max(iKarkki\Acceleration -15.0*S,0.0)
ElseIf Dis# > iKarkki\MaxDistance Then
iKarkki\Acceleration = Min(iKarkki\Acceleration + 4.0*S,1.0)
EndIf
iKarkki\MoveAng = Ang#
TranslateObject iKarkki\obj,Cos(iKarkki\MoveAng)*CandySpeed*iKarkki\SpeedRatio*iKarkki\Acceleration*S,-Sin(iKarkki\MoveAng)*CandySpeed*iKarkki\SpeedRatio*iKarkki\Acceleration*S
iKarkki\RotAng = WrapAngle(iKarkki\RotAng + 180.0*S)
TranslateObject iKarkki\obj,Cos(iKarkki\RotAng)*iKarkki\RotDis*S,-Sin(iKarkki\RotAng)*iKarkki\RotDis*S
TurnObject iKarkki\obj,iKarkki\RotAng/10.0*S
Next iKarkki
For iVihu.VIHU = Each VIHU
TranslateObject iVihu\obj,iVihu\SpdX*S + (Cos(ObjectY(iVihu\obj)*0.7)*80.0)*S,iVihu\SpdY*S + (Cos(ObjectX(iVihu\obj)*0.7)*80.0)*S
For iKarkki.KARKKI = Each KARKKI
If Distance2(iKarkki\Obj,iVihu\Obj) < 40 And Timer() - EatTimer > MinEatTime Then
EatTimer = Timer()
DeleteObject iKarkki\OBJ
Delete iKarkki
EndIf
Next iKarkki.KARKKI
If ObjectX(iVihu\obj) > SW/2+100 Or ObjectX(iVihu\obj) < -SW/2-100 Then
DeleteObject iVihu\obj
Delete iVihu
EndIf
Next iVihu
If Timer() - EnemyTimer > EnemyTime * EnemyTimeVar Then
EnemyTimer = Timer()
EnemyTimeVar# = Rnd(0.5,1.2)
UusiVihu.VIHU = New(VIHU)
UusiVihu\Obj = CloneObject(Vihu1)
ObjectOrder UusiVihu\Obj,-1
Select Rand(1,4)
Case 1
ScreenPositionObject UusiVihu\Obj,-100,Rand(SH*0.1,SH-SH*0.1)
UusiVihu\SpdX = EnemySpeed * Rnd(0.8,1.4)
UusiVihu\SpdY = 0
Case 2
ScreenPositionObject UusiVihu\Obj,SW+100,Rand(SH*0.1,SH-SH*0.1)
UusiVihu\SpdX = -EnemySpeed * Rnd(0.8,1.4)
UusiVihu\SpdY = 0
Case 3
ScreenPositionObject UusiVihu\Obj,Rand(SW*0.1,SW-SH*0.1),-100
UusiVihu\SpdX = 0
UusiVihu\SpdY = -EnemySpeed * Rnd(0.6,1.2)
Case 4
ScreenPositionObject UusiVihu\Obj,Rand(SW*0.1,SW-SH*0.1),SH+100
UusiVihu\SpdX = 0
UusiVihu\SpdY = EnemySpeed * Rnd(0.6,1.2)
EndSelect
EndIf
If CandyLeft = 0 Then
DrawGame
SetFont BigFont
CenterText SW/2,SH/4,"Game Over"
SetFont MediumFont
CenterText SW/2,SH/4+SH/6,"Score: "+Score
CenterText SW/2,SH/2+SH/12,"Like taking candy from a baby..."
CenterText SW/2,SH/2+SH/5,"Press ENTER to try again."
If KeyHit(cbkeyreturn) Then Goto StartGame
EndIf
DrawScreen
Forever
Function UpdateTime()
NowTimer = TIMER()
S = Max(Min((NowTimer - PrevTime) / 1000.0,0.04),0.00001)
PrevTime = NowTimer
EndFunction
- Attachments
-
- Halloween.zip
- (339.59 KiB) Downloaded 363 times
Last edited by Ruuttu on Fri Oct 30, 2009 8:23 pm, edited 1 time in total.
Re: Pikakisa 22 [Alkanut]
Ja viime hetkellä, minun kurpitsanammuntani. Hiirellä ohjaa ja ampuu.
- Attachments
-
- Pumpkins!.zip
- (734.26 KiB) Downloaded 347 times
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Pikakisa 22 [Kilpailuaika päättynyt]
Myöhästyit kyllä kahdella minuutilla, koska kilpailuaika loppui 8:05. Mutta ällös pelkää, olen keksinyt varallesi jotain.
Laitan äänestyksen pystyyn.
Laitan äänestyksen pystyyn.