Etsin tarinankirjoittajaa

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
Post Reply
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Etsin tarinankirjoittajaa

Post by Jare »

Haen projektiini henkilöä kirjoittamaan tarinaa. Kyseessä on reaaliaikainen räiskintäpeli, joka ei sinänsä etene minkään juonen mukaan, mutta aion silti sisällyttää peliin etenevän tarinan, jota voi lueskella pelin valikossa. Pelin edetessä pääsee uusiin kenttiin ja saa uusia aseita. Tarina voisi ottaa syvällisemmin kantaa siihen, miten näihin kenttiin on saavuttu ja miten uudet aseet on saatu käyttöön. Tarina myös jaetaan kenttien mukaan eri lukuihin. Kirjoitusmuoto vaihtelee niin, että (pääsääntöisesti) joka toinen luku kirjoitetaan pelaajan näkökulmasta "päiväkirjana" ja joka toinen ulkopuolisen tarkkailijan näkökulmasta. Yhteensä kenttiä on 20, joten kirjoitettavia lukujakin tulee sitten olemaan 20 + aloitus- ja lopetusluvut. Valmiina on tällä hetkellä tosiaan alkutarina ja päätösluku sekä ensimmäisen kentän luku. Valmiista luvuista saa varmaan hyvän idean siitä, millaista tarinaa haen. Tarina kirjoitetaan suomeksi.

Projektista en kerro tarkempia yksityiskohtia ennen julkaisua tai mahdollista beta-testiä, mutta yksityisviestillä voin kertoa hieman lisää.

Haen siis nimenomaan yhtä henkilöä, koska kirjoitustyylin olisi hyvä pysyä mahdollisimman samanlaisena läpi koko tarinan. Vaatimus tarinankirjoittajalle on muutama kymmenen postia tällä foorumilla. Kirjoitusvirheitä ja yhdyssanavirheitä en halua. Tosin mikään täydellinen kirjoittaja ei tarvitse olla.

Tarinan sisältö on siis aika pitkälle kirjoittajan päätettävissä, mutta muutamia pelissä olevia elementtejä on hyvä olla mukana. Deadline ei ole paha (varsinkin kun peli on muutenkin niin kesken, että deadline taitaa jäädä haaveeksi taas kerran), mutta jonkinlainen sitoutuminen pitää olla. Yhteydenpitotapa voidaan sopia erikseen. Vaihtoehtoina tähän on muun muassa oman kehityssivustoni käyttö (jonne pitää rekisteröidä tunnus) tai mese.
User avatar
eNerGi
Member
Posts: 61
Joined: Wed Aug 05, 2009 10:48 am
Location: Lahti

Re: Etsin tarinankirjoittajaa

Post by eNerGi »

Itse pidän kovasti tarinoiden kirjoittamisesta. Koulussakin niitä pidettiin erinomaisina. Jos haluat, voin jonkinlaista värkätä. (Oikeastaan fantasiatarinoissa olen haka, mutta muitakin voin kokeilla.)
Edit: Tosin minulla ei ole foorumilla paljoa posteja.
Väsymys on harhaa, vain Coca Cola totta.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Etsin tarinankirjoittajaa

Post by Jare »

eNerGi wrote:Itse pidän kovasti tarinoiden kirjoittamisesta. Koulussakin niitä pidettiin erinomaisina. Jos haluat, voin jonkinlaista värkätä. (Oikeastaan fantasiatarinoissa olen haka, mutta muitakin voin kokeilla.)
Edit: Tosin minulla ei ole foorumilla paljoa posteja.
Pidetään mielessä. Asialla ei ole kiirettä. Postaile jonkun verran (ei kuitenkaan turhia viestejä tämän vuoksi ;) ) niin voin arvioida kirjoitustaitoasi.

Edit: nyt kun muistan vielä mainita, niin tarinassa tulee olemaan todella paljon kirjoitettavaa. Yhdessä luvussa voi hyvinkin olla reilusti yli puolen tuhatta sanaa.
User avatar
eNerGi
Member
Posts: 61
Joined: Wed Aug 05, 2009 10:48 am
Location: Lahti

Re: Etsin tarinankirjoittajaa

Post by eNerGi »

^ Ei se vielä paljoa ole, koska minä kirjoitan keskimäärin 2 kaksi sanaa sekunnissa :)
Väsymys on harhaa, vain Coca Cola totta.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Etsin tarinankirjoittajaa

Post by Jare »

eNerGi wrote:^ Ei se vielä paljoa ole, koska minä kirjoitan keskimäärin 2 kaksi sanaa sekunnissa :)
Se on aika hyvä kirjoitusnopeus. Toki täytyy huomioida, että tarinan miettimiseen menee sitten jonkin verran kauemmin. ;)
Post Reply